Naval novih avtomobilov

Avtor: Primož Lemež | Objava: 10.04.2002

Slovenske ceste so postale v zadnjih nekaj tednih bogatejše za vrsto novih avtomobilov, zlasti v najmanjšem in srednjem razredu.



Ne vem, ali spomladi cvetijo samo češnje, rože in rožice. Vse kaže, da “cvetijo” tudi avtomobili, vsaj v Sloveniji. V zadnjih nekaj tednih je namreč na slovenski trg prišlo toliko avtomobilov, da se ne spomnim, kdaj je bilo podobno. Pravzaprav smo doživeli skoraj vse, le še kak terenski avtomobil je manjkal: v Slovenijo smo namreč po dobrih dveh letih prodaje na zahodnih trgih, dobili tudi malega smarta, precej kmalu smo dobili tudi BMV-jevega minija, citroenovci so kar sijali ob predstavitvi C3, dobili smo veliko škodo superb, nissana primero, predstavil pa se je tudi novi uvoznik Subaruja za Slovenijo.

Ob vseh teh novostih človek niti ne ve, kje bi pravzaprav začel in kako bi se lotil opisa. Morda lahko začnemo kar s krizo in strašansko recesijo, ki vlada v slovenskem avtomobilskem prostoru že precej časa. Vse od leta 1999 prodaja neprestano pada, in ko že misliš, da slabše ne more biti, se še nekoliko poslabša! Tako letos težko pričakujemo prodajo več kot 55.000 vozil, še zlasti zato, ker je tudi Anton Rop zaprl pipico proračunskih sredstev. To pa seveda pomeni, da bo večina avtomobilskih trgovcev letos kar precej “tenko piskala”, da pa tudi uvoznikom ne gre najbolje, lahko vidimo tudi po količini oglasov. Prav zato sta letos ugasnili tudi že dve avtomobilski reviji.

Novi malčki

Ampak nove avtomobile je vsekakor treba kazati, to je jasno, in tega so se nekateri uvozniki lotili zelo zelo resno, in to prav v maju. Najprej so nas prijetno presenetili pri AC – Intercaru, kjer so tudi uvozniki za mercedese, s predstavitvijo dvosedežnega smarta. smart, da ne bo pomote, se tudi na začetku stavka obvezno piše z malo – saj tako pravijo prodajalci! Najbrž zato, ker je res majhen. Prostora v avtomobilu je namreč le za dva, vendar pa ga je za dva kar precej. Ob dolžini 250 centimetrov je smart tako kratek, da ga lahko stlačite na parkirni prostor počez ali podolgem. A čeprav je kratek, je smart za dva prijetno visok in širok. Tako se odraslima potnikoma ni treba tiščati skupaj z rameni, če tega nočeta. Veliko pozornosti so seveda snovalci namenili varnosti, saj mora biti avto varen, četudi je tako majhen. Razvili so posebno celico, ki dobro absorbira trke, ob tem pa so potnikom namenili tudi varnostne vreče. Avtomobili, vsaj ti ne, niso narejeni za zaletavanje, vseeno pa pri zaletavanjih z mestnimi hitrostmi avtomobil zdrži. Poganjajo ga 0,6-litrski bencinski motorji s 45, 54, 61 konjskimi močmi, so 3-valjni, pri dihanju pa jim vedno pomaga turbinski polnilnik. Na voljo pa je tudi dizelski agregat (s sistemom skupnega voda - common rail) s 40 konjskimi močmi. Za prenos moči od motorja h kolesom skrbi 6-stopenjski menjalnik (3 prestavna razmerja v menjalniku in dva v diferencialu), menjalnik pa ni povsem samodejen. Tako je za pomoč pri prestavljanju na voljo samodejna sklopka, menjalnik pa deluje po načelu športnih sekvenčnih menjalnikov; prestavljate torej s premikanjem ročke naprej in nazaj. Poleg različnih motorjev si lahko omislite tudi karoserijski različici: city coupe in cabrio. In še cena: smarta lahko pametno kupite že od 2,175.788 tolarjev naprej.

Drugi avtomobil, ki ni veliko večji, a je veliko opaznejši, je BMV-jev mini. Avtomobil, ki načeloma izvira iz Anglije, kjer ga v univerzitetnem Oxfordu izdelujejo še zdaj, ko je znamka last Bavarcev, je že od nekdaj buril duhove in je bil, to je treba priznati, vedno nekakšen kultni avtomobil. Z njim so se vozili vsi, ki so v družbenem svetu kaj pomenili. In tak status avtomobila bi radi zadržali tudi Bavarci. Kot kaže zdaj, jim bo kar šlo, kajti povpraševanje po tem avtomobilu je res izredno. Sloveniji v letu 2002 pripadel kontingent štiridesetih avtomobilov. To je seveda kljub precej zasoljeni ceni precej majhna številka. Zato se nam seveda ni treba bati – kljub težavam, ki jih ima tudi novi uvoznik znamke BMW in Mini za Slovenijo Avto Aktiv – da teh avtomobilov ne bi mogli prodati.

Mini ni tako “mini” kot smart, je pa s svojimi 362,5 centimetra še vedno precej majhen avtomobil. Jasno je, da niti ne želi konkurirati avtomobilom srednjega družinskega razreda; avto je narejen za užitke, pa še to ni ravno nujno, da za užitke v dvoje. Zasnovan je za tiste, ki znajo uživati v avtomobilu in v vožnji. Avtomobil je res dinamičen in zmogljiv: 1,6-litrski motor zmore 116 (mini cooper) ali pa celo 163 konjskih moči (mini cooper S). Seveda so zmogljivosti dobre, saj z mesta do hitrosti 100 km/h pospeši v 9,2 (cooper) ali pa v 7,4 sekunde (cooper S), končna hitrost pa je pri obeh avtomobilih prek 200 km/h. Vendar niti motorja nista tista najpomembnejša – zelo zanimivo je opremljena tudi notranjost avtomobil. Skratka, avtomobil za sladokusce, ki ne kupujejo avtomobil na centimetre, temveč na užitke!

Povsem drugače pa je z s citroënom C3; tudi ta oznaka avtomobila ima sicer veliko tradicijo (saj se še spomnite spačka, no, prav ta je nosil oznako C3) in pri Citroënu jo želijo ohraniti – vsaj kar zadeva prodajne številke. Če so citroëni v zadnjih letih postali nekoliko vsakdanje dolgočasni, kar zadeva oblike, potem je treba reči, da so se s C3 vsaj nekoliko vrnili nazaj v leta, ko si citroëna spoznal na kilometre. Spaček je oblikovno nekaj posebnega, opaznega, citroenovci pa so ga po velikosti uvrstili med saxoja in xsaro. Seveda bodo imeli tudi pri Citroënu Slovenija kar nekaj težav z dobavami, saj je tudi ta avtomobil po vsej Evropi doživel precej lep sprejem in, kar je še pomembneje, dobro se prodaja. C3 je množični avtomobil, zato ima na izbiro tudi precej več različic opreme in motorjev, ki pa so klasični citroënovski, zato niti nima smisla vsega naštevati. Motorna ponudba se začne pri 1,1-litrskem motorju s 60 konji in se konča pri 1,6 16V motorju s 109 konjskimi močmi, na voljo pa sta tudi dva dizla z oznako HDI s 68 in 90 konjskimi močmi. Vse različice sicer za zdaj še niso na prodaj, bodo pa kmalu. Samo še v vrsto se morate postaviti.

Novinca v srednjem razredu

Če so vsi do zdaj našteti avtomobili sodili med manjše, pa se zdaj selimo v srednji razred. Nissan je namreč tudi v Sloveniji predstavil novo primero. To pa je avtomobil, ki je namenjen tako družinskemu kot tudi poslovnemu življenju. Kar pri tem avtomobilu najprej navduši, je oblika. Avto je prepoznaven in večini na prvi pogled zelo všečen. Dobite ga v treh karoserijskih različicah (glede na avtomobilski razred in konkurenco logično), kot limuzino, kombilimuzino s petimi vrati in kot station wagon ali po domače karavan.. Tudi tu je motorne ponudbe kar veliko (od 1,6- do 2,5- in 2,2-litrskega dizelskega z razponom moči med 109 in 204 konjskimi močmi). Oprema je že v osnovni različici precej bogata, prostor v avtomobilu prijeten, poleg tega pa ga je tudi presenetljivo veliko. Avtomobil je narejen v Evropi za evropske kupce, kar poudarjajo tudi pri Nissan Adrii. In reči moram, da je bil prvi vtis kar nekoliko presenetljivo dober.

Najboljši vtis, kar seveda zdaj ni več nikakršno presenečenje, pa sem odnesel s predstavitve škode superb. V zadnjih letih je ta češka znamka v nemški lasti Volkswagna naredila izjemen skok. Nekdaj si lahko kupil en avtomobil v dveh karoserijskih različicah z enim motorjem, zdaj pa ima Škoda pravzaprav v vseh pomembnejših avtomobilskih razredih svojega predstavnika; naposled celo v višjem razredu. Jasno je seveda tudi, da škode niso več avtomobili, ki bi jih lahko kupovali za malo več kot milijon tolarjev, a so cene še vedno ugodne, seveda za tisto, kar avtomobil ponuja. Motorna ponudba pri tem avtomobilu se začne pri dveh litrih in 115 konjskih močeh in se konča pri 2,8 litra in 193 konjskih močeh, kar zadeva bencin; dizli pa so na voljo od 1,9-litrskega s 130 konjskimi močmi, do 6-valjnega 2,5-litrskega s 155 konjskimi močmi. Seveda ni več potrebno razlagati, da so vsi motorji nemški in jih najdete tudi pri audijih in VW-jih.

Glede notranjega prestiža ni veliko dodati, le to, da je avtomobil opremljen po standardih svojega razreda, da je spet odlično poskrbljeno za ergonomijo in da je prostora na zadnji klopi res izredno veliko.

Vprašanje je, ali bodo vsi ti novi avtomobili rešili slovenski avtomobilski trg? Trga ne morejo rešiti niti popusti niti nizke cene niti reklamne akcije in niti novi avtomobili! Trg lahko reši samo pozitivno ozračje za potrošnike, ki se bodo odločili, da bodo spet zapravljali denar za avtomobile. Eni pravijo, da so zdaj stanovanja tista (nacionalna varčevalna shema), ki kradejo kupce avtomobilom?

Veliko prodajalcev bo imelo velike težave, nekateri celo trdijo, da bo v Sloveniji ostalo samo še polovica prodajalcev avtomobilov, vse več težav pa imajo tudi uvozniki, ki so se navadili udobnega življenja. A brez bojazni, vozili se bomo še vedno!

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *