|
|
||
Lobist
Začetni stroški: 1000 evrov
Marketing: osebna poznanstva, internetni oglas, od ust do ust
Posebne zahteve: ustrezno obvladovanje komunikacijskih veščin in retorike, poznavanje zakonodaje, dobra poznanstva in čim večje število povezav do pomembnih oseb …
Potrebna oprema: telefon, knjižica s pomembnimi kontakti, računalnik, internet, faks
Konkurenca: da
Popoldansko delo: da
Čas delovanja: skozi vse leto
Dejstva
Lobist je poklic, ki pri nas sicer še ni močno razširjen, a je po njem vse več povpraševanja. Naloga lobista je med drugim vplivanje na določene pomembne osebe, ki imajo možnost odločanja, da bi sprejele rešitev v interesu naročnika. Nekateri lobiranje opredeljujejo kot dejavnost izvajanja odnosov z vplivnimi javnostmi ter usklajevanje širših družbenih interesov z ustreznim argumentiranjem izbranega stališča in uporabo retoričnih sposobnosti. Kdor bi rad lobiral, se mora uradno registrirati pri protikorupcijski komisiji, lobiranci pa morajo vsak stik z lobistom prijaviti. Nagrade za uspešno sklenjen posel s pomočjo lobista so precej visoke.
Trg
Čeprav se lobiranje nanaša pretežno na politično delovanje in gospodarske vsebine, je prisotno v vseh plasteh družbenega življenja, zato je treba ves čas iskati priložnosti za nove posle. Zastopate lahko različna združenja in zbornice, nevladne organizacije, pravna podjetja, banke …
Nasvet
Dobro je imeti čim več poznanstev in kontaktov nosilcev odločitev in ustvarjalcev javnega mnenja in zastopanja interesov, prek katerih lahko uspešno uresničujete zastavljene cilje in projekte. Profesionalni lobist mora imeti tudi precej znanja z različnih področij: obvladati mora zbiranje in posredovanje informacij, znati mora obdelati problem z raziskovalno-analitičnega vidika, pritegniti širšo in strokovno javnost, pomagati naročnikom pri pridobivanju različnih kontaktov, oblikovati pogajalsko strategijo, prepričevati, dajati pobude …
|
|