Neustrezna podpora franšizodajalca

Avtor: Igor Pavlin | Objava: 08.11.2011



Sem franšizojemalec domače storitvene franšizne mreže. Ob vstopu vanjo sem plačal znatno pristopnino, za katero sem kot  franšizojemalec dobil navodila in izobraževanje za delovanje v svoji franšizni enoti pod imenom franšizodajalca. Tako kot kar nekaj kolegov v naši franšizni mreži ne vidimo več razloga za plačevanje deleža od prodaje franšizodajalcu (royalty), saj ne vidimo njegovega prispevka pri nadaljnjem poslovanju.  Pripravljen sem tudi na poslovanje pod lastno znamko ter na odhod iz sedanje mreže. Prosim za vaš komentar.
 
Najprej je treba pogledati vašo franšizno pogodbo. Kaj ste plačali s pristopnino in kaj plačujete s tekočimi prispevki za storitve menedžmenta oziroma kot rojalitete? Če menite, da za poslednje ne dobite podpore, ustreznega trženja in pomoči franšizodajalca ter da franšizodajalcu plačujete zgolj neko obliko rente, do katere ni upravičen, tudi izid sodnega postopka ne bi bil nujno samo v korist franšizodajalca. Uporništvo množice franšizojemalcev franšizodajalcem lahko pomeni razpad franšizne mreže. Vprašanje pa je, kako bi jo odnesli zaradi varoval franšizodajalca v franšizni pogodbi.
 
V evropskem prostoru imamo kar nekaj primerov dobrih praks, v katerih so opisane odlične izkušnje sodelovanja franšizodajalcev s franšizojemalci. V teh primerih sodelovanje navadno spodbudijo franšizodajalci, ki imajo tudi stalne zgledne odnose s franšizojemalci na ravni celotnega sistema zlasti prek posvetovalnega telesa franšizijev. Med poglavitnimi tekočimi nalogami franšizodajalca so poleg aktivne promocije dobrega imena sistema in trženja, tudi  občutno koristna podpora franšizodajalcem, inoviranja sistema ter vzdrževanje zglednih odnosov s franšizojemalci. Kadar zares zaškriplje na ravni celotnega sistema, je stvari težko spraviti v normalen tek, odvetniki imajo lahko obilo dela, izid pa ni gotov.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"