Nominacija za Podjetnika leta 2002 v kategoriji »Izjemen uspeh v panogi«: Aleš Kristančič

Avtor: | Objava: 10.02.2002



Vino, ki ga Aleš Kristančič toči svoji ženi Vesni, sodi po oceni ugledne svetovne revije Decanter med deset najboljših belih (suhih) vin na svetu.85 odstotkov od 150.000 steklenic, ki jih bodo letos napolnili na kmetiji Movia v Goriških Brdih, bo odšlo v svet; v 25 državah bo to vino predvsem razveselilo obiskovalce uglednih restavracij.
 
Aleš Kristančič je nadaljevalec družinske vinarske tradicije, ki po dokumentih seže v začetek 19. stoletja. Med številnimi slovenskimi vinarji danes po mnenju mnogih uživa ugled najvplivnejšega, tistega, ki je v panogo vnesel največ novega. Začetek tega razvoja sega v 80. leta, ko je končal študij enologije v Italiji in nato (v presledkih) preživel leto dni v dveh uglednih francoskih kleteh, kjer je vase vsrkal stoletne izkušnje francoskega vinarstva; nato je začel prevzemati vse več poslov od svojega očeta Mirka.
 
Takrat je na nov – lahko rečemo podjetniški način – pogledal na vinarstvo. Postopoma je zorela strategija, ki je merila v sam svetovni vrh. Prinesla je novo identiteto vin, uveljavila novo blagovno znamko – Movia, kasneje pa še Vila Marija, prinesla nove oblikovalske rešitve za embalažo in odkrivala nove poti preboja na svetovni trg.
 
Osnova za uspeh je ambiciozno uvajanje novih tehnoloških prijemov. Proces prvega zorenja v cisternah in nato večletno zorenje v sodih (barikih) na primer nadzoruje računalniški sistem, podprt z različnimi napravami. Konceptualno je vse te sisteme razvil Aleš Kristančič, izpeljal pa v sodelovanju z italijanskimi in ameriškimi strokovnjaki in dobavitelji. Zdaj te rešitve prihajajo gledat strokovnjaki iz vsega sveta.
 
Za Aleša Kristančiča je oblikovanje okusa nekega vina kot slikanje na platno; različne sorte grozdja predstavljajo pri tem različne barve. Končni izdelek pa je umetniško delo, ki mora imeti prepoznavno dušo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *