Podjetnik logo
 

Potovanje - prijetno doživetje ali nočna mora?

Avtor: Bojana Košnik | Objava: 10.11.2002

''



Najbrž je že vsakdo izmed nas doživel na lastni koži, da potovati pomeni izgubljati iluzije, in to lahko velja tudi za poslovanje. Pogosto spoznamo gospodarske razmere na nekem območju ali prave poslovne zmogljivosti podjetja, s katerim sodelujemo, šele na kraju samem. Tako lahko potovanje včasih res razblini kakšno iluzijo, velikokrat pa odpravi predsodke o kom in tako okrepi in pospeši sodelovanje.

Poleg tega je veliko lažje spoznati ljudi, njihov sistem dela, profesionalnost, njihove navade tam, kjer delajo, kot pa po telefonih in dopisih.

Določene psihološke poteze svojih sodelavcev pogosto spoznamo šele na skupnem službenem potovanju, čeprav z njimi morda delamo že dalj časa, v istem prostoru, torej v isti pisarni.

Merilo je poslovni uspeh

Za delo, ki ga je treba opraviti na službeni poti, ni pomembno ali nekdo smrči ali ne, temveč ali ga je uspešno opravil, in ali je čas res prebil s poslovnimi partnerji ali pa ga je zapravil na prijetnem izletu s prijatelji in po nakupih. Seveda nam pravila igre poslovnega sveta na službenem potovanju dovoljujejo, da si kaj privoščimo, zlasti ko potujemo v kak zanimiv kraj, a nikoli ne smemo pozabiti, da je delo na prvem mestu.

Velikokrat se pri službenih potovanjih zatakne, ko nekateri zaposleni godrnjajo, da potujejo vedno eni in isti, zlasti ko gre za privlačnejša potovanja, in da so odločitve o potovanjih premalo premišljene, zlasti ko govorimo o upravičenosti. Vendar se moramo zavedati, da je vsaka kritika odveč, kadar so potovanja poslovno uspešna.

Včasih nekateri pozabijo, da so lahko potovanja tudi nevarna, zlasti ko gre za države z vojnimi ali drugimi neprijetnimi političnimi razmerami. Takrat ljudje ponavadi nimajo pretiranih pripomb, ko pa bi ista oseba, ki je prej potovala v nevarna območja, odšla na potovanje v prijetnejše kraje, se velikokrat sliši, da posamezniki potujejo bolj zaradi turizma in da zapravljajo denar podjetja.

Vendar se moramo zavedati, da je pri teh stvareh pomembno le to, da se s poti vrnemo s “polnimi kovčki” znanja in novosti in s konkretnimi rezultati. Zatorej za službena potovanja velja, da so umestna samo takrat, ko zadeve ni mogoče urediti drugače kot osebno.

Izognite se težavam

Če se odpravimo na pot v veliki naglici je lahko taka pot pravcata nočna mora; saj veste, takrat ponavadi ni nič, kot bi moralo biti.

Vse skupaj se začne že pri izbiri kovčka. Če potujemo pogosto in z različnimi prevoznimi sredstvi, zlasti z letalom, se odločimo za lahek in priročen kovček iz odporne snovi. Za okusno izdelan kovček nam ni treba odšteti celega premoženja, saj tudi za manj denarja dobimo že ustrezne potovalne torbe in kovčke. Kovčki in torbe se na potovanjih radi obrabijo, tako da jih moramo prej ali slej zamenjati.

Na kovček ali torbo sodi ustrezna nalepka, verjetno pa vam bo kdaj prišlo prav, če si boste na notranjo stran kovčka prilepili seznam nujne garderobe in toaletnega pribora. Tako boste imeli veliko manj možnosti, da boste pozabili, na primer, belo srajco, na poti pa vas bodo nepričakovano povabili na sprejem, banket ali kaj podobnega in na videz banalne stvari se vam lahko spremenijo v pravi pekel. Tekanje v tujem kraju za ustrezno srajco ali nogavice ali prosjačenje receptorja za tableto proti bolečinam sta lahko včasih prav zoprno in utrujajoče.

In kako ravnate in kaj storite, če se vas na poti lotita gripa ali driska? Gostitelja take stvari veliko ne zanimajo in večinoma boste za to morali poskrbeti sami. Zato je treba na take stvari misliti že prej in si za pot pripraviti vsaj najnujnejšo priročno lekarno. Če imate želodčne težave, na službenih potovanjih pa hrane vedno ne morate izbirati, ne pozabite na ustrezna zdravila. Poslovnega partnerja ne nadlegujte s svojimi zdravstvenimi težavami, temveč raje z delovnimi stvarmi, še zlasti če z njim šele vzpostavljate stike. Samo če je res nujno, ga prosite za pomoč, a ne na tak način, da bo beseda tekla ves čas samo o vašem gastritisu in revmatičnih bolečinah.

Nasploh velja, da nam v hotelu lahko operejo srajco, očistijo in zlikajo obleko ter zloščijo čevlje in postorijo še kakšno malenkost. Kaj rado pa se zgodi, da prav v vašem hotelu ne opravljajo katere od teh storitev ali pa jih opravljajo v času, ko vam ne ustreza. In kaj boste storili, če vas neodgovorni receptor ni zbudil ob pravem času ali pa sploh ne? Na sestanek morda lahko še zamudite in se izvijete z ustreznim opravičilom, kaj pa če ste prespali odhod letala, za katerega ste že plačali vozovnico? Zatorej ni vedno dobro slepo zaupati tuji brezhibni organiziranosti.

In nikoli ne smemo pozabiti, da moramo ne glede na to, ali je bilo potovanje naporno in polno nepredvidenih in zoprnih položajev ali ne, na sestanek priti brezhibni. Torej urejeni od pete do glave in seveda točni, ter vedrega videza.

Se vam je že zgodilo, da ste pozabili potni list ali pomemben dokument, ali da ste pozabili pravočasno rezervirati hotelsko sobo ali vozovnico? Če se vam zgodi, da so vašo rezervirano sobo že oddali, na primer kakšni pomembni osebi, vam bonton svetuje da ohranite mirno kri, zato nikar ne planite na receptorja ali na njegovega šefa kot bi mu hoteli vzeti življenje. Sedite v taksi in prosite taksista, da vam pomaga v nastalem položaju. Vaši argumenti v boju z osebjem hotela so bob ob steno, zato ne izgubljajte časa. Če presodite, da je receptor oseba z razvito kulturo komuniciranja in ve, kaj mu nalaga profesionalnost, ga le prosite, da vam pomaga pri iskanju prenočišča vsaj za eno noč.

Pred potovanjem v tujino se pri tistih, ki so tam že bili, pozanimajte o navadah in pomembnejših predpisih, ki veljajo za posamezno državo in jih prosite za kak pameten nasvet. Pozanimajte se tudi, kaj v posamezno državo lahko odnesete, pa tudi kaj smete iz posamezne države prinesti, in upoštevajte, da se ti predpisi tudi spreminjajo. Prav je tudi, da si zapišete oziroma pripravite naslov svojega veleposlaništva ali vsaj konzulata, saj nikoli ne veste, kdaj vam bo prišla določena številka prav.

V vlaku, avtobusu, letalu

Ko vstopate v vlak, avtobus ali letalo, še vedno velja, da sopotnike pozdravimo. Na notranjih letalskih linijah je prav, da se z osebjem pogovarjate v domačem jeziku, ko pa gre za tuje linije, uporabljajte angleščino ali jezik države, iz katere je prevoznik.

Stevardese v letalu do potnikov niso prijazne zato, ker bi jim bili všeč, temveč ker je to njihova dolžnost, zato letalo ni pravo mesto za dvorjenje.

V avtobusu ali letalu ne smete imeti sedeža ves čas nagnjenega nazaj, ne pozabite, da tudi za vami nekdo sedi, ravno tako obziren pa mora biti potnik, ki sedi pred vami. Vse pripombe in želje povejte diskretno in nevsiljivo, tako da ne motite drugih potnikov. Če želite, da bodo drugi potniki do vas obzirni, morate biti do njih obzirni tudi vi. Torej, srečno pot!

KOMENTARJI

Če želite svoje mnenje o tem članku deliti z drugimi bralci vas vabimo, da svoje mnenje vpišete spodaj. Komentarjev ne cenzuriramo, samo v skrajnih primerih, ko gre za spodbujanje nestrpnosti, navajanje h kriminalnim dejanjem ipd. Za mnenja ne odgovarjamo.

 

 

Ime
Naslov *
Vsebina *

Prosimo seštejte dvanajst in osem * 
Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *