Podjetnik logo
 

O priznanju »Podjetnik leta«

Avtor: | Objava: 10.06.2003

Februarja 2003 bomo že 13. podelili to priznanje nacionalnega pomena.



»Podjetnik leta« je letno priznanje, ki ga podeljuje revija Podjetnik. Priznanje je prvič podelila predhodnica revije Podjetnik, Revija za razvoj (skrajšano RR), leta 1991; od leta 1992 pa ga podeljuje revija Podjetnik.

Namen priznanja je opozoriti javnost na pomembnost podjetništva na nacionalni ravni, podjetniški javnosti pa dati zgled odličnosti.

Priznanje »Podjetnik leta« revija Podjetnik izroči na svečani prireditvi v februarju. Priznanje pa lahko prejme podjetnik, podjetnica ali podjetniška skupina.

Dosedanje prejemnike priznanja na 12 podelitvah predstavljamo tukaj.


Kako izbiramo podjetnika/podjetnike leta?

Izročitev priznanja je sklepno dejanja izbora, ki traja celo leto. Celo leto namreč člani uredništva, člani komisije za izbor podjetnika leta in drugi sodelavci revije predlagajo odlične podjetnike kot kandidate. Te predstavljamo praviloma v rubriki »Portret«, pa tudi v drugih rubrikah.

Januarja uredništvo zbere podatke o vseh predstavljenih podjetnikih in jih predloži komisiji. Sedemčlanska komisija, ki jo sestavljajo priznani strokovnjaki za podjetništvo in dva člana uredništva revije, med predlogi odloča najprej o štirih nominacijah, nato pa o prejemniku priznanja.

Nominacije so v štirih kategorijah:
1. izvirno odkrivanje priložnosti,
2. preboj v panogi,
3. uspeh v tehnološko zahtevnem podjetništvu in
4. dosežek na področju financiranja ali prodaje podjetja.

Področja nominacij zrcalijo pomembne aspekte podjetništva.
- Ker je podjetništvo največkrat definirano kot odkrivanje priložnosti, je izvirno odkrivanje priložnosti takorekoč usodno podjetniško dejanje.
- Po drugi strani lahko podjetništvo definiramo kot inoviranje in na tem temelji boljše mesto v panogi.
- Za tretje področje nominacij smo se odločili zato, ker je danes mesto neke države na mednarodni lestvici konkurenčnosti v veliki meri odvisno prav od tehnološke naprednosti njenega podjetništva.
- Za četrto področje nominacij pa smo se odločili zato, ker so pri nas mehanizmi inovativnega financiranja (tvegani kapital in poslovni angeli) in prodaje podjetij šele v razvoju; zato jih tudi poudarjamo.

Končna naloga komisije je, da med temi štirimi nominacijami izbere podjetnika, podjetnico ali podjetniško skupino, ki najbolje izraža značilnosti in kakovosti podjetništva in ki kot osebnost najbolje predstavlja sporočilo o pomenu in uspehu podjetništva. Želimo si, da bi vsakih ob končnem izboru rekli »Neverjetno, kaj je podjetništvo!«

Preberite si nekaj ugotovitev ob dosedanjih izborih.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *