|
|
||
Ljudje so bistvo vsegaDa je še v tako konkurenčni branži, kot je marketing, prostor za inovativne, nišne pristope, ki poleg ogromno znanja, kompetenc in izkušenj primarno temeljijo na osebnem kontaktu in zaupanju med naročnikom in agencijo, dokazuje vizionarska podjetnica Ana Lukner. Slovensko javnost pa je osvojila z donatorskim projektom Anina zvezdica.
V ZDA, kjer je po letih mlada, po podjetniških izkušnjah pa že dodobra izoblikovana in prodorna podjetnica Ana Lukner diplomirala iz mednarodnega poslovanja na univerzi San Jose v Kaliforniji in pozneje še magistrirala iz marketinga na ljubljanski ekonomski fakulteti, stečaj obravnavajo kot referenco, kot napako, ki si jo naredil, se iz nje naučil in je na svoji poslovni poti ne boš več ponovil. »Mene je zelo oblikoval in utrdil poslovni polom, ki je bil plod prevare investitorja, pa tudi lastne naivnosti. Vse stroške nasedlega, 48 milijonov evrov vrednega projekta, s katerim naj bi v Slovenijo pripeljali solarno energijo, in sem ga brez vsakršnega plačila razvijala eno leto, sem krila sama, potem ko je tuji partner povsem nepojasnjeno prekinil sodelovanje. Nisem želela v stečaj, ampak sem želela poplačati vse stroške, ki so v tem času nastali. Še danes odplačujem kredit. Mogoče to ni bilo poslovno ravnanje; meni je to človeško! Raje sem taka kot nepoštena. Po drugi strani pa me je ravno ta izkušnja pripeljala do točke, kjer sem danes.«
Luknerjeva je lastnica marketinške agencije BE-EL in solastnica podjetja P marketing, inspiracijska predavateljica, avtorica marketinškega koncepta TRUHOMA, dobrodelnica, Delova osebnost leta 2012 in še kaj.
Dobesedno varno oglaševanje
»P marketing je nov način oglaševanja, ki se razvija zadnja leta. Njegova dodana vrednost je varnost.« Pred 8 leti je nizozemski inovator razvil peno, ki prvenstveno služi kot zaščita pred praskami in poškodbami avtomobilov, hkrati pa nudi popolnoma nov oglasni medij na stebričkih v parkirnih hišah. »Sistem 'Pillar Car Protector' (PCP) smo pripeljali v Slovenijo, smo tudi zastopniki za Hrvaško, Švico, Rusijo, Avstrijo, Srbijo in Ameriko. Zanimivo je, da je prednosti PCP zaenkrat prepoznala le ena slovenska zavarovalnica, čeprav gre v tujini za preverjeno uspešnico, ki parkirnim hišam omogoča novo kreativo in večjo prijaznost do pločevine, oglaševalci pa z njo izražajo svojo družbeno odgovornost. Namesto da bi mali slovenski trg hitro adaptiral inovacije, jih prej zavira,« ugotavlja Ana Lukner, ki skupaj še z dvema partnerjema orje ledino in razvija novo oglaševalsko področje.
»Za zdaj smo v P marketing pretežno vlagali, odkupili smo licence, napadli tuje trge. Leto 2013 je za nas odločilno,« razloži svojo poslovno strategijo. Verjame v svoj projekt in že ima načrte za nove aplikacije sistema zaščitnih pen, se pa zaveda, da »moraš kdaj kakšno stvar tudi opustiti, ker morda drugi ne dojamejo poslovne zamisli, morda trg še ni zrel«.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|