Podjetnik logo
 

Nominacije za Podjetnika leta 2003

Avtor: Jože Vilfan in Primož Kaučič | Objava: 10.10.2003

Štiri krasni zgledi slovenskega podjetništva.



Spet se je približal tisti trenutek našega olimpijskega oziroma podjetniškega »višje«, »dlje«, »bolje«. Da, sredi februarja (13. februarja) bomo že na tradicionalni slavnosti tokrat trinajstič podelili priznanje »Podjetnik leta«, kar pomeni, da bomo poiskali osebnost oziroma osebnosti, ki so nam dokaz za slovenski podjetniški talent in hkrati navdih.

Za razliko od prejšnjih let smo se odločili, da letos v februarski številki ne predstavimo le način izbora in področja oziroma kategorije za nominacije, ampak da predstavimo kar že vse nominirance za to priznanje, kot jih je izbrala naša komisija. Eden od razlogov je prav gotovo ta, da se raven slovenskega podjetništva zelo dviga in želimo pred končnim izborom Podjetnika leta, opozoriti, kako dobri so vsi, ki osvojijo nominacije.

Podobno kot lani imamo nominacije v štirih kategorijah, ki vse izražajo neko specifično komponento podjetniškega uspeha. Tako imamo nominacije za:

- izvirno odkritje podjetniške priložnosti,
- uspeh z inovativnim poslovanjem,
- tehnološko oziroma visokotehnološko podjetništvo ter
- financiranje ali prodajo podjetja oziroma finančne rešitve.

Vsaka od teh kategorij ponuja nekoliko drugačen pogled na podjetniški uspeh. Z njimi poudarjamo določen aspekt poslovanja, ki se nam zdi najbolj sporočilen, sicer pa se praviloma pri posameznem podjetju vedno »srečajo« številni vidiki. To pomeni, da vsako podjetje nastane iz odkritja podjetniške priložnosti, toda pri nekem podjetju je morda ta priložnost nekako standardna, pri drugem pa nas preseneti s svojo izvirnostjo. Podobno mora veliko podjetij obvladati (neko) tehnologijo, toda če dosežeš v tem špico, potem je predvsem to vredno pozornosti... In tem poudarkom sledijo naše nominacije.

Letošnje nominacije

Poglejmo si zdaj štiri letošnje nominacije in jih tudi utemeljimo.

1. Nominacijo za izvirno odkritje podjetniške priložnosti je osvojil Rok Uršič iz podjetja Instrumentation Technologies.

Rok Uršič je svojo podjetniško priložnost »zastavil«, ko se je kot elektroinženir zaposlil v tržaškem sinhrotronu (pospeševalniku osnovnih delcev). Od tu je na povabilo odšel v Ameriko, v državo Virginijo, kjer so takrat gradili skoraj milijardo dolarjev vreden pospeševalnik. In kot sam pravi, se je v Ameriki nalezel podjetniškega duha, ki je prisoten tudi v znanstvenih ustanovah. Po vrnitvi v Slovenijo je ustanovil podjetje, se potem še enkrat vrnil v Silicijevo dolino, kjer je dobil dokončno podjetniško inspiracijo.

Njegovo podjetje ponuja sistemske rešitve za merjenje položaja žarka v pospeševalnikih osnovnih delcev. Pravi, da se je za to dejavnost odločil, ker je tržna niša ravno prav velika, da lahko postane vodilni svetovni ponudnik. Rok Uršič storitve svojega podjetja 100-odstotno izvaža v tujino, kjer se na ponudbah pojavlja ob samo še peščici podjetij iz vsega sveta.

2. Nominacijo za inovativno poslovanje sta osvojila Andrej Osana in Urban Jan iz podjetja Genera.

Andrej Osana in Urban Jan sta predstavnika nove generacije podjetnikov, ki gradita svoj uspeh na temeljiti pripravi in novih prijemih pri vodenju podjetij. Podjetje Genera je nastalo na osnovi temeljite študije tržnih možnostih, priprave strategije in poslovnega načrta v okviru magistrske naloge Andreja Osane. V strategiji je zapisano, da bo podjetje Genera zasedlo vodilno mesto v Sloveniji na področju termoenergetike, avtomatizacije in čiščenja ter priprave voda. Podjetnika zatrjujeta, da podjetje presenetljivo dobro sledi načrtom, zapisanim v poslovnem načrtu, in je lani že četrto leto zapored povečalo prihodke za 100 odstotkov. Posebnost v vodenju tega podjetja je koncept »odprte knjige« oziroma odprtega knjigovodstva, ko lahko vsak zaposleni tekoče zasleduje uspešnost vsakega posameznega projekta. Gre za moderno obliko vodenja podjetij, ki temeljijo na znanju in na močni ustvarjalni participaciji vseh zaposlenih – skratka, gre za vodstveni model prihodnosti. Okoli podjetja Genera je že nastala skupina sedmih podjetij.

3. Nominacijo za visokotehnološko podjetništvo je osvojil Ivo Boscarol iz podjetja Pipistrel.

Francija je glede letalske industrije najbolj razvita evropska država. In v to državo Ivo Boscarol na leto izvozi 60 ultralahkih letal in je s tem največji dobavitelj te kategorije letal za Francijo. Vodilne specializirane svetovne revije predstavljajo modele Pipistrelovih letal kot špico svetovnih rešitev, s katerimi Ivo Boscarol celo prestavlja zakonske in tehnične meje, ki so doslej veljale za to področje. Njegova ultralahka letala, Sinus, Virus, Taurus, si želijo najzahtevnejši letalci iz vsega sveta, zanimivo nišo je pa odkril tudi v nekaterih vojskah, ki ta letala uporabljajo v izvidniške namene. Ivo Boscarol pravkar načrtuje tudi svetovni preboj s prvim ultralahkim letalom, ki naj bi doseglo hitrost 400 km/h.

Pri proizvodnji takšnih letal, ki so omejena na težo cca 450 kilogramov skupaj z dvema letalcema in gorivom, poteka pri izdelavi vsakega dela boj za grame. Ivo Boscarol je z različnimi sodelavci razvil mrežo, ki išče vrhunske svetovne rešitve pri iskanju optimalne oblike, pri koncipiranju in izdelavi vsakega sestavnega dela in pri vgradnji opreme, pri kateri je velik poudarek na varnosti letenja. Doslej je Ivo Boscarol svoja letala sestavljal v več dislociranih preprostih delavnicah v Ajdovščini, letos se mu bo pa kot kaže uresničil sen, da bo ob ajdovskem letališču postavil pravo tovarno. Saj pravi, da bi lahko izvozil tri do štirikrat več letal, kot jih je do zdaj uspeh izdelovati.

4. Nominacija za financiranje, prodajo ali finančne rešitve je osvojil Darko Bartolj iz podjetja Bartog.

Franšizno delovanje, pri katerem neko podjetje razvije koncept neke storitve in nato ta poslovni model prodaja drugim, je v mnogih državah eden od najbolj uporabljanih metod širitve poslovanja, ki od tvorca modela ne zahteva velikih finančnih vložkov. Tako so nastale tudi nekatere od najbolj znanih svetovnih blagovnih znamk, v azijskih državah pa je to model, s katerim spodbujajo razvoj novega podjetništva.

V Sloveniji franšizni sistem nima tako popularnega mesta in ni upoštevan kot pomembno razvojno orodje, zato je toliko bolj potrebno dati priznanje verigi hitrih avtomobilskih servisov z oznako B.H.S. (»Bartogov hitri servis«), ki deluje po izvirnem franšiznem konceptu, ki ga je razvil Darko Bartolj s sodelavci. Danes v Sloveniji deluje že preko 40 takšnih servisov in Darko Bartolj je že sklenil pogodbe za širitev verige na Hrvaško ter Bosno in Hercegovino. To je odličen dokaz, da je mogoče z relativno preprostimi rešitvami, ki upoštevajo logiko franšize, v mnogih dejavnostih doseči pomembne preskoke.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *