Podjetnik logo
 

Martina Plesnik

Avtor: Edin Džamdžič | Objava: 10.07.2002

S hotelom Plesnik v osrčju Logarske doline nadaljuje družinsko tradicijo še izpred druge svetovne vojne. Je lep primer družinskega hotela, ki z osebnim prijemom in pestro ponudbo pomeni eno od uspešnih formul sodobnega turizma.



Žal je moj prvi obisk Logarske doline spremljal močan naliv. Bolj ko sem se bližal končnemu cilju, hotelu Plesnik, močneje je deževalo. Vesela druščina, ki se je pred nalivom umaknila pod nadstrešek pred vhodom v hotel, se mi je celo “zahvalila”, ker sem jim iz Ljubljane pripeljal dež. Med njimi sta me pozdravila tudi moja gostiteljica in sogovornica Martina Plesnik ter svetovno znani slikar Jure Cekuta, ki je ravno na ta dan v hotelu Plesnik praznoval okroglo obletnico rojstva. Njegov projekt Art Village smo predstavili v eni prejšnjih številk Podjetnika.

Stoletje zamisli o turističnem centru

Hotelirstvo je že skoraj stoletje družinska tradicija v družini Plesnik. Nedaleč od sedanjega hotela je imel stari oče Martine Plesnik v lasti hotel že pred drugo svetovno vojno. Med vojno je bil uničen in požgan. “Po koncu vojne sta oče in mama želela obnoviti hotel, vendar jima tedanji sistem zaradi velikosti objekta tega ni dovolil, zato so morali objekt podreti,” se spominja Martina Plesnik. Tako so zgradili manjši objekt - penzion kar zraven hiše, v kateri so stanovali in v njem oddajali sobe in ponujali prenočišča. “Tako nam je hotelirstvo že kar nekako v krvi,” nadaljuje lastnica hotela.

Do srede osemdesedesetih let je bil objekt, ki so ga zgradili na tej lokaciji, v lasti tamkajšnjega planinskega društva, pozneje pa je z njim upravljalo podjetje Izletnik. Leta 1990, ob spremembi okoliščin za podjetništvo Sloveniji, je Martina Plesnik od Izletnika odkupila objekt. “Lahko rečem, da sem se po telefonskem klicu direktorice Izletnika za nakup objekta odločila kar čez noč,” pravi. Ker je bil objekt v zelo slabem stanju, so ga v celoti podrli in v letih 1992/94 sezidali na novo. Hotel je prve goste sprejel v letu 1995. “Pri odločitvi o nakupu me je najbrž deloma vodila tudi emocionalna navezanost, saj je imel moj oče že pred drugo svetovno vojno načrt, da bi v tej dolini zgradil turistični center,” pripoveduje Martina Plesnik. Od vseh načrtov jim je vojna prizanesla le pri načrtu hotela, ostalo je bilo uničeno. Za tiste čase je bil načrt zelo napreden, saj je vključeval lastno avtobusno povezavo, gledališče, kinodvorano in še marsikaj. Po besedah Plesnikove je imel oče že urejene dokumente za posojilo, načrte pa mu je prekrižala vojna.

Hotelirstvo kot družinski posel

Martina Plesnik je svoje otroštvo in šolske dni preživela v Sloveniji. V tujino, natančneje München, se je odpravila leta 1970 v predstavništvo slovenskega podjetja v Nemčiji. V naslednjih dveh desetletjih se njena poslovna pot ni dotaknila hotelirstva vse do leta 1990, ko se je prikazala priložnost za uresničitev skrite želje po lastnem, lepo urejenem hotelu s ponudbo višje ravni. Želja se ji je več kot izpolnila.

Z možem Hoerstom Koulenom sta skupaj že 25 let. Oba sta uspešna poslovneža in, kot pravi Martina Plesnik, že od vsega začetka navajena na davek, ki ga terja uspešna poslovna pot – pomanjkanje časa. Zato pa dejavneje izkoristita prosti čas, ki ga preživita skupaj.

Martina Plesnik si je projekt hotelirstva zamislila kot družinski posel. Naši sogovornici sta bila sprva v veliko oporo sestra Dragica in njen sin Primož, slednji zdaj vodi kuhinjo, sestra Dragica pa vodi lastni penzion v bližini. “V manjših hotelih je težko sodelovati z osebjem zunaj družine, saj delovni čas ni samo 8 ur, na voljo moraš biti praktično cel dan. Vedno sem govorila, da to ni le delo, to je način življenja.” Martinin nečak Franci Plesnik je direktor hotela, njegova žena Barbara pa vodi računovodstvo. Med desetletnim bivanjem v Pekingu na Kitajskem je med drugim vodil zastopništvo BMW-ja za Kitajsko v lasti Martininega moža Hoersta in nabiral izkušnje v svetovnih hotelskih verigah Sheraton in Hilton. V hotelu sta zaposlena tudi sin Gregor in Nina, hčerka Martininega brata Medarda. Marketing, s sedežem v Ljubljani pa vodi Martinina sestra Marjana. V hotelu je tako bolj ali manj neposredno zaposlenih več kot polovica družine Plesnik. Z manjšimi deleži v lastništvu hotela poleg Martine Plesnik sodelujeta tudi Martinin starejši brat Darko in nečak Franci.

Na začetku je preživela približno polovico svojega časa v Logarski dolini, polovico pa v Nemčiji. Odkar pa je vodenje prevzel nečak Franci, lahko večino časa posveti drugim zadevam.

Pestra ponudba hotela in doline

Hotel Plesnik, ki združuje moderno udobje in domačnost podeželske hiše v osrčju Savinjskih Alp, stoji sredi Logarske doline. Hotel s štirimi zvezdicami ponuja 32 dvoposteljnih sob, Vila Pajenk v neposredni bližini pa 11 sob. Na voljo so bazen, savna, vodna masaža, solarij, različne ročne masaže, aperitiv bar, menjalnica, trgovina s spominki in terasa s čudovitim razgledom na okolico. Za gurmanske užitke je poskrbljeno v hotelski restavraciji, kmečki sobi in pivnici. V hotelu Plesnik prilagajajo prehrano strukturam gostov. Štirje kuharji poskrbijo za lažjo prehrano med seminarji, pohodnikom pa ponudijo malo močnejšo hrano in tudi večje porcije.

Vse leto je v Logarski dolini obilo možnosti za oddih in rekreacijo. Izbirate lahko med gorskim kolesarjenjem, jahanjem, igrami z žogo, jadralnim padalstvom, vožnjo s kajakom in kanujem, raftingom, smučanjem, sankanjem, drsanjem in še bi lahko našteval. Tako si lahko omislite prave organizirane aktivne počitnice in v sodelovanju z Inštitutom za preventivno medicino tudi tako imenovani Vikend za zdravje.

Poskrbijo tudi za romantične poroke, ki poleti vključujejo vožnjo s kočijo, pozimi pa s sanmi in konjsko vprego. Poročite se lahko med drugim tudi na cvetočem travniku ali pod slapom Palenk v bližini hotela. Za mladoporočence prevzamejo celotno organizacijo in izvedbo tega enkratnega dogodka.

Ponudba za poslovneže

Precejšnje uspehe imajo v poslovnem turizmu. Poslovneži si lahko omislijo seminarje in druge poslovne sestanke v mirnem in prijetnem okolju. Na voljo imajo več delovnih prostorov s tehnično opremo, največji med njimi sprejme do 80 udeležencev. V hotelu je na voljo tudi več manjših prostorov, primernih za delavnice. Po delovnem dnevu ali med odmori pa gostje lahko izbirajo med pestro ponudbo dejavnosti za sprostitev telesa in duha. Vse več poslovnežev prihaja k njim iz tujine, predvsem Avstrije in Nemčije. Tako so lani prevladovali prav avstrijski poslovneži.

Individualni odnos do gosta

“Naša prednost je v tem, da se individualno ukvarjamo z gosti. Naš moto je, da mora biti vsak gost zadovoljen.” V ponudbi hotela torej ni klasično določenih ur za obroke ali na primer za kopanje v bazenu. “Pri nas je vse možno,” zatrjuje Martina Plesnik. Sicer pa imajo veliko stalnih gostov, ki se radi vračajo vsako leto, kar kaže na učinkovitost individualnega obravnavanja vsakega gosta oziroma skupine.

Prave konkurence v okolici nimajo, ker poleg prilagajanja gostu edini ponujajo udobje štirih zvezdic. “Zelo bi bila vesela, če bi jo imeli, ker se mi zdi, da to poživi,” v smehu pove Martina Plesnik. Odkar pa je Logarska dolina razglašena za nacionalni park, tudi ni več dovoljena gradnja objektov.

Turizmu manjka finančna podpora države

Pri pridobivanju potrebne dokumentacije za gradnjo hotelskega kompleksa je bilo po besedah Plesnikove sodelovanje občine kar zgledno. Žal pa ni bilo nikakršnih finančnih stimulacij s strani občine oziroma države po vzoru, recimo, Avstrije. S pomočjo države so namreč naši severni sosedje turizem razvili skoraj do popolnosti. Martina Plesnik meni, da v Sloveniji ostaja še izredno veliko možnosti za razvoj turizma. Vedeti moramo, pravi, da turizem ni samo morje, ljudje gredo zadnje čase izredno radi na deželo, v hribe, na sprehode ...

Lastniki turističnih zmogljivosti so ustanovili podjetje z imenom Logarska dolina, d.o.o., ki skrbi za urejenost, čistočo in je tudi nosilec koncesij. Del prihodka ustvarijo s pobiranjem vstopnine, kar pa je po mnenju Plesnikove v nasprotju z logiko turizma. Vendar pa nastane ob, recimo, prvomajskih počitnicah popoln prometni kaos, saj pride v dolino tudi do 1500 avtomobilov dnevno in je to potem nekako potrebno regulirati. Več pa pričakujejo tudi od države, saj bi se za nacionalni park spodobilo, da pri urejanju finančno sodeluje tudi država.

ADUTI:
  • družinsko upravljanje hotela
  • individualno prilagajanje gostom
  • pestra ponudba in visoka raven storitev hotela in okolice
  • Ime podjetja: Hotel Plesnik, Plesnik, d.o.o.
  • Kraj: Logarska dolina, Solčava, Slovenija
  • Dejavnost: hotelirstvo in turizem
  • Število zaposlenih: 24
  • Promet: 221 milijonov SIT v letu 2001
  • Trgi: domači gosti, vedno več tujcev iz Avstrije in nemčije
MOJA NAJVEČJA NAPAKA:

Katera? Brez napak je lahko samo človek, ki nič ne dela.

MOJA FORMULA USPEHA:

Zakon vzajemnosti

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *