Preverite vsakega kupca

Avtor: Marko Batista | Objava: 11.05.2009

Če si ne morete privoščiti preverjanja kupcev s svežimi bonitetnimi ocenami, potem lahko uporabite novo generacijo orodij, ki vam bodo povedala, kako tvegano je poslovati z določenim kupcem.



Tista podjetja, ki se niso ravnokar nepričakovano zbudila iz zimskega spanja, so že pred meseci odkrila, da smo zabredli v krizo in da bo hudo. In da niso v težavah samo »neka druga podjetja v nekih drugih državah«. Ampak da smo v težavah mi in da si napak ne moremo več privoščiti. Partnerje moramo preverjati bolj in pogosteje kot kdaj prej. Zakaj že? Zato, ker imajo podjetja s svojimi bankami težave. Ukinile so jim kreditne linije, ker so preprosto preveliko breme za družbo ali pa je tveganje preveliko. In bodo zato reševala svoj likvidnostni problem s komercialnimi krediti. Zlepa ali zgrda. Na čigavih plečih? Prav na naših.
 
Niti redni plačniki niso zanesljivi
 
Kaj lahko storimo sami? Zaslužimo več, da krpamo luknje? Ne. Nikar ne računajte na to! Če bomo v teh časih prodali enako, bomo lahko veseli. Naše preživetje je nenadoma postalo odvisno od izdanih računov. Da ne bi bili plačani, si preprosto ne moremo več privoščiti. Vse se začne s Politiko. Politiko kreditiranja in izterjave. In tudi če to politiko že imamo, se ji moramo posvetiti konsistentno in vztrajno, bolj kot kdaj prej.
 
Kupci so od vas že konec lanskega leta izposlovali daljše plačilne roke in nižje cene. Tudi novi kupci bi želeli, da jim pošljete blago zdaj, plačali pa da bodo nekoliko pozneje. Vendar so časi zaupanja minili. Na vsako prodajo morate začeti gledati kot na potencialno težavo s plačilom. Zato se boste politike kreditiranja morali držati dosledno. Tudi pri tistih, ki so vam doslej vedno plačevali v roku. Danes je treba preverjati prav vsakogar. Kar pomislite na vse tiste družbe, ki so bile še nedavno vaši dobri kupci, danes pa so med 500 družbami, ki so šle v zadnjem letu v stečaj. Da bi terjatve odpisovali, si ne moremo več privoščiti.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *