Podjetnik logo
 

Podjetnik 21. stoletja

Avtor: Smiljan Mori | Objava: 10.01.2003

Kot podjetnik 21. stoletja se morate za uspeh poleg vsem strokovnih znanjem več posvečati osebnostni rasti. Nujno je učinkovito upravljanje s svojimi čustvi, zlasti s hromečim strahom pred neuspehom.



Naj vam postavim naslednje vprašanje: Kaj se mora najprej zgoditi, da lahko postanete uspešni? Da se začnete zavedati, kateri so vaši največji potenciali? Da začnete ukrepati z velikim številom dejanj? Da izboljšate svoje trenutne rezultate? Ali da izboljšate in spremenite svoja prepričanja o tem, kaj ste sposobni narediti? Prav vsak napredek na naštetih področjih lahko poveča vašo uspešnost. Največji napredek pa se zgodi takrat, ko spremenite svoja omejujoča prepričanja o tem, česa ste sposobni. Večina nas izkorišča le 10 odstotkov svojega potenciala. Ali si lahko predstavljate, kaj bi se zgodilo s kakovostjo vašega življenja na vseh področjih, če bi izkoristili samo dodatnih 10 odstotkov vaših sposobnosti?!

Podjetnik 21. stoletja je izpostavljen številnim pritiskom. Obvladovati mora več področij, ki so pomembna za uspešno poslovanje podjetja. Biti mora vizionar, vodja, pogajalec, gasilec požarov, znati mora ravnati z ljudmi, obvladovati finance, prodajo, marketing, organizacijo časa in še kaj. Pogosto pa mu primanjkuje časa za osebnostni razvoj, ki bi mu pomagal postati še učinkovitejši na poslovnem in osebnem področju. Podjetnik 21. stoletja poleg vseh strokovnih znanj potrebuje še znanja iz drugih področjih na kolesu življenja. Da bi bil podjetnik lahko uspešen in zadovoljen, bi moral istočasno razvijati več področij na kolesu življenja, kot ga imenujem. To so področja, ki jih zaradi oblice dela kar nekako zanemarimo: odnosi, denar , kariera, zdravje, osebnostna rast in čustva.

Prav čustva so tista, ki dobesedno poganjajo kolo življenja. Pri delu s podjetniki sem opazil, da imajo skoraj vsi, ne glede na to, ali so uspešni ali ne, iste težave. Vsi nekako občutijo iste simptome uspeha, kot sem jih sam poimenoval. Pa poglejmo, kateri so najpogostejši simptomi uspeha, ki jih izkusi večina podjetnikov, ne glede na to ali so na začetku svoje poslovne poti, ali pa so v poslu že dlje časa.

Simptomi uspehapodjetnikov 21. stoletja so:

  • preobremenjenost,
  • razdraženost,
  • izpadi jeze,
  • depresija,
  • živčnost
  • neorganiziranost,
  • stres,
  • zaskrbljenost,
  • nespečnost,
  • strah pred neuspehom, strah pred zavrnitvijo, strah pred novim, strah pred spremembo, celo strah pred uspehom,
  • omejujoča prepričanja, ki jih zavirajo pri razvoju idej ...


Mnogi ljudje ne bodo nikoli priznali, da jih je nečesa strah. Če jih boste vprašali, ali se česa bojijo, vam bodo zagotovo odvrnili, da jih ni strah, da so samo pod stresom. Ko nekdo reče, da je samo malo pod stresom, ker ima jutri pomemben poslovni sestanek, je v resnici želel povedati: “Strah me je, da se ne bi uspešno pogajal”

Podjetnik 21. stoletja se bo moral več posvečati svoji osebnostni rasti, če bo želel učinkovito pluti po razburkanem morju poslovnih priložnosti. Ena izmed pomembnih stvari je ta, da se bo naučil učinkovito upravljati s svojimi čustvi. Pri tem ne mislim, da nikoli ne bo čutil jeze, depresije, žalosti, strahu .... Nič ni narobe, če čutimo vsa ta čustva. Narobe je takrat, ko v njih dlje časa živimo. Narobe je takrat, ko občutimo strah, pa bi morali sprejeti pomembno poslovno odločitev. Govorim o čustvih, ki lahko zavirajo vašo uspešnost na poslovnem in osebnem področju.

Strah – največja ovira do uspeha

Strah pred neuspehom je eden izmed največjih strahov, ki preprečuje večini ljudi, da bi v življenju dosegli, to kar si resnično želijo in tudi zaslužijo. Strah je omejujoči , uničujoči dejavnik, ki lahko uniči vaše življenje. Dobra novica pa je, da ste se vseh strahov naučili, z njimi se namreč niste rodili. Tako kot se niste rodili z omejujočimi prepričanji, ste se jih samo naučili. Znanstveniki so odkrili, da se je do drugega leta vaše starosti oblikovalo že 50 odstotkov tistega, kar verjamete o samem sebi in o svojih sposobnostih. Do šestega leta vaše starosti ste sprejeli že 60 odstotkov tega, kar verjamete o svojih sposobnostih, do osmega leta starosti pa že skoraj 80 odstotkov. Do takrat, ko praznujete svoj štirinajsti rojstni dan, ste si že 99-odstotno oblikovali prepričanje o tem, česa ste sposobni in kaj boste postali. Torej, vesela novica je ta, da se niste rodili s temi strahovi in omejujočimi prepričanji, temveč ste se jih samo naučili. Tako kot ste se jih naučili, jih lahko tudi pozabite.

Zmeraj nas je nečesa strah. Pomembno pa je, da nas ta strah ali kakšno drugo čustvo ne ustavi za zmeraj … Ljudje se bistvu razburimo zaradi načina, kako razmišljamo o določenih dogodkih ali stvareh ali osebah.

Ko rečem ljudem, da lahko uresničijo v življenju vse, česar si želijo, če le odpravijo svoje strahove in omejujoča prepričanja, ki jih imajo, me ponavadi začudeno vprašajo: “Res? Kako pa?” Da, res je, v trenutku lahko spremenite strah v pogum, slabost v svojo moč. Kako, vam bom pokazal v nadaljevanju. Obstaja zelo enostaven način, kako spremeniti stvari, ki so vas ovirale pri uresničevanju vaših potencialov, tako da lahko dosežete vse, kar si želite.

Veliko podjetnikov bi lahko celo podvojilo svojo učinkovitost, prihodke in svoj prosti čas, če bi za zmeraj opravili s svojimi strahovi in omejujočimi prepričanji. V bistvu imamo skoraj vsi nekakšna prepričanja o tem, kaj smo in česa nismo sposobni.

Strah in omejujoča prepričanja – izgovori za neaktivnost

Ali ste kdaj imeli sanje, cilje, želje, ki ste si jih zares želeli uresničiti? To je lahko na poslovnem in osebnem področju. Ali ste večino od teh sanj in ciljev tudi že pozabili? Ali ste imeli kakšne poslovne načrte in ideje, pa so nekako utonili v pozabo? Če je temu tako, potem vam lahko pomagam. Izdal vam bom skrivnost, zakaj se vam je to zgodilo. Zaradi strahov in omejujočih prepričanj ste izgubili vero v nekaj, kar ste si enkrat močno želeli. Čez nekaj trenutkov boste lahko znova stopili na staro pot želja in ciljev.

Ko sem se pred petimi leti znašel na prelomnici svojega življenja in ko sem hotel iz sebe ter svojega življenja narediti več, sem pri sebi našel veliko razlogov, zakaj se ne bi začel ukvarjati z lastnim poslom. Mislil sem, da so to razlogi, pozneje pa sem ugotovil, da so to bili samo izgovori, zaradi strahu in omejujočih prepričanj, ki so me omejevala do življenja, kot ga živim zdaj..

Moja omejujoča prepričanja:
  • Sem še premlad, da bi se ukvarjal z lastnim poslom.
  • Razen tega pa nimam niti izkušenj za vodenje svojega lastnega podjetja.
  • Nimam denarja, da bi ustanovil svoje podjetje.
  • Sem preveč izobražen, da bi se ukvarjal s prodajo življenjskih zavarovanj.
  • Ljudje mi ne bodo zaupali, ker sem delal kot kriminalist.
  • Ne poznam dovolj ljudi.
  • Nimam znanja za ta posel.
  • Kaj pa, če mi ne bo uspelo? ...
  • sem prestar,
  • sem ženska,
  • ne znam prodajati,
  • ne znam navezovati kontaktov z ljudmi,
  • ne morem si tega privoščiti,
  • sem predebel,
  • nisem simpatičen,
  • nimam končane fakultete,
  • sem premalo izobražen,
  • sem prelen,
  • denar kvari ljudi,
  • ljudje me nimajo radi,
  • mož/žena me ne ljubi,
  • kaj bodo ostali rekli,
  • ne upam povedati cene,
  • konkurenca je boljša..
To so bila prepričanja, ki sem jih gojil v svoji glavi. Ko sem se jih znebil, sem v petih letih dosegel neverjeten napredek na osebnostnem in poslovnem področju. Poglejmo si, katera so še druga omejujoča prepričanja, ki lahko povzročijo strah , ki vas lahko nato ovira na poti do uspeha, in ki nato postanejo izgovori za neaktivnost. Začarani krog neuspeha STRAH, ? IZGOVORI OMEJUJOČA PREPRiČANJA ? ? NEUSPEH ? NEAKTIVNOST Ljudje začnemo zaradi različnih strahov in omejujočih prepričanj uporabljati izgovore, s katerimi skušamo opravičiti naša dejanja, ali razmišljanja. Pri tem mislimo, da naštevamo razumne razloge, zakaj nečesa ne naredimo ali naredimo. Ker tem izgovorom enostavno začenjamo verjeti, je posledica tega neaktivnost. Neaktivnost pa na vsakem področju vodi v neuspeh. In več neuspehov kot doživimo, bolj nas je strah in več omejujočih prepričanj imamo tudi za druga področja našega življenja. Pri svojem delu z ljudmi sem se namreč srečal s številnimi prodajalci, podjetniki ali s tistimi, ki so to želeli postati. Zmeraj so mi ponujali kakšne logične razloge, zakaj ne morejo tega ali onega. Od tega, da nimajo časa, da to ni za njih, da še ni pravi čas, da imajo veliko drugega dela ... Res je, da vsakdo ni za vsak posel, res pa je tudi to, da se moraš na primer pri prodaji soočiti z zavrnitvami. To pa je najtežji del poklica podjetnika. Podjetniki, ki znajo premagati strah pred zavrnitvijo, lahko naredijo enkratno kariero. Omejujoča prepričanja drugih ljudi, s katerimi se srečujem na seminarjih:
Vzemite list papirja in nanj napišite svoje najpogostejše strahove in omejujoča prepričanja, ki vas že nekaj časa ovirajo pri vaši poslovni poti ali osebnem življenju.

SEDEM KORAKOV DO OBVLADOVANJA NEGATIVNIH PREPRIČANJ

Ta prijem lahko uberete zmeraj, ko bi se radi znebili svojih omejujočih prepričanj na katerem koli področju svojega življenja, kakor tudi pri odpravljanju nekaterih navad in razvad (kariera, družina, odnosi, zdravje, prehrana, kajenje, prenajedanje). Svetujem vam, da to vajo naredite sami, ko boste imeli več miru. Če boste zdaj ta članek samo prebrali, vas vseeno pozivam, da to vajo naredite takrat, ko pridete domov.
1.korak: Identificirajte
Pomislite, katera prepričanja vas ovirajo na poti do uspeha, sreče in zadovoljstva. Bodite pošteni do samega sebe, saj boste le tako napredovali v svojem življenju.

2. korak: Napišite
Napišite svoja omejujoča prepričanja in strahove, ki vas že dolgo ovirajo na poti do uspeha. Napišite pet svojih največjih strahov in omejujočih prepričanj, ki vas že dolgo preganjajo.

  • korak: Prikličite bolečino
  • korak: Popačite prepričanja..
  • korak: Napišite nova prepričanja..
  • korak: Uničite stara prepričanja
  • korak: Ponavljajte nova prepričanja
V tretjem koraku povežite čimveč psihične bolečine s starimi omejujočimi prepričanji. Glejte v svoja omejujoča prepričanja in zamislite si bolečino, ki vam jih bodo prinesla, čez pet, deset, petnajst, dvajset let, če se ne boste spremenili. Vmes si postavljajte v nadaljevanju našteta vprašanja. Naj vas ne bo strah, če bo pritekla tudi kakšna solza. To je namreč cilj, da si enkrat rečete: “To je to, zdaj pa imam tega dovolj, nikoli več!!!!” Vprašanja za ustvarjanje bolečine:
  • Kaj bo to pomenilo za vaše finančne prihodke, če se ne spremenite?
  • Kaj bo to pomenilo za vaše odnose v družini, če se ne spremenite?
  • Kaj vse boste zamudili v življenju?
  • Kaj vse ste že zamudili, ker živite s temi omejujočimi prepričanji in strahovi?
  • Kaj vse bi lahko dosegli, če ne bi imeli teh omejujočih prepričanj?
  • Kdo vas bo zapustil, če se ne boste spremenili?
  • Kaj boste rekli svojim otrokom, kaj se jim boste zlagali?
  • Koga vse ste že razočarali, ker vztrajate pri teh strahovih in omejujočih prepričanjih?
  • Kako dolgo boste še živeli, če se ne spremenite?
  • Koga vse ne boste spoznali?
  • Ali mislite še naslednjih pet, deset, petnajst let živeti z istimi strahovi in omejujočimi prepričanji?
Četrti korak je zelo zabaven in učinkovit. Zdaj na glas preberite svoja omejujoča prepričanja v smešnem tonu, kot da bi posnemali star film. Poleg tega pa lahko še malo popačite svoj obraz. To je zelo učinkovit način, da si v glavi popačite strahove in omejujoča prepričanja, saj jih potem ne jemljete več tako resno. Preden greste na naslednji korak, bodite prepričani, da ste izvedli ta korak, saj je zelo pomemben. Zdaj pa vaša negativna prepričanja zapišite v pozitivni obliki, ki vam bodo dala moči in energije za velike dosežke. Če je bilo na primer vaše omejujoče prepričanje, da ste prestari, napišite nekaj, kar vam lahko da dovolj samozavesti. Pazite, o novem prepričanju ne smete dvomiti! Biti morate 100 odstotno prepričani vanj, v bistvu ste to vedeli že doslej, samo na glas si niste upali povedati. Staro prepričanje: Prestar sem. Novo prepričanje: Petdeseta leta bodo moja najproduktivnejša. Imam izkušenj za pet ljudi, ki so stari pol toliko kot jaz. Stara prepričanja lahko uničite tako, da jih prečrtate ali, da jih zapišete na poseben list papirja in jih raztrgate na drobne koščke in jih zmečete v koš. Ta nova pozitivna prepričanja zdaj ponavljajte z močno čustveno intenzivnostjo in zraven naštevajte logične razloge, zakaj tako mislite.

Ko ste enkrat napisali nova pozitivna prepričanja, prečrtajte stara, nova pa vsako jutro pregledujte ter ponavljajte z močno čustveno intenzivnostjo, dokler ne postanejo del vašega osnovnega sistem prepričanja. Tako se boste rešili nepotrebnih strahov in omejujočih prepričanj, ki zavirajo vašo poslovno kariero in osebno zadovoljstvo. Vedite samo nekaj - da je obvladovanje čustev tako kot dvigovanje uteži. Ne morete namreč samo enkrat v telovadnico, samo enkrat dvigniti utež in postati močni ter mišičasti. Če se boste želeli naučiti učinkovito upravljati s svojimi čustvi, boste morali večkrat v čustveno telovadnico. Danes ste prav gotovo spoznali osnovne ovire v čustveni telovadnici. To so razni strahovi in omejujoča prepričanja. Ko jih boste premagali, se bodo poslovne priložnosti kar vrstile. Obilo uspeha vam želim!

Vpliv čustev

Škoda, ki jo lahko zaradi strahov in omejujočih prepričanj doživite v osebnem in poslovnem življenju, je res velika. Mnogi podjetniki se tega ne zavedajo.

Če želite biti zelo motivirani in uspešni, boste morali znati učinkovito ravnati s svojimi čustvi. Vaša čustva bodo nadzorovala vaše počutje, vaše počutje bo vplivalo na vaša dejanja, ta pa bodo vplivala na rezultate, ki jih boste dosegali. Lahko imate namreč čudovite ideje, strategije, znanje in izdelek, da bi lahko uspeli v življenju, a vam kljub temu ne bo uspelo, če ne boste znali premagati svojih strahov, dvomov, negativnih čustvenih stanj, omejujočih in samouničujočih prepričanj. Vaša čustva namreč vplivajo na vašo splošno naravnanost do življenja, do ljudi, celo do vas samih, na vaš odnos do denarja in do vaše službe oziroma kariere. Zaradi čustev se ljudje smejijo ali jočejo, spodbujajo ali grajajo, uspejo ali propadejo, so polni življenja ali pa depresivni, so jezni ali veseli, optimistični ali pesimistični, pogumni ali prestrašeni. Zaradi čustev se ljudje sovražijo ali ljubijo, nasprotujejo ali strinjajo, vzpodbujajo ali zavirajo, napredujejo ali nazadujejo. Zaradi čustev ljudi, podjetja uspejo ali propadejo. Zaradi čustev podjetniki vlagajo ali pa se bojijo vlagati. Zaradi vaših čustev do vaših otrok bodo vaši otroci “vzorni državljani” ali pa bodo končali v ječi ali na drogi. Čustva so najobčutljivejše in hkrati najmanj raziskano področje. A čeprav so tako pomembna in poganjajo celo kolo življenja, jim posvečamo premalo pozornosti tako v osebnem kot v poklicnem življenju. Prav gotovo ni naključje, da me skoraj v vseh podjetjih, kjer vodim seminarje, vodilni prosijo, naj jih naučim učinkovito komunicirati med zaposlenimi. Povsod je glavni problem komunikacija med zaposlenimi, ki se nato odraža tudi pri odnosih do svojih strank in ki vpliva na uspeh celotnega podjetja. Vse težave glede komuniciranja pa izvirajo iz nepoznavanja samega sebe in nepoznavanja različnih čustvenih stanj.

KOMENTARJI

Če želite svoje mnenje o tem članku deliti z drugimi bralci vas vabimo, da svoje mnenje vpišete spodaj. Komentarjev ne cenzuriramo, samo v skrajnih primerih, ko gre za spodbujanje nestrpnosti, navajanje h kriminalnim dejanjem ipd. Za mnenja ne odgovarjamo.

 

 

Ime
Naslov *
Vsebina *

Prosimo seštejte enajst in šest * 
Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *