|
|
||||||||
Nominiranci za podjetnika leta 2011Komisija je izbrala tri odlične podjetnike, ki so vsak na svojem področju uspešni in prodorni doma in po svetu.Revija Podjetnik že 21-ič izbira podjetnika leta. Komisija je konec septembra med kandidati izbrala tri nominirance, ki delujejo na različnih področjih in imajo različno dolg podjetniški staž. Čeprav so v javnosti precej neznani, se vsak v svoji tržni niši kosajo z najboljšimi na svetu in dokazujejo, da tudi slovenska podjetja z dobrimi idejami in trdim delom lahko uspejo.
Na prireditvi, ki bo 19. oktobra v Ljubljani, bodo vsi trije prejeli priznanja za podjetniški vzor, eden pa bo postal podjetnik leta 2011.
Marjan Batagelj, Batagel&co d. o. o.
Marjan Batagelj je serijski podjetnik. Ko uspe v eni dejavnosti, najde izziv v drugi. Začel je s sesalniki z vodnim filtrom, po katerih je tudi najbolj znan. Nato je izziv našel v gradbeništvu, lani pa si je izbral nov izziv in na noge postavlja Postojnsko jamo. Speča lepotica, kot ji pravi, je videla že mnogo boljše čase in Batagelj, rojen Postojnčan, ji želi povrniti nekdanji ugled.
Podjetniško kariero je začel pri sedemindvajsetih letih, ravno v času, ko je tedaj novi zakon o gospodarskih družbah omogočil zasebno podjetništvo. Svoje prvo podjetje je diplomirani geograf in etnolog registriral kot 64. zasebno podjetje v Sloveniji. Idejo za sesalnike z vodnim filtrom je dobil od kupcev običajnih sesalnikov, ki jih je skrbelo, da čez desetletje morda ne bodo več mogli kupiti vrečk zanje. Izpeljal jo je skupaj s partnerjem iz Italije.
Nato je ves dotedanji zasluženi kapital vložil v gradnjo naselja Zeleni biser s prek dvesto stanovanji. Poleg tega je pospešeno kupoval cenovno ugodna zemljišča na perspektivnih lokacijah. Kljub krizi so prodali vsa stanovanja, ne da bi zniževali cene. Kriza je po njegovem mnenju prizadela le tiste, ki so se v času konjukture čezmerno zadolževali.
»Vse, česar se lotim, delam s srcem«, pravi. Zaposlenim želi vcepiti podjetniški duh in odgovornost, hkrati pa vsakomur najti delo, ki mu najbolj ustreza in ga zanima. Tako lahko zaposleni uspejo in soustvarijo varno službo, v katero radi hodijo vsi, podjetnik in delavci, je prepričan Batagelj. Po njegovem mnenju mora biti vodja absolutist in razsvetljenec, vrednote, ki jih spodbuja v podjetju, pa so poštenje, prijaznost, odkritosrčnost in tovarištvo.
Formula za uspeh: »Preprost, pa hkrati zelo težak recept je, da ostaneš zvest samemu sebi in svojim prepričanjem. Vsi razmišljamo po svoje, zaradi drugih pa svoja stališča prevečkrat spremenimo in končamo v povprečnosti. V povprečnosti pa vsi izgubimo.«
Marjan Kolar, Keter Group d.o.o.
Prvo bioplinsko elektrarno je postavil zase, danes pa jih gradi tudi prek meja Slovenije, saj že sodeluje s Hrvaško, Makedonijo, Brazilijo, Rusijo, Belorusijo, Srbijo … Trenutno ima s tujci podpisanih 28 pogodb, vsaka med njimi pa je rezultat dolgoročnih pogajanj.
Kolar se rad pohvali, da je po duši kmet. Vzgojen je bil v družini, kjer se je od nekdaj delalo, celo garalo, in mu tak način življenja ni tuj. Tudi danes skupaj s solastnikoma Denisom Bolčino in Tomom Begovičem ves čas potujejo v tujino, sestankujejo in razmišljajo, kako voditi podjetje, da jih konkurenca ne prehiti in ostanejo v trendu s časom.
Po ideje je Kolar vedno hodil v svet in v naš prostor vnašal novosti. Tudi idejo za prvo elektrarno je dobil od tujcev, ki so leta 2005 zgradili prvo bioplinarno pri nas. Bila je ena boljših, a izkoristili so lahko le 60 odstotkov potenciala. Razmišljal je, kako bi jo sanirali, izboljšali in nadgradili. Ko je našel rešitve, je postavil lastno elektrarno na domači farmi goveda. Ker se je dobro obnesla, je sklenil, da jo ponudi tržišču.
Glavne stranke podjetja so podjetniki in kmetovalci, za katere gradijo večje bioplinske elektrarne, vse več pa je povpraševanja tudi po manjših, 50 kW elektrarnah, ki so namenjene manjšim kmetijam. Prednosti, ki jih prinaša uporaba bioplina, so poleg zmanjšanja izpustov toplogrednih plinov še manjše onesnaževanje zemlje in podtalnice, smotrna raba opuščenih kmetijskih površin, dodatno delo domači industriji in obrti ter pomembno prispeva k ohranjanju kulturne krajine.
Formula za uspeh: »Nepopustljivost, vztrajnost, osebni pristop, kontrolirano tveganje. Treba je verjeti v izdelek, se osredotočiti na razvijanje vedno novih idej in skrbeti, da nikoli nikogar ne podcenjujete. Prav tako ne pozabite na pomembno vlogo, ki jo imata marketing in oglaševanje.«
Boštjan Šifrar, SIBO G. d.o.o.
Po statističnih podatkih preživi menjavo generacij v družinskem podjetju le tretjina podjetij. Včasih pa se zgodi, da šele menjava generacije podjetju prinese pravi zagon. Ko je Boštjan Šifrar leta 1993 od očeta prevzel podjetje, ki je že dobrega četrt stoletja brizgalo umetne snovi in izdelovalo orodja, je prvih deset let prihodke povečeval za pol milijona evrov letno, nato je rast znašala že milijon evrov letno.
Po dveh letih boja na domačem trgu na očetov način je ugotovil, da mora poiskati kupce v tujini. Potencialnim kupcem je obljubil enako kakovostne izdelke po enakih ali boljših pogojih kot njihovi dobavitelji in kmalu dobil 76 novih kupcev v 29 državah. Danes razvoj in proizvodnja potekata na 20.000 m2 in v štirih izmenah dela več kakor 200 zaposlenih. Zapiralno embalažo za tube, steklenice in druge vrste embalažo ter rešitve za tehnično zahtevne izdelke za farmacevtsko, medicinsko in elektroindustrijo prodajajo v 41 držav sveta.
Kot podjetnik ima dva izziva: razvoj zahtevnejših izdelkov z večjo dodano vrednostjo in dvig storilnosti. Večjo dodano vrednost lahko dosegajo v zahtevnejših nišah, kot sta farmacija in kozmetična industrija. Tehnični del pa mora komerciali slediti, zato veliko vlaga v optimizacijo dela na strojih. Prav zaradi velike učinkovitosti, na 22 strojih so na primer na izmeno delali le trije delavci, je lahko izvažal tudi v države z nizko ceno delovne sile, kot sta Pakistan in Egipt.
Prepričan je, da ima podjetnik veliko odgovornost, da ponudi okolju, v katerem deluje, vizijo, varnost in kakovost delovnih mest. Kakovost podjetja pa se kaže tudi v družbeni odgovornosti in varovanju okolja.
Formula za uspeh: »Neizprosna kakovost. Kakovostni izdelki so samo osnovna tehnična kakovost in samo del kakovosti podjetja. Neizprosna kakovost pa pomeni celotno sliko podjetja, ki jo lahko ponudi kupcem in družbenemu okolju, v katerem deluje.«
|
|