|
|
||
Pomen pilotne franšizne enoteUspešno poslovanje pilotne enote je ključnega pomena pri pripravi načrta podjetja, ki se želi širiti s pomočjo franšiz. Pridobljene izkušnje, vzpostavitev in delovanje pilotne enote so vsekakor temelj, na katerem je mogoče strukturirano postavljati posamezne enote in nadgrajevati posel.
Izraz pilotna franšiza se običajno uporablja v franšizingu, in sicer za testiranje postopka, ki se osredotoča na ugotovitev, ali je franšiza potencialno - glede na koncept in finance - dovolj stabilna, da lahko ustvari uspešen posel. Pilotna franšiza dovoljuje tako pilotnemu franšizojemalcu kot franšizodajalcu, da izvajata franšizni posel z namenom pridobivanja izkušenj, s pomočjo katerih bo v prihodnje lažje vzpostavljati in voditi nove franšize.
Franšizorju pilotna enota predstavlja odgovor na vprašanje, ali je pripravljen za vstop v franšizno mrežo, kje je še potrebna prilagoditev, poleg tega z njeno pomočjo preveri različne aspekte franšiznih operacij, še preden se franšizni koncept začne izvajati. Priporočljivo je, da deluje vsaj dvanajst mesecev ali celo dlje, saj je to predvidoma dovolj dolga doba za čim boljši vpogled v dolgoročno poslovanje in njegovo učinkovitost. Če se pilotna enota ne obnese in ne doseže svojega namena, se preprečijo nadaljnje posledice, ki bi bile nedvomno hujše, če bi delovala že prava franšiza.
Z upravljanjem pilotne franšize lahko franšizodajalec dokaže smotrnost njene vzpostavitve, franšiznega sistema oziroma koncepta. Pomembno je, da enota deluje kot samostojen, decentraliziran sistem, da lahko franšizodajalec dokaže, da je mogoče z vključitvijo v tovrstno obliko franšizne mreže dolgoročno poslovati uspešno, na različnih lokacijah. Le s tem dejstvom je mogoče pridobiti oziroma spodbuditi prihodnje poslovne partnerje, da se pridružijo franšiznemu sistemu in vanj tudi vložijo svoj kapital.
Nobenih presenečenj
Pilotna oblika franšize omogoča realno spoznanje o učinkovitem delovanju franšize. Na podlagi izkušenj in predaje znanj bo namreč vidno, ali se tak tip franšize in tudi lokacija obneseta, katera oprema je zaželena oziroma zahtevana, s katerimi metodami je treba voditi posel, kako skrbeti za marketing in koliko dejansko znaša vložek investicije v odprtje nove franšize. S tem si franšizodajalec in franšizojemalec zagotovita, da ne bo nobenih presenečenj.
Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo. |
|