Poslovno obdarovanje

Avtor: Bojana Košnik | Objava: 06.11.2009

Poslovna darila pogosto izberemo na hitro in brez pravega premisleka. Tako ne le kršimo poslovni bonton, ampak zapravimo priložnost za poglobitev odnosa s partnerji.


Na vrednejše izdelke nikoli ne pišemo imena podjetja ali celo vtisnemo logotip.

Kako pomembna je kultura obdarovanja in kakšen učinek lahko dosežemo s slabo izbranim darilom ali izročanjem ob nepravem trenutku ali obratno, nam pove primer predaje darila, ko je Eva podarila jabolko Adamu.
 
Vendar šalo na stran, saj je prav obdarovanje najbolj problematičen del poslovnega bontona in prav v teh vodah smo ljudje velikokrat prepričani, da o tem vse vemo in da pravila tu ne igrajo pomembnejše vloge. Ljudi ne obdarujemo brez razloga, zlasti to velja v poslovnem svetu, saj so ta darila le eden od elementov dobro zgrajenega poslovnega odnosa. S primernim darilom se predstavimo kot poslovni partnerji, vendar pri tem nikoli ne smemo pozabiti, da s tem pokažemo velik del svoje osebnosti, ki bi sicer ostala prikrita. Pri tem vsekakor ne smemo zanikati dejstva, da si na neki način utrjujemo pot k trženju. Koristi darila je deležen posameznik, ki ima pravico odločati ali vplivati na odločitve v podjetju ali kjerkoli drugje, in tu gre za odločitve, ki so v prid darovalcu. In v tem je precejšen del logike obdarovanja, pa če si še tako zatiskamo oči.
 
Kupljeno darilo ali lasten izdelek?
 
Darilo je izraz pozornosti, naklonjenosti, prispeva k poglobljenemu odnosu, s seboj pa mora nositi poslanstvo, in ne vrednosti. To bi morali imeti vedno v mislih, ko se podamo v vode obdarovanja, saj je ponekod prejemanje daril prepovedano ali kar hud prekršek. Nekatere države so glede obdarovanja skromne, velikokrat so celo uzakonjene vrednosti, do katerih sme posameznik oziroma poslovnež sprejeti darilo.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *