MG-SOFT – razvoj samo s kupci

Avtor: Primoz Kaučič | Objava: 08.11.2004

Ali lahko le 12 zaposlenih prodaja svoje izdelke velikanom, kot so Cisco, IBM, Microsoft, Siemens, Nokia ...? Prav to počne pri nas malo znano mariborsko podjetje MG-SOFT s svojimi programi za nadzor računalniških omrežij.



Slovenska podjetja so premajhna, da bi bila najboljša v računalništvu, avtomobilizmu ali farmaciji, so pa lahko najboljša v ozkih tržnih nišah na vseh področjih. Spomnimo se Pipistrela z ultralahkimi letali ali pa Akrapoviča z najbolj zaželenimi izpušnimi sistemi za motorna kolesa na svetu. Takih podjetij je še veliko.  

Podjetje MG-SOFT iz Maribora sodi v svetovni vrh ponudnikov programske opreme za nadzor naprav v računalniških in telekomunikacijskih omrežjih prek protokola SNMP.
Podjetje ima le 12 zaposlenih, a prodaja znanje in izdelke večini pomembnih svetovnih telekomunikacijskih podjetij (Siemensu, Alcatelu, Nokii, Ericssonu in drugim), informacijskim oziroma računalniškim podjetjem (Ciscu, IBM-u, HP-ju, Microsoftu in drugim), telekomom, univerzam, vladnim ustanovam, bankam in drugim. »Ko smo pregledovali lestvico petdesetih največjih podjetij v informacijsko-komunikacijski tehnologiji, smo ugotovili, da smo izdelke prodali neposredno štiridesetim med njimi,« pravi direktor podjetja MG-SOFT Gregor Vrečko. Podjetje ustvari osemdeset odstotkov prihodkov z izvozom. Največ prodajo v Združene države Amerike in Evropsko unijo.

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Sledili so priložnostim ... 

Družbo MG-SOFT so leta 1990 ustanovili mag. Lojze Vrečko in njegova sinova Gregor in Matjaž. V družinsko podjetje so nekaj let pozneje kot družbenika vključili še Gregorjevega sošolca iz gimnazije, dr. Andreja Duha

Družbeniki pravijo, da se je podjetje najprej razvijalo spontano, brez natančnih dolgoročnih načrtov. Vedeli so le, da želijo delati programsko opremo. Tehnološko smer in tržno nišo, v kateri so se pozneje uveljavili, so odkrili naključno. Matjaž je po končani fakulteti želel nekaj časa potovati po svetu in pot ga je pripeljala tudi v Tokio, kjer je navezal stike z družbo Abit Corporation. Zaposlil se je v njej in na Japonskem ostal osem let. Odprla so se mu vrata za sodelovanje s tem japonskim podjetjem in šele takrat se je začela oblikovati jasnejša tehnološka usmeritev podjetja MG-SOFT. »Takrat so bile v računalništvu zelo priljubljene tri smeri. To so bili krajevna omrežja, zbirke podatkov in umetna inteligenca,« pojasnjuje Matjaž. Z japonskim podjetjem so sodelovali pri razvoju programske opreme za nadzor računalniških omrežij.

Naša formula za uspeh
Gregor Vrečko: »V podjetju je treba ustvariti storilnostno ozračje z motivacijo, odprtostjo za nove zamisli, pripravljenostjo za spremembe in prilagodljivostjo na vseh področjih dela. Predvsem se je treba neprestano prilagajati željam in potrebam vse zahtevnejših kupcev.«
Sredi 90. let so se specializirali za izdelavo programske opreme za nadzor naprav s protokolom SNMP (Simple Network Management Protocol). Z inovativnimi izdelki so se uveljavili na svetovnem trgu. Vodilno vlogo v tržni niši so si zagotovili z izdelkom MIB Browser. To je zelo preprost programski izdelek, ki omogoča tudi začetnikom s protokolom SNMP preprosto upravljanje naprave SNMP, hkrati pa z izjemno bogatim naborom funkcij ponuja tudi najzahtevnejšim uporabnikom možnost izvajanja najzapletenejših operacij, ki jih omogoča protokol SNMP. Do konca 90. let je bila blagovna znamka MG-SOFT že uveljavljena in prepoznavna na svetovnem trgu programske opreme in zdaj z izdelkom MIB Browser in drugimi programskimi izdelki kotira v svetovnem vrhu. 

Naša največja napaka
Gregor Vrečko: »Ne bi mogel izpostaviti večje napake. Sprejeli smo sicer tudi odločitve, ki so se izkazale kot neustrezne, vendar niso usodno vplivale na razvoj podjetja. Zdaj se mi zdi, da so bile nekatere med njimi celo dobre, saj smo se iz posledic marsičesa naučili.«
... in poslušali so kupce 

Konkurenčna prednost podjetja MG-SOFT je vedno temeljila tudi na razvoju izdelkov, ustreznih kupcem. Izdelkov ne razvijajo »na pamet«, temveč v sodelovanju z uporabniki. »Ko razvijamo izdelke, pogosto sprašujemo uporabnike, kaj potrebujejo in kakšne izboljšave predlagajo. Tako zberemo veliko zamisli, s katerimi dodatno izboljšamo izdelek in ga naredimo zanimivejšega za še večji krog potencialnih kupcev,« razlaga Gregor Vrečko. V dovzetnosti za predloge kupcev vidi ključno prednost pred konkurenco, seveda ob nenehnem pridobivanju znanja, sledenju tehnološkim smernicam in neprestanem prizadevanju za izboljšanje kakovosti izdelkov. Trudijo se doseči odličnost izdelkov v izvedbi, zmogljivosti, tehnični podpori uporabnikom in prijaznosti do njih.   

Od izdelkov k projektom 

Pretežna usmerjenost na tuje trge lastnikom podjetja v zadnjem času povzroča nemalo skrbi. Prvi udarec so bile razmere po 11. septembru, še bolj pa jih teži dolgotrajen upad vrednosti dolarja, kar vpliva na znižanje prihodkov. V zadnjih dveh letih zato poleg izdelkov na zalogo za »neznane« kupce razvijajo tudi programske rešitve na ključ za znane naročnike. Izdelke nadgrajujejo s storitvami in jim tako povečujejo dodano vrednost. V prihodnjih letih želijo doseči s projektnim delom tretjino prihodkov. 

V podjetju menijo, da se razmere za poslovanje spreminjajo in da so potrebni korenitejši strateški premiki v načinu dela. Zdaj iščejo strateška zavezništva z drugimi podjetji in razvojnoraziskovalnimi ustanovami. Lani so začeli sodelovati s podjetjem Iskratel iz Kranja in s Fakulteto za elektrotehniko iz Ljubljane, letos pa navezujejo stike tudi s potencialnimi partnerji v Evropski uniji. Hkrati se z nekaterimi večjimi slovenskimi podjetji v informatiki in komunikacijski tehnologiji povezujejo v tehnološko mrežo. »Tako sodelovanje naj bi partnerjem omogočilo združevanje znanja in drugih sredstev ter uspešen skupen nastop na tujih trgih,« pravi o pričakovanjih direktor podjetja.   

Priložnosti za prihodnost 

V podjetju MG-SOFT vidijo nepričakovane priložnosti v novih področjih in standardih v informatiki. Njihovi izdelki omogočajo upravljanje ali spremljanje delovanja naprav z več različnimi protokoli, s čimer dodatno večajo konkurenčno prednost. Postopoma širijo obseg dela na sorodna področja (za informirane: protokol SS7 za nadzor in upravljanje telekomunikacijskih omrežij). Priložnosti se odpirajo tudi v mobilnih tehnologijah. Aplikacije in storitve vse bolj stremijo h komuniciranju s pisano množico protokolov, po dveh ali več tipih omrežij, kar imenujemo omrežje naslednje generacije oziroma NGN (Next Generation Network). Za kakovostno delovanje omrežij NGN, v katerih bo združen prenos govora in podatkov, bo treba zagotoviti kakovosten nadzor in upravljanje. To pa je področje, ki ga v podjetju MG-SOFT najbolje obvladajo. 

Če vprašate lastnike mariborskega podjetja o petletni prihodnosti, vam bodo odgovorili, da si natančneje zastavljajo le kratkoročne cilje, dolgoročno pa sledijo priložnostim na trgu, se prilagajajo hitremu razvoju tehnologije in velikokrat zaupajo tudi intuiciji ter izkušnjam pri oblikovanju in sprejemanju strateško pomembnih odločitev. 




 
Izkaznica

Podjetje: MG-SOFT, d.o.o.
Kraj: Maribor
Dejavnost: razvoj programske opreme za nadzor in upravljanje naprav v računalniških in telekomunikacijskih omrežjih
Trgi: Severna Amerika, Evropska unija, Daljni vzhod. Z izvozom ustvarijo 80 odstotkov prihodkov.


Aduti
- 80 odstotkov prihodkov ustvarijo z izvozom, večinoma v Severno Ameriko in Evropsko unijo.
- So edino neameriško podjetje, ki je bilo predlagano za nagrado revije Network Computing za leto 2000. Med nominiranci v vseh kategorijah skupaj je bilo sicer več deset ameriških podjetij.
- Med kupci so najbolj znana svetovna podjetja v informacijski tehnologiji.
- Visoka dodana vrednost na zaposlenega – 10 milijonov tolarjev.
- Zaposlujejo mlade in visokoizobražene sodelavce.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *