Odkrijte svojo vlogo na internetu

Avtor: Jože Vilfan | Objava: 10.10.1999

Direktor IBM svetuje, kako začeti z elektronsko trgovino.



Kako bi danes definirali IBM, kaj je njegova glavna dejavnost, kaj prodaja?

Glavnino prihodkov IBM prinaša različna ponudba, povezana z elektronskim poslovanjem. Gre za programsko in strojno opremo, sistemsko integracijo ter svetovanje podjetjem. Vse to nam prinaša letno 20 milijard dolarjev. V delu sveta, kjer sem jaz odgovoren za IBM-ovo prodajo, pa so seveda razmerja drugačna, tukaj prevladujejo klasične poslovne aplikacije.

Kako bi definirali razmerje med elektronsko trgovino in elektronskim poslovanjem?

Elektronska trgovina je del elektronskega poslovanja. Elektronsko poslovanje vključuje vse notranje in zunanje transakcije, ki jih ima podjetje, torej tudi vse transakcije z dobavitelji in strankami. Pri elektronskem poslovanje se notranji in zunanji procesi tesno prepletajo. Lep primer elektronskega poslovanja sta bila snovanje in izdelava smartcara. Prek interneta so integrirali celotno verigo dobaviteljev in sestavljalcev. Dober primer so tudi različni virtualni trgi (za rabljena vozila, na primer), ki integrirajo celotne panoge in še druge dejavnike.

Kaj bi svetovali podjetju, ki razmišlja o elektronski trgovini?

Začnite z malim in rastite hitro. Podjetje naj najprej poskusi določiti mesto oziroma nišo na trgu, v kateri bi lahko razvilo celoto elektronskega poslovanja. Potem je treba izbrati le del trga oziroma ozko nišo, začeti z dejavnostjo in se pri tem ves čas učiti, graditi skupino in širiti dejavnost. Vzporedno z rastjo trgovine pa je treba uresničiti tudi celotno filozofijo elektronskega poslovanja. Na koncu se bo torej izkazalo, da ni dovolj le nekoliko dopolniti informacijski sistem, ampak je treba preoblikovati vse notranje procese, morda celotni poslovni model. To vedno svetujemo tudi našim strankam.

Kako naj podjetnik oceni, kdaj so razmere v družbi zrele?

Težko je govoriti o družbah kot celotah. Mislim, da je pomembnejše, če imate posameznike, ki so nadarjeni in imajo pogum, morda tudi s podporo tveganega kapitala. Družba potrebuje posameznike, ki jo bodo vodili v informacijsko družbo.

Kakšno omejitev lahko pri tem predstavlja majhnost slovenskega trga?

Če se boste usmerili le na slovenski trg, potem nimate potenciala rasti. Razmišljajte drugače. Imate sloves, da ste sposobni in zato vas tudi dobro sprejmejo v svetu. IBM ima v Ljubljani center za tehnološko podporo na 2. ravni za vse območje, ki ga pokrivam, od Kazahstana do Hrvaške. Torej znate. Razmišljajte, kako boste šli v svet, odkrijte svojo vlogo v internetu.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *