Obetaven posel s tiskalniki

Avtor: Petra Mauer | Objava: 09.10.2013

Dejavnost podjetja Optiprint temelji na izposoji barvnih tiskalnikov in optimizaciji tiskanja. Eden od solastnikov, Lan Hvastija, je pojasnil, da posel širijo z zaupanja vrednimi poslovnimi partnerji in tudi franšizami. Trenutno je v Sloveniji odprtih sedem franšiz, dve sta tudi v tujini.


Lan Hvastja: »V Sloveniji se podjetja pogosto odločijo, da postanejo franšizodajalci zato, ker jim zmanjkuje lastnega kapitala. In preko franšizojemalcev oziroma prodaje franšiz iščejo nov kapital. V tem primeru to seveda ne more biti zgodba o uspehu.«

Preden je Lan Hvastija postal solastnik podjetja Optiprint, je končeval študij na Ekonomski fakulteti v Ljubljani. »Imel sem dobro službo v prodaji večjega podjetja,« je povedal in nadaljeval: »Za solastništvo podjetja pa sem se v največji meri odločil zato, ker sem verjel v produkt. Služba, ki sem jo opravljal v danem trenutku, pa tudi ni bila moja 'sanjska',« se je nasmehnil. O odločitvi je dobro premislil in prišel do sklepa, da je kljub močni konkurenci še dovolj prostora za kakovostnega ponudnika z dobrimi rešitvami. Optimistično se je podal na novo poslovno pot in začel uresničevati svoje želje. »Začeli smo z idejo, nadaljevali pa z izdelavo prototipov. Najprej smo kupili opremo, šele pozneje najeli prostore v Ljubljanskem univerzitetnem inkubatorju. Kader smo dodajali sproti, po potrebi. Je bilo pa veliko neprespanih noči,« je iskreno priznal. Od prvega prototipa do ustanovitve podjetja je minilo nekaj več kot 6 mesecev.

 

Znanje - ključ do uspešnega sodelovanja

 

V začetku so si denar zagotovili s posojili treh ustanoviteljev podjetja, med katerimi je bil tudi Hvastija, manjši del pa je bil tudi kredit Slovenskega podjetniškega sklada. Dandanes jim največje finančno breme predstavljajo plače zaposlenih ter investicije v opremo, raziskave in razvoj. Ker bi radi svoj posel razširili in tudi zunaj naših meja potrjevali že uveljavljeno blagovno znamko, so se odločili ustvariti franšizno mrežo. »Franšizojemalci dobijo vse potrebno znanje in izobraževanje ob sklenitvi franšizne pogodbe, del znanja pa ob sklenitvi predpogodbe. Na franšize prenesemo vso prodajno in tehnično znanje; ne prenašamo zgolj osnovnih postopkov izdelave nekaterih komponent, katere izdelamo v lastni proizvodnji in jih distribuiramo do franšiz. Dejstvo je, da franšizojemalci brez ustreznega izobraževanja, uvajanja, branja priročnikov ter sodelovanja na intenzivnih treningih in delavnicah sploh ne morejo postati nosilci franšize. Le z ustreznim znanjem lahko delujejo na nivoju, ki ga zahteva blagovna znamka Optiprint.«

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"