Podjetnik logo
 

Max Modic - erotofil

Avtor: Mojca Svetičič | Objava: 10.07.2003

… in poleg tega izvrsten poznavalec stripov, filmski kritik, novinar, izvedenec za pornografijo in erotiko, pornorežiser in urednik Vročega vikenda. Torej kar pravšnji sogovornik o naši tokratni temi.



Kmalu bo pet let, odkar si postal urednik Vročega vikenda.
To je bila zelo hecna štorija. Za Mladino sem pisal, kakšne poronografske revije imamo v Sloveniji. Ugotovil sem, da precej slabe. Obiskal sem izdajatelje, jih malo pobaral, povedal, kaj me moti. Prišel sem v Alteko v Kranj. Direktorju Aljoši Šimencu sem rekel, da je revija videti kot katalog, drugače je sicer kar v redu, lahko pa bi se dala narediti še bolje. Pa mi je rekel, naj jo jaz urejam, če jo znam bolje. Ker je bil izziv seksi, sem ga sprejel.

V naših trafikah se da kupiti kar nekaj trdoerotičnih revij - domačih in uvoženih. Pa to naš trg prenese?
Prenese, čeprav te revije dosegajo vse bolj ali manj iste naklade. Nekoliko pred drugimi sta Top secret in Vroči vikend, ki je najbolje prodajana revija pri nas. Seveda tega ne boš mogla nikjer preveriti, ker je to poslovna skrivnost, ampak meni lahko verjameš, saj sem njen urednik. Razlika med njima je dvesto do tristo izvodov mesečno. Top secret pokriva bolj štajersko področje, Vroči vikend pa Gorenjsko, Primorsko in ljubljanski del.

Bi si želeli več oglaševalcev v svoji reviji?
Oglaševalci se nočejo pojavljati v taki marginalizirani družbi. Kaj si bo kdo misli, če bom oglaševal audija v pornografski reviji. To utegne biti slabo za biznis. Nihče pa tega ni preveril. Te revije dosegajo precej visoko naklado, zajete pa niso v nobenih raziskavah in anketah, ker noben noče povedati, da jih bere, in to ne ene revije enkrat, ampak večkrat. Kar napiši, da bi se morali oglaševalci vreči tudi na ta segment tiska, ki ni tako majhen. Revija se komaj pokriva in to zato, ker v njej praktično ni oglasov.

In kakšna je po tvojem mnenju starostna struktura vaših bralcev?
Mislim da se starost niža. To niso kakšni stari perverzneži, saj je veliko odziva od srednješolske mularije. Ciljna publika je tam nekje med 20 in 35 letom. Dosti je tudi starejših. Všeč mi je, ker po njej posega mlajša publika, saj je revija namenjena tudi njim, da lahko spoznavajo žarnske oblike seksa in se izobražuje. Tukaj vidijo prakso, če pa še po kakšni knjigi posežejo, dobijo še teorijo in razširijo znanje, saj pornografska revija ne more biti učbenik. To je tako, kot če bi se učil politike iz filmov o Rambu. Mladoletniki legalno sicer ne smejo kupovati pornografije, vem pa, da sprašujejo prodajalke v trafikah, katera revija je najboljša.

Glede na to, da Vroči vikend ni ravno dobičkonosen projekt, pa so pornografski videofilmi, ki jih prav tako distibuira Alteka, najbrž precej bolje prodajani …
V Slovenji gre ta žanr zelo dobro, kar lahko potrdijo tudi v videotekah, Alteka pa je največji distibuter in sodeluje z nekaterimi največjimi produkcijami, kot so Private, Videorama. Marc Dorcell, Mario Salieri. Vse poteka tako kot v normalnem filmskem biznisu. Obstajajo izdelki A- pa tudi Ž-kategorije. Izdamo povprečno tri do štiri filme na mesec. Povprečne naklade porno videokaset so bile lani od 300 do 400 izvodov po naslovu, kar je veliko. Nekaterih naslovov se proda tudi po osemsto, nekaterih tudi čez tisoč. V te številke je vključena celotna prodaja - videoteke in prosta prodaja. V prosti prodaji pa največ prodamo na bencinskih črpalkah.

Največja Altekina uspešnica je …
Mislim da je bila The Best of Casandra, kar je razumljivo. Ko Slovenci dobijo porno zvezdo, ki jo bodo navsezadnje tudi izgubili, jo pokupijo v čim večjih količinah. Ne vem točno, koliko se je je prodalo, toda mislim, da krepko čez 1000 izvodov. Tudi v videotekah je bila dolgo časa na prvem mestu glede izposoje. Sploh se je vse, v čemer je igrala ta naša Casandra, zelo dobro prodajalo, ''The best of'' pa vsekakor, saj so tam najboljše scene iz vseh filmov.. Porežejo vse dialoge in nepotrebno šaro in dobite samo akcijo.

Alteka je tudi producent tvojega režiserskega prvenca Slovenski pari intimno. Kako je biti porno režiser?
Ciril Zlobec je rekel: »Težko je biti Slovenec, ampak lepo.« Jaz pa pravim: »Težko je biti porno režiser v Sloveniji, ampak lepo.« Ponudili so mi priložnost, ki sem jo zagrabil. Kdo ti pa danes še ponudi, da bi režiral film? Dobro je začeti s takšno nezahtevno stvarjo, kjer smo scenarij delali sproti. Hoteli pa smo narediti nekaj našega, zasebnega, s slovenskimi pari. Budžeta je bilo 10.000 mark, tako da si velikega razmetavanja nismo mogli privoščiti. Sam sem svoje delo oddelal zastonj, iz čistega entuziazma. Delal sem za večerjo in za pivo, izkušnje in informacije. Film smo packali leto in pol, ker preprosto nismo dobili slovenskih parov, ki bi seksali pred kamero, saj finančna motivacija ni bila ne vem kakšna. Za par sto mark ne boš šel ravno seksat pred kamero, če ni v tebi malo eksibicionista, malo ti mora ta stvar ugajati in malo se moraš požvižgati na vse, kar si drugi mislijo o tebi. Takšnih ljudi pa je v Sloveniji zelo malo.

Imam občutek, da je pornografija bolj kot ne moška zadeva in je tudi narejena prvenstveno za moške?
V veliki večini to drži, ne pa popolnoma. Ko sem delal anketo v videotekah in spraševal, kdo in kaj si izposoja, so mi dejali, da bi težko rekli, da so moški prevladujoča publika.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *