»Podjetnik« na Rallyju Monte Carlo

Avtor: Primož Lemež | Objava: 06.04.2012

Posadka revije Podjetnik se je konec marca udeležila slovitega Rallyja Monte Carlo.


C Zero v akciji v marini Monte Carla.

Res, da ni šlo za pravi reli za svetovno prvenstvo, ampak za dirko, ki se ji uradno reče 13e Rallye de Monte Carlo des Energies Nouvelles et Electriques, kar bi v prevodu nekako pomenilo: 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije in elektriko. Podjetnika smo odlično zastopali in na koncu osvojili 5. mesto med električnimi avtomobili! Ker je težko pisati o sebi, sem zbral nekaj novinarskih prispevkov in z dovoljenjem kolegov pripravil kronološki zapis.
 
Pred odhodom: C Zero na 13e Rallye de Monte Carlo des Energies Nouvelles et Electriques
 
Na letošnji že 13. Rally Monte Carlo za avtomobile na alternativne vire energije se odpravlja tudi slovenska posadka. Primož Lemež in Borut Mavsar se bosta s konkurenco pomerila v Citroenu C Zero v kategoriji električnih avtomobilov za vsakdanjo rabo. To je najprestižnejša kategorija, saj šteje tudi za poseben pokal FIA (Svetovna avtomobilska zveza).
 
Primož Lemež je kot dolgoletni novinar, ki spremlja relije za svetovno prvenstvo, dobil prestižno povabilo Automobile Club de Monaco za udeležbo na tem reliju: »Sem ter tja kakšnemu povabilu kar ne moreš reči ne. To je prav gotovo eno takih. ACM je eden najprestižnejših avtomobilskih klubov na svetu. Ima dolgo tradicijo in organizira vrsto najprestižnejših tekmovanj. Poleg Formule 1 in Rallyja za svetovno prvenstvo pa vse večji pomen dobiva tudi reli, ki se ga bova udeležila z Borutom,« je povedal Lemež.
 
Primož Lemež sicer nima bogatih tekmovalnih izkušenj, vendar jih na tem reliju niti ne bo potreboval: »Gre za točnostni reli. Organizator v pravilniku določi čas, ki ga mora doseči posadka na določenem odseku ceste. Vsaka sekunda, ki pomeni odmik od predpisanega časa, je kazenska točka. Po teh istih odsekih poteka tudi reli za svetovno prvenstvo. To so vse prej kot enostavne ceste za vožnjo. Tudi zato, ker se vsaka prekoračitev hitrosti za več kot 20 km/h kaznuje s kar 1800 kazenskimi točkami. Enako pa se ti zgodi, če se pelješ nevarno počasi, ker loviš pravi čas.
 
Po delu, ki gre navkreber, bo treba biti zelo previden z energijo. Ves čas bo potrebna maksimalna zbranost, osredotočenost na cesto, hitrost in porabo energije. Vesel sem, da bo moj sovoznik Borut Mavsar, ki ima s tovrstnimi reliji kar nekaj izkušenj. Zase pa upam, da bom imel dovolj časa za temeljito pripravo. Po prvih kilometrih z električnim avtomobilom lahko povem, da je idealna linija vožnje s tem avtomobilom drugačna od prave dirkalne. Morda je še najbolj podobna »dežni liniji«, kot jo poznamo pri dirkanju. Vendar pa je sama linija tisto, kar me še najmanj skrbi.«
 
»Vesel sem, da lahko sodelujem v ekipi skupaj s Primožem,« je povedal Borut Mavsar. »Tako povabilo, kot ga je dobil Primož od enega najuglednejših svetovnih avtomobilskih klubov, je res velika čast, zato sem vesel in ponosen, da sem zraven! Kot gospodarstvenik pa sem presenečen nad skromnim zanimanjem slovenskih podjetij, ki smo jim omogočili sodelovanje na tem reliju, saj se bo v Monacu res zbralo veliko podjetij, ki krojijo evropsko in svetovno energetsko politiko, usmerjajo raziskave v razvoj alternativnih virov energije ali se ukvarjajo z avtomobilsko industrijo. Če se ukvarjaš s čim takim, na takem dogodku pač ne bi smel manjkati. Vsi vemo, kaj pomeni Monte Carlo!« ni mogel Borut iz svoje menedžerske kože.
 
»Za sovoznika je tak reli skoraj zahtevnejši od pravega. Treba je biti res pozoren na čas, ritem, hitrost ...« je za konec povedal Lemež. »Če po mnenju najboljših voznikov in sovoznikov na pravem reliju velja, da pomeni sovoznik 25 odstotkov uspeha ekipe, tu velja, da je sovoznik praktično pomembnejši od voznika. Prepričan sem, da bo Borut več kot samo dobro opravil svoje delo!«
 
Doseg Citroena C Zero je 150 kilometrov, vendar pa se ta precej zmanjša, ko gre cesta navkreber. Sicer se da kar nekaj energije dobiti nazaj po klancu navzdol, vseeno pa bo 13. Rally Monte Carlo tudi za tega Citroenovega malčka kar naporen. Avtomobil v tej kategoriji, kot že samo ime pove, ne sme biti kakor koli predelan, na kolesih morajo biti serijske pnevmatike.
 
Rally za električne avtomobile bo potekal od 23. do 25. marca, servisna cona bo na istem mestu, kot je med dirkami paddock formule 1. Celotna trasa relija za avtomobile v kategoriji, v kateri bo sodelovala tudi slovenska posadka, bo dolga 162 kilometrov, imela pa bo dve točnostni preizkušnji. Med obema preizkušnjama bo tudi postanek za polnjenje baterij.
 
Ekipa se iz Ljubljane odpravlja 22. marca 2012.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *