|
|
Obveščanje o razprodajah blaga z napakami in blaga, ki se mu izteka rok trajanjaTrgovci se venomer ubadajo z visoko vrednostjo zalog in s tem, kako določeno blago, ki ni več ''aktualno'' oz. ga kupci izberejo nazadnje, čimprej prodati. V ta namen so organizirane razprodaje, akcijske cene blaga z napakami oz. pri živilih - blaga, ki se mu izteka rok trajanja. V želji po uspešni izvedbi, se trgovci prav pri teh akcijah odločijo za oglaševanje prek medijev (letaki, oglasi v tiskanih medijih, na radiu,). Pri tem pa nemalokrat prihaja do prikrivanja ključnih informacij, kar Zakon o varstvu potrošnikov imenuje zavajanje potrošnikov. Oglaševanje v primeru razprodaj, prodaje blaga z napakami in blaga, ki se mu izteka rok trajanja je dovoljeno, vendar mora biti v vsakem od navedenih primerov naveden razlog znižanja vrednosti. Potrošnik mora biti o razlogih znižanja pošteno obveščen, tako da v samem obvestilu jasno in nedboumno razbere razlog znižanja. V kolikor je izdelek ali storitev predstavljena tako, da zavaja ali bi lahko zavajala potrošnike (nejasnosti, čezmerna pretiravanja,), je to že zavajajoče oglaševanje. Gre namreč za izkoriščanje potrošnikove neizkušenosti in neznanja v dobičkonosne namene. Torej - da pri oglaševanju ne bi zavajali potrošnikov, je potrebno jasno in nedvoumno navesti razlog znižanja blaga (razprodaja, blago z napako, iztek roka trajanja). Primer pravilnega oglaševanja: - reklamni letak živilske trgovine v bližini ponuja maslo po akcijski ceni; zraven je na vidnem mestu označeno, da je rok trajanja še npr. 5 dni, - trgovina z oblačili ponuja dodaten popust za balgo z napako, pri čemer je nedvoumno in jasno navedeno, da gre za blago z napako, kar predstavlja tudi razlog znižanja; PRAVNI VIR Zakon o varstvu potrošnikov (UL RS 19/98) |
|