|
|
||||
Oprah Winfrey - medijska magnatka in socialna podjetnicaLe kdo ne pozna voditeljice svetovno uspešnega TV-showa? Morda jih manj ve, da je simpatična Oprah lastnica medijskega imperija, vrednega milijardo dolarjev, in da se z enako vnemo posveča človekoljubnim dejavnostim po vsem svetu.
Oprah Gail Winfrey (letos bo dopolnila 51 let) je televizijska voditeljica, podjetnica, filantropinja, televizijska in filmska producentka, ustvarjalka, igralka, internetna voditeljica, ustanoviteljica in urednica ženske revije ter soustanoviteljica kabelske televizijske mreže za ženske Oxygen Media. Njena zgodba je zgodba o uspehu, v kateri se lahko vsakdo najde. Trdo je delala, da ji je uspelo uiti revščini in spolnim zlorabam v otroštvu ter postati zrela, samozavestna, karizmatična ženska, podjetnica in medijska magnatka. Svoje življenje in posel usmerja v pomoč ljudem, zlasti ženskam želi izboljšati kakovost življenja. Pri tem se osredotoča na tri področja: ženske, otroke in izobraževanje. Prepričana je, da izobrazba pomeni ključ do svobodo. Sama je živela kot otrok v hiši brez elektrike in vode. Če ne bi imela knjig in izobrazbe, bi verjetno verjela, da je to vse, kar obstaja. Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom. V želji po pomoči soljudem je iz vodenja ene najuspešnejših pogovornih oddaj v zgodovini televizije, The Oprah Winfrey Show, prešla na področje izobraževanja, socialnega dela, filantropije, publicistike in filma. Je neutrudna iskalka resnice v sebi in drugih. Njena sposobnost vživeti se v soljudi, izredna radodarnost in iskrenost so prispevali k temu, da je postala ena najbolj spoštovanih, vplivnih in priljubljenih oseb na javnem prizorišču v Ameriki. Po reviji Forbes je leta 2003 postala tudi prva temnopolta ameriška milijarderka. Moč medijev za vezi med ljudmi Materialno bogastvo ji je omogočilo, da je uresničila številne projekte, s katerimi pušča sled v družbi. Oprah spodbuja ljudi, da se nenehno izboljšujejo, izobražujejo in pomagajo drugim. V tem duhu je tudi ustvarila dodatno oddajo, katere nosilec je njen nekdanji varovanec, življenjski trener dr. Phil McGraw. Njen talent za javno nastopanje in komunikacijo ji je omogočil, da je z močjo medijev, kot producentka in voditeljica svoje oddaje, ustvarila med ljudmi po vsem svetu vezi brez primere. Z njo je zadnji dve desetletji zabavala, izobraževala in navduševala milijone gledalcev, s čimer je postala najboljše ocenjena televizijska oddaja v televizijski zgodovini na sploh. Tedensko jo spremlja približno 30 milijonov ljudi samo v ZDA, predvaja pa se v več kot 100 državah sveta. Je megahit množičnega trga in naslavlja občinstvo srednjih let, ki si ga mnogi oglaševalci želijo osvojiti. Na področju medijev in filma je prejela tudi številne nagrade, med katerimi velja omeniti kar 34 nagrad emmy in oskarja za stransko žensko vlogo v Spielbergovem filmu The Color Purple. Medijski začetki Medijsko kariero je začela na šolskem radiu v Nashvillu pri 17 letih. Pri 19 letih je postala najmlajša oseba in prva temnopolta ženska, ki je vodila poročila. Po diplomi leta 1976 se je preselila v Baltimore, kot poročevalka in sovoditeljica večernih poročil, leto pozneje pa kot sovoditeljica lokalne pogovorne oddaje People Are Talking. 1984 se je preselila v Chicago, kjer je vodila jutranjo pogovorno oddajo AM Chicago, ki je v treh mesecih po gledanosti prehitela takrat znano oddajo Phila Donahuea. V enem letu je oddaja postala enourna, predvajati so jo začeli na nacionalni ravni in 1985 se je preimenovala v The Oprah Winfrey Show. Lastna produkcijska hiša Njena strast za igranjem in želja po ustvarjanju kakovostnih razvedrilnih vsebin, s katerimi želi spreminjati življenja ljudi, sta jo privedli 1986 do ustanovitve lastne produkcijske hiše Harpo Productions. Tako je postala tretja ženska v zgodovini z lastnim filmskim studiem, s čimer si je pridobila tudi lastništvo nad oddajo The Oprah Winfrey Show, ki je temelj njenega posla. S tem je postala prva ženska v zgodovini, ki je hkrati lastnica in producentka svoje oddaje. Oprah je tudi sicer preudarna poslovna ženska, ki nenehno, a počasi širi svoj medijski imperij. Hitra širitev ji ni v interesu. Danes je Harpo Entertainment Group vplivno podjetje na področju filmske in televizijske produkcije, ki združuje podjetja Harpo Productions, Harpo Film, Harpo Video, Harpo Studios, Harpo Print. Letno pa prinaša več kot 100 milijonov dolarjev dohodka. Danes ima Harpo čez 200 zaposlenih, več kot 68 odstotkov je žensk. Oprah ima s svojimi zaposlenimi dokaj oseben odnos. Sedež podjetja je uredila na nekdanjem hokejskem igrišču, ki ga je spremenila v labirint pisarn in produkcijskih zmogljivosti, z notranjim wellness centrom in telovadnico za zaposlene. Samosvoja podjetnica Tudi kot podjetnica je vir navdiha številnim. Vendar se sploh nima za poslovno žensko in brez zadržkov prizna, da ni sposobna brati bilance in da ne uporablja poslovnih razvojnih modelov. Zavrnila je povabilo podjetij At&T, Ralph Lauren in Intel, da bi sedela v njihovih upravnih odborih, ker ni vedela, kaj naj tam počne. Zelo je previdna pri naložbah in sklepanju partnerstev. V prvih 14 letih je sklenila le dve poslovni navezi, ki sta bili nujni: s podjetjema King World za distribucijo njenih oddaj in ABC za predvajanje njenih TV-filmov pod blagovno znamko Oprah Winfrey Presents. V zadnjih letih je sklenila partnerstva še z revijo Hearst Magazine in kabelsko mrežo Oxygen Media. Zavrnila je ponudbo za uvrstitev podjetja na borzo. Izgubo nadzora nad podjetjem enači z izgubo same sebe oziroma sposobnosti, da bi bila, kar v resnici je. »Moja last nad menoj, je način, kako biti jaz,« pojasnjuje Oprah. Kot pravi, biti resnično ona sama ni bilo lahko, zlasti ne v prvih letih televizije, ko so njeni šefi hoteli spremeniti skoraj vse na njej: lase, usta, nos ...
Njen uspeh temelji na razkrivanju osebnih skrivnosti, pri čemer nenehno poudarja posameznikovo odgovornost za svoje življenje. Iz izkušenj pripoveduje, da človeku v življenju mora uspeti, če se zanese nase. Pri čemur moramo biti nenehno odprti za novosti in priložnosti, ki se pojavijo.
Na prelomu stoletja je Oprah začela novo poslovno pot na področju kabelske TV z žensko kabelsko mrežo Oxygen Media ter založništva z izdajo revije O, The Oprah Magazine. Čez noč vodilna ženska revija Prva številka revije O, The Oprah Magazine je prišla na trg aprila 2000 in v hipu je postala vodilna ženska revija. Ima več kot 20 milijonov bralk mesečno. Revija ima za 2,5 milijona več plačanih izvodov kot reviji Vogue ali Martha Stewart Living. Je vodnik za osebno rast žensk med 25. in 49. letom, vseh razredov in ras. Revija je medij za promocijo Oprah, njenega mišljenja in poslovnega interesa. »O« je najuspešnejša revija v zgodovini revialnega tiska, saj je takoj začela poslovati z dobičkom. Običajno uspešne revije potrebujejo 5 let, da začnejo poslovati z dobičkom. Oprah kot socialna podjetnica Poleg številnih priznanj na področju »industrije« zabave je Oprah zelo znana po človekoljubnih dejavnostih. Zlasti pa podpira izobraževalne projekte. Vsako leto vsaj milijon dolarjev podari v dobrodelne namene. Tudi tu je bila deležna številnih nagrad, naj omenim nagrado Women of Achievement Nacionalne organizacije za ženske in tri leta zapored nagrado Image Nacionalnega združenja za napredek temnopoltih ljudi. Je močna zagovornica pravic otrok, zaradi česar se je leta 1991 obrnila celo na ameriški kongres, kjer je javno spregovorila o spolnih zlorabah v otroštvu in se zavzela za nastanek nacionalne zbirke dokazanih zlorab otrok. Leta 1993 je tedanji predsednik Bill Clinton podpisal Zvezni zakon o zaščiti otrok (National Child Protection Act), imenovan tudi »Oprah Bill«. Že 1987 je ustanovila The Oprah Winfrey Foundation, organizacijo, s katero podpira izobraževanje in napredovanje žensk, otrok in družin po vsem svetu. 1997 je ustanovila Angel Network, neke vrste javni sklad za pomoč ljudem v stiski. Z donacijami gledalcev je zbrala skoraj 20 milijonov dolarjev, ki jih je razdelila v dobrodelne organizacije po svetu. Tako je prispevala h gradnji številnih novih domov in šol, poslala je na stotine revnih otrok na univerzo in pomagala ženskam v težavah. Zdaj je prišla do točke preloma, ko prvič v življenju razmišlja o tem, da bi oddala licenco za svoje ime, a ne za povečanje dobička svojega podjetja, pač pa za zbiranje sredstev v dobrodelne namene, kot je to naredil Paul Newman, ki je svoje ime dal liniji prehrambenih izdelkov višjega cenovnega razreda in tako zbral že 125 milijonov dolarjev za dobrodelne dejavnosti po svetu. |
|