Mala šola franšizinga: Kaj je franšizno poslovanje?

Avtor: Ljiljana Kukec | Objava: 09.09.2008

Pri franšizingu gre za neke vrste kloniranje uspešnih poslovnih konceptov po načelu »ključ v roke«. Podjetnik si tako zagotovi hitro in razmeroma poceni širitev poslovanja na nove trge, za kar pa mora biti priravljen odstopiti del dobička franšizojemalcem.



Večini med vami izraz »franšizno poslovanje« ni tuj pojem. Prav tako sem prepričana, da večinoma poznate mnoge franšizne verige doma in v tujini. Če samo navedem nekaj najbolj znanih: McDonald's, Subway, Zara … Pri nekaterih sistemih pogosto ni javno znano, da gre za franšizo, pa tudi vi, ko kupujete na primer v Mercatorju ali Tušu, se ne ukvarjate ravno z vprašanjem, ali gre za franšize ali prodajalne, ki so v neposredni lasti določenega podjetja. To za vas, ki nastopate v vlogi končnega kupca, pravzaprav niti ni bistveno. Vaša edina želja, ko vstopite v določeno prodajalno, je, da tam dobite storitev ali izdelek, ki ga od te znamke pričakujete. Drugo se vas pravzaprav ne tiče. Kot podjetniku pa bi vam bilo lahko zelo zanimivo vedeti, kaj je franšiza. Prepričana sem, da mnogi med vami ne vedo, kako pomembno vlogo imajo franšizni sistemi v svetovnih gospodarstvih in navsezadnje tudi v Sloveniji, in kako vam lahko strategija franšizinga koristi v strateških načrtih za prihodnje poslovanje vašega podjetja.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *