|
|
||||
Otroci naj se zabavajoAli se splača biti animator otroških igricAli uživate v delu z otroci, v prirejanju otroških zabav ter sploh aktivnosti in vas mika samostojna podjetniška pot. Potem je mogoče to prava poslovna priložnost za vas. Animator oziroma organizator otroških prireditev pripravlja otroške zabave, predstave, športne igre, skratka vse, kar je namenjeno zabavi otrok. Potrebna znanja in sposobnosti Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom. Otroci so zelo zahteven trg, saj so zelo iskreni pri izražanju svojih čustev. Ko se začnejo dolgočasiti to tudi očitno pokažejo. Za delo z otroci zato potrebujete veliko energije, potrpljenja, veselje do tovrstnega dela in veliko idej. Nujno pa je potrebno osnovno poznavanje otroške psihologije in pedagoških prijemov. Dober animator mora biti seznanjen s tem, kaj je pri otrocih določenih starostnih skupin »in« in kaj »out«. Poznati mora najbolj priljubljene igre, pevce in seveda zadnjo koreografijo uspešnice skupine Bepop. Na zalogi mora imeti vedno nove in zanimive igre, ko pa pripravlja predstave, mora spretno krmariti med željami otrok, staršev, vrtcev in šol. In kaj imajo otroci najraje? »Najraje imajo akcijo, norenje in igre, ob katerih se sprostijo. Primer iz prakse »Nisem človek pisarne ampak organiziranega otroškega divjanja,« se smeji Aida Kralj organizatorka in animatorka otroških prireditev. Aida Kralj že od leta 2001 organizira otroške zabave in predstave. S predstavami, za katere napiše scenarij sama, nastopa v šolah, vrtcih, podjetjih in na različnih prireditvah. Na otroških zabavah poskrbi, da otrokom ni dolgčas, sodeluje pri promocijah izdelkov, namenjenih našim najmlajšim, in vodi otroške oddaje na Radiu Hit in TV Papriki. Delo in hobi Aida je po poklicu vzgojiteljica. Ukvarjanje z otroci pa zanjo nikoli ni bilo le služba, saj jim je posvečala tudi ves preostanek energije, ki jo drugi običajno porabljamo za svoje hobije. Za Aido je bilo druženje z otroci vedno način sproščanja. Ukvarjanje z otroškim svetom in njihovo domišljijo jo je vedno privlačilo. Otroci v službi, otrok doma in otroci v prostem času. Izmišljala si je zgodbe, pripravljala predstave, z njimi je pela in plesala. Kjer so se pojavljali otroci, je spontano prevzelo vlogo animatorke. »Otroci me napolnjujejo z energijo, zato sem se odločila, da bom poskrbela za to, kar imajo najraje: zabavo, dogajanje, akcijo. Vrtca nisem zapustila, ker mi delo ne bi bilo všeč, ampak ker sem si želela samostojnega in ustvarjalnega dela z otroci. Če sem že vedno skrbela za zabavo otrok, zakaj ne bi tega počela profesionalno,« razlaga Aida, ki je uspešno združila delovne izkušnje iz vrtca, svoje hobije in želje otrok ter začela prodajati svoje znanje - najprej na otroških predstavah, na katerih spretno združuje poučne in zabavne vsebine, pozneje tudi na otroških zabavah. »Ideje, kaj ponuditi otrokom, se porajajo iz čiste potrebe. Z animacijo ob rojstnih dnevih sem se začela ukvarjati, ko sem ob hčerkinem praznovanju v restavraciji s hitro prehrano razmišljala, da bi bila lahko zabava drugačna in boljša.« Mala šola podjetnosti Začetek ni bil lahek. Aida je dvomila o svojem uspehu, bala se je konkurence, bila je neizkušena in primanjkovalo ji je samozavesti. »Ali bo kdo sploh hotel gledati moje predstave, kako naj jih ponudim, kaj, če niso dovolj dobre, koliko so sploh vredne, zakaj bi sploh vzeli mene in ne koga drugega? Vse to so bila vprašanja, na katera sem morala najti odgovore,« se spominja Aida, ki jo je bilo na začetku pravzaprav strah ponuditi svojo predstavo. »Toda strah je minil. Če delaš korektne in pozitivne stvari, se začne obračati na bolje. Ko postaneš samozavesten in začneš migati, se začnejo stvari odpirati. Spoznaš nove ljudi, naučiš se novih stvari in vse je lažje kakor na začetku.« Najbolj pozitivna sprememba se je zgodila v trenutku, ko Aida konkurence ni več videla kot grožnjo in nevarnost, ampak kot vzpodbudo za boljše in kakovostnejše delo ter vir informacij o trgu, ki ga je šele spoznavala. »Zdi se mi, da sem v nekem trenutku dozorela in zazdelo se mi je, da nas je premalo in ne preveč, kot sem mislila na začetku, in da je za vse čisto zadosti kruha. Če jaz ne morem nekam iti, priporočim nekoga drugega, ki ga poznam in dela podobne stvari kot jaz. Za vse je dovolj prostora in naša naloga je, da otrokom ponudimo čim več izbire, saj vedno hočejo nekaj novega. Predvsem pa ni nič boljšega od kakovostne konkurence, od katere se lahko česa naučiš,« se smeji Aida. Za promocijo svoje dejavnosti v veliki večini poskrbim sama. Pred tremi leti je kot začetnica vložila ogromno energije v svojo promocijo in prodajo, danes, pravi, to teče samo od sebe. »Najboljši je marketing od ust do ust in pri mojem delu velja kot pribito, da dober glas seže v deveto vas. Ko so vpleteni otroci, starši ne zaupajo komurkoli. Edino, kar velja, so priporočila zadovoljnih staršev,« poudarja Aida in nadaljuje: »Res pa je, da sem si z oddajami na radiu in televiziji ustvarila svojo blagovno znamko, zaradi katere sem bolj prepoznavna kot na začetku, ko ni še nihče vedel zame.« Zahtevno delo z zahtevnimi strankami Njen delovnik je nekoliko drugačen, kakor ga je bila vajena v svoji stari službi. »Delam popoldne, ob sobotah in nedeljah. Eni pač dopoldne kuhamo in pospravljamo, popoldne pa delamo,« pravi. Največ dela je decembra, ko se rojstnodnevnim zabavam in drugim predstavam pridružita še Božiček in dedek Mraz. »Otroci so strašno zahtevno občinstvo,« pravi Aida. Hitro se začnejo dolgočasiti, dobro ločujejo slab program od dobrega in nikakor jim ni mogoče vsiliti stvari, ki jim ni pisana na kožo. Moj moto je, da morajo otroci sodelovati, da morajo nekaj početi, ne pa samo sedeti in poslušati. Tega imajo že v šoli preveč. To velja za zabave in za predstave. Sploh so otroške zabave poglavje zase. Jaz jim rečem kar kontrolirano divjanje, ker je moja naloga, da jih dve uri zabavam in hkrati nadzorujem, da se ne pripeti kaj neprijetnega,« razlaga Aida. Razigrani otroci se namreč radi sprejo, ko pa se spustijo z vajeti, kar je za rojstni dan običajna praksa, se lahko pripetijo tudi manjše nezgode. »Igre in dogodki si morajo intenzivno slediti. Le tako lahko zaposliš med petnajst in dvajset otrok, kolikor jih je običajno na taki zabavi. Dobesedno jim ne smeš pustiti dihati, tako da nimajo časa za neumnosti.« »Svoje delo rada opravljam, v hecu bi lahko rekla, da sem sama svoj šef. Zato mi verjemite, da se vse negativne stvari v primerjavi z užitkom zdijo zelo majhne, recimo to, da moram vse kulise, rekvizite, ozvočenje… znositi in pripraviti sama.« Aidin nasvet Pri njenem delu je bistveno, da si želite delati z otroki in da se tega nikoli ne naveličate. Tudi sama je imela že vsega dovolj, toda po treh, štirih dneh, je delo pogrešala in se vsa nasmejana vrnila nazaj k skakanju z otroci, prepevanju Kuža Pazija in plesanju na Bepopove hite. »In tega nikar ne počnite samo za denar. Pri delu z otroci je denar lahko le posledica, ne motiv,« konča naš pogovor Aida. Posel in trg
1. Oprema in finančni vložek: Potrebujete avto, računalnik, tiskalnik, dostop do interneta, mobilni telefon. Nujne so seveda tudi igrače in predmeti, ki jih otroška domišljija spremeni v drevo, gusarsko ladjo ali hišo, prav vam bo prišlo pa tudi osnovno ozvočenje. Za začetek potrebujete za to približno 300.000 tolarjev. Če pa se odločite še za otroške predstave, boste potrebovali tudi kostume in kulise, kar pomeni tudi višji vložek. 2. Trg: Povpraševanja po kakovostnih predstavah je vedno dovolj in vedno več staršev išče animatorje za rojstnodnevne zabave. Narašča tudi interes podjetij, ki s pomočjo promotorjev iščejo nove načine za promocijo otroških proizvodov. Največ povpraševanja in ponudb, po izkušnjah Aide, je iz štajerskega in primorskega konca, za nastope po šolah, vrtcih ali večjih prireditvah, ki jih organizirajo posamezne občine, društva prijateljev mladine, ali drugi večji organizatorji. Število nastopov je različno in dokaj nepredvidljivo. Poletje (julij, avgust) je bolj ali manj mrtva sezona. S septembrom pa se posel veča (prvi šolski dan, teden otroka, praznovanje jeseni …) in doseže višek v decembru. Sodelujete lahko tudi z drugimi organizatorji prireditev, zlasti takimi, ki organizirajo večje prireditve z velikim številom nastopajočih. Marketing Za promocijo svoje dejavnosti morate v veliki večini poskrbeti sami in raznašati ponudbe za nastope kar direktno po vrtcih, šolah, občinah, Društvih prijateljev mladine … Oglašujete pa lahko tudi v raznih otroških, mladinskih revijah ... Cene storitev: Če vzamemo za zgled Aido, boste za otroško predstavo lahk računali 45.000 tolarjev, za dvourno animacijo rojstnega dne podmladka pa 18.000 tolarjev. |
|