Podjetnik logo
 

Poslovno obdarovanje

Avtor: Bojana Košnik | Objava: 10.09.2000

V katerem trenutku izročimo poslovno darilo, kako je zavito, kako ga izberemo?



Kako in kdaj izročamo darila

Izročanje daril je enako pomembno kot darilo samo. Če izročamo darilo, ki so ga za nas kupili ali pripravili drugi, se moramo seznaniti z njegovo vsebino. Nikoli ne podarjajmo darila s kulturnim ali z zgodovinskim ozadjem, če tega ne poznamo ali ne razumemo (zmeraj lahko pričakujemo obdarovančevo vprašanje o tem). V veliko lažjem položaju smo, če je darilo izdelek našega podjetja.

Darila in njegove značilnosti so nam lahko tudi dobra iztočnica za zahvalo, zdravico, zahvalni govor

Različni družabni dogodki nam narekujejo tudi drugačno ravnanje glede podarjanja daril. Na sprejeme in večje prireditve nikoli ne nosimo daril ali cvetja.

Če smo dobili vabilo in smo vabljeni domov h gostitelju (poslovni odnos), je zelo lepo in priporočljivo, da darilo ali cvetje pošljemo vnaprej (tudi v Sloveniji imamo že dobre in ustrezne službe, ki opravljajo take storitve). Darilo mora biti ustrezno zavito, s priloženo vizitko. Lahko pripišemo tudi nekaj prijaznih vrstic.

Če smo vabljeni v zasebni krog ljudi, darilo prinesemo s seboj, primerno zavito, rože pa zmeraj odvijemo iz navadnega ovojnega papirja, celofan ali drug ovojni papir pa pustimo. Parno ali neparno število rož danes ni več tako pomembno kot nekdaj. Rezano cvetje je še zmeraj najbolj razširjeno darilo in veliko pove o darovalcu.

Na poslovnem srečanju lahko darilo podarimo po končanih razgovorih. Če ob koncu srečanja gosta peljemo na kosilo ali večerjo (v bolj sproščenem vzdušju), lahko darilo izročimo po glavni jedi, torej preden nam postrežejo s sladico. V tem primeru natakarje opozorimo, da vsem gostom pravočasno natočijo pijačo, da se lahko nazdravi. Naj kot zanimivost omenim le, da od tega pravila odstopamo le takrat, ko je sladica topla in darilo predamo po njej.

Če vemo, da zaradi programa obiska ne bo priložnosti za izročitev darila, ga lahko za poslovnega partnerja pustimo v hotelski sobi za dobrodošlico (seveda če gost spi v hotelu). Darilo mora biti ustrezno zavito, priložena vizitka.

Če darilo izročamo osebno, je lahko zavito ali pa tudi ne, saj nam današnja embalaža poslovnih daril to dopušča, in če izročamo nezavito darilo, lahko pri tem povemo še nekaj prijetnih besed in s tem še bolj poudarimo oseben pristop.

Trenutno ni v modi celofan, temveč različni barvni papirji, ki omogočajo razkošne in bogate dekoracije. Pravilo naj bo, da dekoracija ne sme presegati vrednosti darila.

Darila naj bi ob prejemu praviloma odprli, vendar v poslovnem svetu vedno ni tako in v določenih primerih nam celo bonton dopušča, da daril ne odpiramo (denimo ob velikem številu daril ali če smo dobili darilo na koncu poslovnega srečanja in nam čas in položaj ne dopuščata, da bi darilo odvili in si ga ogledali).

Izbor daril

Pravi izbor daril je za marsikoga težaven. Tudi če imamo v malem prstu vsa pravila obdarovanja, je težko najti tisto “pravo”. Tu se lahko zanesemo le na svoj dober občutek in zdravo pamet. Darilo naj bo primerno osebi (ne podarjajmo zapriseženim nekadilcem pepelnikov, cigar ali podobno). Za darilo je pomembno tudi ob kakšni priložnosti ga izročamo. Že sam trenutni položaj nam pove, kdaj smo lahko bolj sproščeni, šaljivi ali celo nagajivi in kdaj se moramo držati strogih pravil. Vrednost darila naj bo prilagojena našim zmožnostim, upoštevati moramo uspešnost ali neuspešnost podjetja. Nikoli pa ne pozabimo, da bo našemu darilu sledilo povračilno darilo in da z vrednostjo našega darila obdarovanca ne smemo spraviti v zadrego. Darila naj ne dajejo več veselja tistemu, ki jih da, kot tistemu, ki jih prejme, darila tudi naj ne bodo takšna, da bi se z njimi bahali.

Zato si vzemimo čas, preden se odločimo za darilo. Skušajmo zbrati nekaj podatkov o našem obdarovancu (njegovi konjički, interesi, posebnosti). Izogibajmo se darilom, ki so zelo osebna, povezana s starostjo, boleznijo Skušajmo biti izvirni, presenetimo s čim novim, drugačnim.

Dobro premislimo, kdaj bomo dali le promocijski material, kajti kaj slabo se bomo odrezali, če bomo pomembnega poslovnega partnerja odpravili le s takim materialom.

Darila pravočasno pripravimo, vzemimo si čas tudi za zavijanje. Če sami nismo spretni v tem, prepustimo to strokovnjakom, saj danes to res ni več problem (pri steklu in podobnih predmetih nikoli ne pozabimo obrisati sledov prstov).

Včasih pa nas le presenetijo nepredvidene situacije, ko moramo na hitro kaj “dati iz rok”. Pripravimo se tudi na take trenutke. Nikoli ne dovolimo, da obdarovanec dobi vtis ali celo vidi, da smo nekaj v naglici potegnili iz omare, odpihnili prah ali celo dali nekaj, za kar je očitno, da je že bilo podarjeno od nekoga drugega. Takrat je veliko boljše, da ne podarimo ničesar in se bolje izkažemo ob drugi priložnosti.

Težavna naloga izbiranja dobrega darila nam je v zadnjih nekaj letih po mojih izkušnjah precej olajšana. V Sloveniji je že kar precej podjetnikov, ki so se izdelovanja daril lotili velikopotezno, strokovno in zelo uspešno. Znali so povezati našo bogato etnografsko in kulturno dediščino z elementi današnjega časa in tako ustvarili zbirko lepih daril, primernih za še tako zahteven in izbirčen okus, v zadovoljstvo obdarovancev in tistih, ki darila kupujemo.

Danes so v Sloveniji dobra darila opremljena s certifikatom kakovosti in s kratkim opisom ali z zgodovino posameznega predmeta. Z vključevanjem Slovenije v evropske tokove in sprejemanjem visokih kakovostnih normativov se je pokazala potreba, da se v poplavi najrazličnejših izdelkov za poslovne in protokolarne namene uvede red, ki skuša razvrstiti izdelke po njihovi kakovosti. Najboljši izdelki nosijo certifikat, ki ga podeljuje posebna strokovna komisija.



Če pa bomo kupovali darila za svoje najbližje, prijatelje, znance, pa se osvobodimo strogih pravil. Uporabimo vso domišljijo, kar je premoremo. Najdražja darila niso vedno najboljša darila, dodajmo jim še kanček naše osebnostne note, presenetimo z drugačnostjo, izvirnostjo, dodajmo ščepec ljubezni in že imamo darilo zavito! Torej prijetno nakupovanje!

Kaj so lepa darila

Težavna naloga izbiranja dobrega darila nam je v zadnjih nekaj letih po mojih izkušnjah precej olajšana. V Sloveniji je že kar precej podjetnikov, ki so se izdelovanja daril lotili velikopotezno, strokovno in zelo uspešno. Znali so povezati našo bogato etnografsko in kulturno dediščino z elementi današnjega časa in tako ustvarili zbirko lepih daril, primernih za še tako zahteven in izbirčen okus, v zadovoljstvo obdarovancev in tistih, ki darila kupujemo.

Danes so v Sloveniji dobra darila opremljena s certifikatom kakovosti in s kratkim opisom ali z zgodovino posameznega predmeta. Z vključevanjem Slovenije v evropske tokove in sprejemanjem visokih kakovostnih normativov se je pokazala potreba, da se v poplavi najrazličnejših izdelkov za poslovne in protokolarne namene uvede red, ki skuša razvrstiti izdelke po njihovi kakovosti. Najboljši izdelki nosijo certifikat, ki ga podeljuje posebna strokovna komisija.

KOMENTARJI

Če želite svoje mnenje o tem članku deliti z drugimi bralci vas vabimo, da svoje mnenje vpišete spodaj. Komentarjev ne cenzuriramo, samo v skrajnih primerih, ko gre za spodbujanje nestrpnosti, navajanje h kriminalnim dejanjem ipd. Za mnenja ne odgovarjamo.

 

 

Ime
Naslov *
Vsebina *

Prosimo seštejte triintridest in šest * 
Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *