Milijon fičkov na prodaj

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 09.09.2005

Legenda se vrača! Jože Hribar namerava ob svojem in fičkovem Abrahamu prodati milijon teh avtomobilov - seveda v miniaturni izvedbi.


Jože Hribar ima danes v zbirki približno 1500 miniatur.

18. oktobra bo minilo 50 let, odkar je s proizvodnih trakov v kragujevški Zastavi prišel legendarni fičko. Mesec in dan pred tem bo svoj 50. rojstni dan praznoval Jože Hribar, direktor podjetja Hribar & otroci.  

Kaj imata oba Abrahama skupnega? Jože Hribar je razvil miniaturo fička v merilu 1 : 43 (to je standard za zbiratelje) in namerava prodati kar milijon kosov. Toda celotna zgodba ima precej daljše korenine.  

Kar je Jožek vzljubil ... 

Ko je pred 45 leti Jožetu teta prinesla iz Avstrije električni avtomobil, se je v trenutku »zastrupil« z malimi avtomobili. Med prijatelji je čez noč postal najbolj priljubljen. Kakšnih 30 let pozneje sta z ženo ustanavljala podjetje in sta razmišljala o dejavnosti. »Pa dajmo iz tega konjička še kaj zaslužiti,« je rekel Jože in začela sta uvažati miniature avtomobilov.  

Jože Hribar ima danes v zbirki približno 1500 miniatur. Večina je namenjena prodaji, veliko pa je unikatov, ki jih skrbno hrani. Za zbiratelje nekateri primerki nimajo cene. Tu igrajo vlogo čustva. Jože pokaže model, ki je stal v redni prodaji 5 tisoč tolarjev. »Če mi nekdo ponudi zanj 50 tisoč, ga ne prodam,« pravi.  

Po 15 letih podjetništva ga veselje do miniatur ni minilo. Včasih ga ljubezen do miniatur pelje skoraj zavestno v izgubo. »Modelov slovenskega policijskega avta smo prodali kakšnih 100 kosov, to je daleč premalo, da bi pokrili stroške za proizvodnjo. Z njim sem imel tudi zasebno izgubo. Žena je nekemu kupcu prodala zadnje kose, in ker sem želel imeti vsaj kakšnega zase, sem jih kupil nazaj po trikratni ceni.« 

Legenda upravičuje sloves 

Fička prodaja pod sloganom Legenda se vrača. Za miniature fičkov ima smešno nizko ceno 750 tolarjev, a računa na veliko prodajo. Poleg tega bo razvil posebne serije fičkov, namenjene zlasti zbirateljem, ki bodo imele precej višjo ceno. Pravi, da lahko le tako združuje veselje do miniatur in zahteve podjetja. Prvih 27 tisoč kosov je prodal v dveh tednih, sledila je serija 76 tisoč kosov, zdaj prihaja s serijo 150 tisoč. »Fička so že odkrili zbiratelji z vsega sveta. Ko je bil v Sloveniji poslovnež iz Izraela, je prišel k nam kupit vseh 10 različic fička. Našo miniaturo sem našel celo na spletni strani zbiratelja iz Čila.«  

Kaj pa avto, ki mu ga je prinesla teta? Avto je dolgo tega posodil nečaku in ga ni več dobil nazaj. Za Hribarja zgodba še ni končana. Prepričan je, da bo nekoč našel enak avto. In pri plačilu zanj ne bo gorenjsko varčen.  


Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *