Poslušajte!

Avtor: Marjan Bradeško | Objava: 04.02.2010

Da ne preslišite (poslovne priložnosti).


Pogoj za jasno komunikacijo in dober odnos s stranko je poslušanje. (BigStockPhoto)

Večina ljudi zelo rada govori, ko je treba poslušati, pa se zatakne. Nekateri sploh ne znajo poslušati, nekateri slišijo samo tisto, kar jim je všeč, nekateri preprosto nočejo poslušati. Za mnoge je poslušanje le čas, ko čakajo, da bodo spet dobili besedo. Vsakdo ima polno zanimivih, morda kar grozljivih zgodb o obrtnikih, podjetnikih, zdravnikih itd., ki niso poslušali.
 
Če namreč ne poslušate (pozorno), zlahka preslišite, kaj stranko teži, kaj v resnici želi. Potem gre lahko narobe prav vse. Zanimivo je, da človek prisluhne šele, če vidi, da bodo zaradi neposlušanja nastale posledice. Praviloma pomislimo na negativne posledice. Prevečkrat pa spregledamo, da slišano lahko spremenimo v pozitivno dejanje sebi v prid. Morda pa se v preslišanih besedah skriva celo nova poslovna priložnost. Dobro poslušanje pomaga tudi pri prepričevanju: »Najboljši način prepričevanja drugih je – z ušesi, ki poslušajo,« je nekoč izjavil nekdanji ameriški državni sekretar Dean Rusk.
 
Pogoj za jasno komunikacijo in dober odnos s stranko je torej poslušanje. V nekaterih panogah dajejo poslušanju izjemen poudarek, saj je od njega odvisno kar življenje ljudi – lep primer je letalstvo, kjer razumljiv pogovor v pilotski kabini in z zemeljsko kontrolo lahko pomeni mejo med življenjem in smrtjo ...
 
Zelo nedvoumen je bil tudi grški filozof Epiktet, ki je o poslušanju zapisal takole: »Narava je dala človeku dve ušesi in le en jezik, kar je droben namig, da bi morali poslušati več kot govoriti.«

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *