Najcenejša ponudba ni vedno najboljša

Avtor: Igor Kadunc | Objava: 08.12.2012



Kako naj prepričam naročnika obnove, da najcenejša ponudba zanj ni najboljša?
 
V časih pomanjkanja denarja je še kako pomemben škotski pregovor, da »nisem dovolj bogat, da bi kupoval poceni stvari«. To mora biti vaš moto, ko skušate to prodati naročnikom gradbenih del. Pomembno je, da se o tem pogovorite pred oddajo poziva za zbiranje ponudb. Ko je enkrat zapisano, da je edino merilo cena, je prepozno. Torej morate s potencialnim naročnikom predhodno pregledati, kaj želi in v kakšni kakovosti, s kakšnimi garancijskimi roki. Za pomoč je na voljo kar nekaj podatkov.
 
Če se predvideva večletna garancija, je potrebno opozoriti na dejstvo, da so mnogi izvajalci še pred končanjem te dobe propadli in od garancije ni ostalo nič. Torej mora naročnik pregledati stanje ponudnikov. Druga stvar je izbira materialov. Naročnik oziroma njegov nadzornik morata določiti, kateri materiali ustrezajo želenemu in ali je dopustno več vrst materialov. Če je med njimi razlika v ceni, naj zahtevajo ponudbe za več vrst materialov. Povedati mu morate tudi, da je, ko se vgrajujejo materiali, kakovost izvedbe odvisna od znanja in izkušenj delavcev. Vsak, ki poprime za delo v zidarstvu, še ni strokovnjak za posamezna dela. Torej predlagajte, da upoštevajo reference in stalnost delovne sile. Vse to mora priti v zavest tistih, ki bodo o oddaji posla odločali. Ni enostavno, je pa nujno, če želite priti do tega, da ne bo odločala le najnižja cena.
 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *