Novi koncepti v maloprodaji

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 14.04.2006

Ste že slišali za začasne trgovine ali trgovine znotraj trgovin? To so nekatere izmed alternativnih možnosti, ki so priljubljene na tujih trgih.



Razmišljate o odprtu prodajalne? Namesto da se odločite za klasično možnost, preberite, kateri inovativni koncepti so v tujini najbolj vroči ta hip.   

Začasne trgovine 

Včasih smo na prodajalno, ki jo je lastnik zaprl, gledali kot neuspel podjetniški poskus. Danes ne več. V Ameriki, pa tudi ponekod v Evropi, postaja priljubljeno odpiranje tako imenovanih začasnih trgovin. Postopek je naslednji: podjetje odpre trgovino in že ob odprtju napove, koliko časa bo trgovina poslovala. S tem vzbudijo pozornost kupcev in jih opozorijo, da se morajo podvizati, če želijo kupovati v tej trgovini. Podjetje Comme des Garcons, na primer, je lani marca v Berlinu za eno leto odprlo svojo prodajalno Guerrilla Store (www.guerrilla-store.com). Enake prodajalne imajo tudi v Atenah, Reykjaviku in še nekaj mestih v Evropi in Aziji. Ne odpirajo pa vse družbe prodajaln za eno leto. Ameriški Target je odprl »božično prodajalno« v času okoli božičnih praznikov, Song Airline's pa je odprl prodajalno v New Yorku za natanko osem tednov.  

Odpiranje začasnih trgovin ni samo posebnost manjših podjetij ali tistih, ki se šele prebijajo. Strategijo so sprejele tudi uveljavljene blagovne znamke oziroma podjetja. 

Kaj pa če nimate denarja za odprtje take trgovine? Potem lahko razmislite o stari dobri potujoči trgovini. Te postajajo spet priljubljene celo v velikih mestih, kot je New York. Medtem ko pri nas prodajajo v potujočih trgovinah predvsem živila, v New Yorku prodajajo tudi oblačila, darila za moške in druge izdelke.
Trgovino Beehive-Co-op je odprla grafična oblikovalka Petra Geiger in prostor ponudila znanim oblikovalcem, da so ga napolnili s svojimi izdleki. V njej prodaja nakit oblikovalke Jacqueline Sanchez, pletenine Kendre Bauser, porcelan Tanie Julian, keramiko Care Gilbert in tako naprej. Vir: www.beehiveco-op.com.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *