Poslovno obdarovanje naj bo užitek

Avtor: Bojana Košnik | Objava: 08.11.2011

Ob novem letu tradicionalno obdarujemo poslovne partnerje in sodelavce. Kako izbrati primerna darila?


(Big Stock Photo)

Kljub pritiskom trgovcev, ki nas z novoletnimi nakupi bombardirajo že oktobra, in krize, ki je oklestila proračune, je za mnoge obdarovanje še vedno užitek, izraz pozornosti, naklonjenosti, prispevek k poglobljenemu odnosu. Konec oktobra in začetek novembra sta tako čas, ko jasno vemo, kaj bomo podarili svojim poslovnim partnerjem.  

Recepta za dober nakup ni 

Ob vsakem obdarovanju skušajte pridobiti čim več podatkov o posamezniku, o njegovih konjičkih, posebnostih, interesih. Vedno pa se skušajte izogniti darilom in vsebini, ki bi bila povezana s starostjo, boleznijo, razmerjem med spoloma in podobno. Tako je neprimerno dami z malce več leti, četudi je poznavalka vina, pokloniti steklenico vina z njeno letnico rojstva, na kateri piše arhivsko vino. 
 
V poslovnem obdarovanju enoznačnega odgovora na vprašanje, kaj podariti, ni. Veljajo pa smernice glede nakupovanja, ki jih je treba upoštevati. Mogoče je zato lažje začeti pri vprašanju, kaj ni primerno darilo za poslovnega partnerja. 

Sem sodijo zagotovo kravate. Te ženske podarjajo moškim, ki jih spustijo v svoj osebni prostor, torej možu, bratu, očetu, tesnemu prijatelju. Kot poslovno darilo prav tako niso primerne rute in ovratni šali različnih velikosti, materialov in poslikav. Enako slaba izbira so parfumi in kozmetični izdelki, četudi so lasten proizvod nekega podjetja. V drugih primerih je lasten izdelek primerno poslovno darilo, vendar morate biti pazljivi, da s tem niste preveč vsiljivi, osebni ali celo skopuški.  
 
Kadar podarjate vina ali žgane pijače, segajte po arhivskih, vrhunskih, kakovostnih buteljčnih vinih in res kakovostnih žganih pijačah. Zelo huda napaka je, da je na nalepki steklenice vtisnjen logotip podjetja ali celo zapisano, da gre za polnitev samo za vaše podjetje. Na nalepko na steklenici sodijo zgolj podatki o vinu in njegovih lastnostih. Informacije o podjetju zapišite na posebne obešanke ali besedilo priložite steklenici. Lepo je, da vino podarite obdarovancem v lični embalaži, da malce dvignete nivo. Sicer se podarjanje alkohola kaj hitro prelevi v izpeto, ceneno zgodbo. Še huje pa je, če se vidi, da je steklenica romala iz rok v roke kar nekajkrat. V takih primerih je bolje, da ne podarite ničesar in se izkažete ob drugi priložnosti.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"