Naj tek postane vaša najljubša oblika vadbe

Avtor: Gašper Predanič | Objava: 04.04.2011

Za vse ljubitelje teka: dragoceni nasveti, ki jih je vredno upoštevati.


Če doslej sploh niste bili aktivni, bo dovolj, da v enem tednu pretečete skupno od 5 do 8 kilometrov. V enem tednu naredite tri treninge. Pri teku bodite pozorni na srčni utrip, ki naj bo od 120 do 130 udarcev na minuto. Če boste prehitro tekli, boste težje pravilno napredovali. Razdaljo postopoma povečujte vsaka dva tedna. (BigStockPhoto)

Danes bomo govorili o najbolj priljubljeni obliki aktivnosti, teku. Tek pozitivno vpliva na celotno telo in ima dolgoročne pozitivne koristi. Pa začnimo po vrsti.
 
Priprava telesa na tek
 
Še preden se resno odločite, da se boste začeli ukvarjati s tekom, presodite, v kakšni telesni kondiciji ste. Če sodite med tiste, ki niste bili aktivni leto ali več, pristopite k vadbi počasi. Za tiste bolj pripravljene pa samo nasvet: pri teku boste napredovali do takrat, ko bo vaše telo zmoglo prenesti vse napore. Torej, zmernost, pravi pristop in uživanje v teku bodo prinesli prave rezultate.
 
Tako, vso športno opremo imate na sebi in ne preostane vam drugega, kot da se najprej dobro ogrejete in razmigate vse glavne mišične ter sklepne skupine, ki sodelujejo pri teku.  Med te sodijo zadnjična stran nožnih mišic (stopalne ter zadnje stegenske mišice), sprednje stegenske mišice, notranje mišice nog, dvigalke nog, gležnji, kolena, boki, hrbet, trebušne in ramenske mišice ter nazadnje tudi mišice vratu. Velja si zapomniti, da le dobro raztegnjene in ogrete mišice pripomorejo k učinkoviti in varni vadbi.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"