Modna prodaja kakovostnih vin

Avtor: Nives Pahor | Objava: 10.12.2003

Davorin Skarabot, predsednik Društva sommelierjev Slovenije iz Nove Gorice, predstavlja trende pri izbiri vina.



Društvo sommelierjev Slovenije je tudi član mednarodnega društva sommelierjev ASI, kjer skupaj s kolegi iz najbolj vinsko razvitih držav spremljajo novosti, razširjajo poznavanje vin in vinsko kulturo po svetu. Toda marsikdo ne ve, kdo je sploh sommelier, zato smo pogovor z Davorinom Skarabotom začeli s tem vprašanjem.

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

 
Kdo je pravzaprav sommelier?
 
V primerjavi z enologom, ki do potankosti pozna tehnološke postopke za ustvarjanje vina, je sommelier  pravzaprav vinski svetovalec, ki nadaljuje delo enologa, saj pomaga potrošniku pri pravem izboru vina, mu svetuje pri izboru ustreznih jedi, ki bodo v najboljšem sozvočju z vinom. Je strokovni posrednik med vinarjem in potrošnikom, bolj tržnik, ki sta mu osnovna skrb užitek in zadovoljstvo gosta.  

Ali je po vašem mnenju vinski bar priporočljiva poslovna dejavnost in za koga?

Vinski bari so gotovo zelo zanimiv, moden način prodaje kakovostni vin, ki imajo dolgo tradicijo, le da so v preteklosti nosili drugačna imena, bili so drugače urejeni in so imeli drugačne obiskovalce. Sedanji so prilagojeni času, v katerem živimo, hitremu načinu življenja, poznavanju vinskega sveta ter željam in možnostim, da poskusimo nekaj novega, da si v kratkem času privoščimo nekaj več. Seveda pa zahtevajo visoko stopnjo vinske kulture, tako ponudnikov kot obiskovalcev, višji življenjski standard in določene življenjske navade.  

Kdor misli le na denar in takojšen zaslužek, takemu ne bi svetoval odprtja vinskega bara. Zanj je potrebna predvsem ljubezen do vina, pa veliko posebnih znanj, pripravljenost za stalno spremljanje novosti, komunikativnost in sposobnost ustvarjanja posebnega vzdušja, velika razgledanost in kultura ... Skratka zahtevno, a tudi prijetno delo, v katerem kar vidim nekaj naših članov, ki tudi sicer v svoji ponudbi vključujejo nekatere elemente takih lokalov.  

Prodaja in poraba vina pada. Kako pa je s kulturo pitja vina?
 
Kar nekaj let so že vinarji zaskrbljeni s stanjem na vinskem trgu. Konkurenca iz vinsko novih držav, predvsem pa konkurenca bolj dobičkonosnih in vedno novih pijač, ki jih ponuja trg, resnično povzroča spremembe v tržnem obnašanju. Vpliv sodobnih marketinških prijemov kaže rezultate, čeprav dostikrat na račun zdravja in počutja ljudi. Najbolj so na udaru novosti mladi, ki še nimajo ustaljenih navad in vrednot in so tudi sicer bolj odprti za novosti. Gotovo pa je bolj razveseljivo dejstvo, da se povečuje poraba kakovostnih vin, kar sili pridelovalce k nenehni skrbi za izboljšanje njihovih vin. K temu gotovo pripomore tudi bistveno večje znanje o vinu, izjemno zanimanje in povečanje vinske kulture, kar vse vodi počasi tudi k zmernejšemu uživanju vina. Danes je skorajda nemogoče najti vinarje s slabim vinom.


Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *