Pogoj: združevanje različnih strok

Avtor: Mojca Svetičič | Objava: 11.05.2004

V podjetju Anars povezujejo mojstre, oblikovalce tržnike, etnologa ...


Ana in Aleš Debeljak

Pri razvoju novih blagovnih znamk, ki temeljijo na kulturni dediščini in ustrezajo estetskim, funkcionalnim in tržnim merilom, morajo sodelovati različni strokovnjaki: mojstri, obrtniki, oblikovalci. V podjetju Anars, ki posreduje poslovna, promocijska in protokolarna darila, so povzeli v tujini uveljavljen koncept združevanja različnih strok in tako »zakrivili« nastanek lepega števila vrhunskih izdelkov, ki temeljijo na našem kulturnem izročilu.


Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Direktorica Ana Debeljak, ki skrbi za prodajni del zgodbe, nam je pojasnila, da imajo pri svojem delu opravka s prav posebnimi ljudmi: »Po navadi mojstrski izdelovalci odlično funkcionirajo v svojih delavnicah, ko pa je treba kaj prodati, se ne znajdejo najbolje. Seveda so tudi izjeme, predvsem med posamezniki, ki so na trgu že dolga leta. Vzpostavljanje poslovnih stikov s posamezniki, za katerimi so velikokrat mnoge neprijetne izkušnje, saj so marsikdaj ostali brez plačila za svoje delo, je dolgotrajno. »Osvajanje« naših partnerjev traja tudi od pol do enega leta. Težko bi rekla, da gre za vzpostavitev klasičnega poslovnega odnosa, prej bi rekla, da gre za prijateljskega in kolegialnega. Ko pa enkrat vzpostavimo ta naš poslovno-prijateljski odnos, se vedejo izjemno profesionalno, celo presežejo naša pričakovanja. In najzanimivejše je, da zanje denar ni vse. To so ljudje, ki so zaljubljeni v svoje delo.«  

Tudi oblikovalec Aleš Debeljak, ki skrbi za estetsko in funkcionalno podobo, meni, da je čas bistven dejavnik dobrega sodelovanja oblikovalca in mojstra. »Spoznati moraš ljudi, njihov izdelek, način dela in razmišljanje. Nikoli ne smeš vsiljevati svoje zamisli, saj ne gre za enkraten stik, ampak za proces, v katerem intenzivno sodelujeva oba, mojster in oblikovalec. Najprej nastane skica, ki ji sledijo včasih tudi dolgotrajna usklajevanja in iskanje najboljše rešitve in izvedbe. Večkrat je potrebna tudi navzočnost pri samem procesu izdelovanja predmeta.  

Zanimivo je, da si veliko mojstrov na začetku sodelovanja ne more predstavljati, da bi predmet na skici sploh lahko prišel na trg in da bi ga sploh kdo hotel kupiti. Nekateri pa si ne predstavljajo, da tak predmet sploh lahko naredijo. Toda po nekaj mesecih vedno najdemo skupno točko in zamisel tako ali drugače izpeljemo.  

Nikakor pa ne smemo pozabiti na vlogo, ki jo ima v procesu ustvarjanja etnolog, poznavalec kulturne dediščine. Doktor Bogataj ne le, da sodeluje pri pripravi zgodbe o predmetu, ki je obvezen sestavni del vsakega našega izdelka, temveč tudi svetuje pri iskanju virov in oceni, ali je izdelek primeren ali ne. Ne boste verjeli, toda če predmeta in njegove zgodovine ne poznaš dobro, lahko hitro zaideš med kič.«  

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *