Preverjen model obdrži kupca

Avtor: Petra Mauer | Objava: 06.06.2014

Posel s sladicami se sliši precej omamno, ampak podjetnik Sladjan Topić, ki je lastnik franšize Rustika, ve, da se za njim skriva ogromno vloženega truda, proizvodnih in prodajnih izkušenj, veliko komunikacijskih veščin, večnega učenja, boja s konkurenco in skrbno zastavljenih ciljev, ki vodijo k napredku.


Sladjan Topić: »Rad zaviham rokave, se učim in spremljam, kaj se obnese in kaj bi bilo treba spremeniti. Ko pridem do česa oprijemljivega, predlagam franšizodajalcu idejo, skupaj jo predebatiramo in se odločimo kaj in kako naprej.« (Foto: Gregor Katič)

Začetki samostojne poslovne poti Sladjana Topića segajo v leto 2005, ko se je odločil prevzeti večjo odgovornost in si poiskati redno službo. »Pred tem sem namreč vrtel glasbo v lokalih, ob vikendih sem pomagal v gostinskih nočnih lokalih, sodeloval pri kakšnih prireditvah,« je razložil. Potem pa je prišel čas, ko se je zaljubil. »Z resnim dekletom naj bi prišla tudi resna služba,« se je nasmehnil. Odzval se je oglasu podjetja Letras, v katerem so iskali natakarje za delo v slaščičarni Rustika. Dobil je priložnost, ki jo je izkoristil z obema rokama, kljub temu da se je moral iz Štor vsak dan voziti v Ljubljano in se dokazovati. »Odpirali so poslovno enoto v Celju, zato so izbirali kandidate, ki bi bili toliko spretni in dojemljivi za osvajanje novega znanja, da bi jo lahko brez težav vodili. Očitno so v meni prepoznali potencial, saj sem najprej postal namestnik vodje poslovne enote, čez tri mesece pa že vodja.«

 

Tistega leta je bil sprejet kadilski zakon, ki je marsikateremu gostincu precej zagodel. »Tudi v Rustiki smo izgubili kar nekaj strank, ki so poiskale primernejše prostore, saj v trgovskem centru nismo imeli terase. Saj veste, če pride družba s samo enim kadilcem, se bodo vsi prilagodili njemu. Določen segment ljudi je še vztrajal pri nas, a smo beležili upad prometa. Vodilni so celo razmišljali, da bi enoto ukinili ali preselili in takrat sem kar naenkrat izustil: 'Kaj pa, če jo jaz prevzamem?' Kar tako, spontano. Želel sem nadaljevati s tem, kar sem počel, saj sem že dobro poznal delo, sestavine, priprave in ostalo.« Janez Zupančič, direktor Rustike mu je prisluhnil, vzela sta si nekaj časa za premislek, čez štirinajst dni pa sta se že konkretneje pogovarjala o medsebojnem sodelovanju v obliki franšize.

 

Franšiza s kančkom svobode

 

»Naredila sva kalkulacijo in ker mi je bil pripravljen ponuditi vso potrebno podporo in pomoč, sem se odločil odpreti franšizno enoto Sladoledni vrt Rustika v celjskem City centru. Vedel sem, da mi bodo prišle prav lastnosti, kot so prilagodljivost, ideje, dojemljivost za spremembe in želja po uspehu. Vsakemu mojemu predlogu je Janez Zupančič pozorno prisluhnil, kar je še ena njegovih dobrih karakteristik, ki bi se je moral naučiti vsak poslovnež.« Osnove so že bile narejene, ogromno predhodnega dela opravljenega, prostor urejen, dobavitelji preverjeni, poleg tega je bila blagovna znamka že uveljavljena. »Zavedal sem se vseh prednosti franšize, a tudi, da bo treba vložiti še ogromno truda in zbrati precej kapitala za najemnino, franšiznino, odkup inventarja, strojev in opreme. Na srečo mi ni bilo treba vsega urediti čez noč, poleg tega je bil Janez Zupančič tako razumevajoč in prijazen, da mi je šel naproti,« ga pohvali ter poudari, da je le malo takšnih, ki bi dandanes pomagali mladim in malim podjetnikom.«

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *