Prevozniško podjetje Eurotek - Branko Matjaš

Avtor: Edin Džamdžič | Objava: 10.04.2000

Podjetja zaradi manjših stroškov in kakovosti storitev iščejo transportne storitve pri specializiranih podjetjih.



Na koncu novega avtocestnega odseka proti Dolenjski pri Biču je sedež družinskega transportnega podjetja Eurotek. Velik poslovni objekt in urejena parkirišča krasi več kot sedem tisoč različnih rož, kar že na zunaj kaže na urejeno in uspešno podjetje. Uspešno? Izredno uspešno, saj so samo lani povečali promet za 75 odstotkov in število zaposlenih za 40 odstotkov. In sploh ne govorimo o majhnih številkah. O dosežkih podjetja in načrtih za prihodnost smo se pogovarjali z obema Brankoma v družini, direktorjem podjetja, Brankom Matjašem ter mlajšim sinom, Brankom mlajšim.  

Kot se Branko Matjaš rad spominja, je svoje prve izkušnje nabiral v avtokleparski delavnici v Ljubljani, kjer je delal sedem let. “Od tega sem tri leta in pol delal samo ponoči,” ponosen pravi. Pozneje se je odločil za samostojno pot in avtokleparstvu dodal tudi dejavnost vlečne službe, kar je bil zadetek v polno. Na hitri cesti Ljubljana–Zagreb je bilo namreč zaradi velike obremenitve ceste veliko nesreč. Kmalu je z zaslužkom kupil prvi rabljen tovornjak in začel s prevozi počitniških prikolic takratnega novomeškega izdelovalca prikolic in avtomobilov IMV. To sodelovanje se je z leti krepilo, saj je bilo na področju takratne Jugoslavije zelo veliko zanimanje za počitniške prikolice, kar je Branko s pridom izkoristil. Tako je z leti današnji Revoz postal njegov najpomembnejši poslovni partner, saj še danes večino prevozov opravijo v Francijo oziroma iz Francije.  

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Z leti in izkušnjami je Branko Matjaš pridobil tudi druge domače partnerje. Leta 1995 je preoblikoval svojo dejavnost prevozništva v podjetje, ki ga je vizionarsko poimenoval Eurotek in za logotip izbral modro podlago s petimi rumenimi zvezdicami. “Pet zvezdic je sinonim za kakovost in to smo hoteli poudariti tudi navzven,” dodaja sin Branko. Podjetje tudi zdaj vodi oče Branko, v njem pa so zaposleni tudi vsi družinski člani. Starejši sin Mitja skrbi, da imajo šoferji urejene vse potrebne dokumente, mlajši sin Branko, ki obiskuje tudi visoko poslovno šolo v Ljubljani, pa je zadolžen za marketinške dejavnosti in za stike z javnostjo. Žena Joži vodi okrepčevalnico v okviru poslovnega kompleksa, ki je odprtega tipa in ponuja okoli 100 toplih obrokov dnevno za zaposlene in tudi okoliške prebivalce.  

Avgusta leta 1999 so na Biču odprli nov poslovno-servisni objekt, ki obsega pisarne, okrepčevalnico, vulkanizersko in mehanično delavnico in tri velika parkirišča, ki sprejmejo skoraj 100 velikih vlačilcev. Kot smo že v uvodu poudarili, je objekt, ki se razteza ob cesti, zgrajen zelo premišljeno, lahko bi celo rekli “v sodelovanju z naravo”. Da je to poslovni kompleks, pa opozarjajo le v ravno črto parkirani vlačilci, ki jih včasih vidimo na parkiriščih.  

Na teden 70 tisoč litrov goriva 

Vozni park Euroteka trenutno obsega 104 vozila, od tega 10 posebnih transporterjev za prevoz avtomobilov in 20 posebej prirejenih prikolic za prevoz pločevine. V sklopu poslovnega kompleksa imajo tudi lastno bencinsko črpalko, kjer tedensko za svoje potrebe natočijo 70 tisoč litrov goriva. “Črpalka je popolnoma avtomatizirana in natančno beleži točenje goriva za vsako vozilo posebej. Voznik lahko natoči gorivo le s posebnim ključem, v katerem je čip za shranjevanje podatkov,” razlaga sin Branko. Vozni park je zelo sodoben, saj so vse prikolice opremljene z avtomatskim dvigalom za planjave. “Šoferjem ni več potrebno ročno dvigovati rolete na prikolicah, kot so to morali včasih,” dodaja mlašji od obeh Brankov. 

S “konjenico” upravlja 110 voznikov, skupno število zaposlenih pa se je v lanskem letu povzpelo na 147. Da imajo vsi vozniki opravljena vsa zahtevana in potrebna strokovna usposabljanja, pa je Branko mlajši še posebej poudaril. “Avgusta lani je sedem naših voznikov dobilo tudi priznanja za prevoženih milijon kilometrov z vozili Renault.” Kot že rečeno, večino prevozov opravijo v Francijo in iz nje, preostale vožnje pa opravijo po Italiji, Španiji in Sloveniji. 
Zanimivo je tudi zaposlovanje novih delavcev, saj direktor podjetja pravi, da presodi človeka po kratkem pogovoru in po pogledu iz oči. “Papirji in govoričenje mi ne pomenijo nič. Od stopetdesetih sem se doslej zmotil samo enkrat ali dvakrat,” zagotavlja. 

Dokler bo zdravje 

Na vprašanje, kako daleč si želijo iti, je Branko Matjaš odgovoril, da bo delal pač tako dolgo, dokler mu bo zdravje dopuščalo. Pred kratkim je namreč moral zapustiti podjetje za kakšna dva meseca zaradi zdravstvenih težav in to je bila svojevrstna preizkušnja uspešni organizaciji podjetja. “Saj so takrat, ko me ni bilo, vsi delali še bolje,” se je zadovoljen s svojimi zaposlenimi pošalil direktor.  

Letos so prevzeli distribucijo vseh gotovih izdelkov podjetja Dana iz Mirne, saj je po besedah Branka Matjaša mlajšega trenutni trend, da podjetja iščejo transportne storitve pri specializiranih podjetjih, predvsem zaradi manjših stroškov in kakovosti storitev. V drugi fazi pa želijo prevzeti tudi celotno logistiko gotovih izdelkov na Mirni, kar jim bo omogočilo obvladovanje vseh stroškov.  

Dovolilnic ni nikoli dovolj 

Poseben problem je izdaja dovolilnic za opravljanje prevozov v tujino, ki jih, kot pravijo v Euroteku, nikoli ni dovolj. “V zadnjem času opažamo zmanjšano povpraševanje po dovolilnicah za Francijo, saj je ta uvedla omejitve za tovornjake, ki nimajo sodobnih, ekološko sprejemljivih motorjev.” Tu ima Eurotek veliko prednost, ker so njihovi vlačilci večinoma novejši in ustrezajo tem omejitvam.   

Opozorili so tudi na problem nelojalne konkurence “malih” prevoznikov z dotrajanimi vozili in zato precej nižjimi cenami. Kot rešitev predlagajo povezovanje manjših prevoznikov z velikimi, kjer bi lahko mali prevozniki prišli do dragocenih izkušenj pri zahtevnih prevozih večjih transportnih podjetij. Na primer, vsi prevozi, ki jih Eurotek opravi za Revoz in za Renault, potekajo po sistemi “just in time” oziroma vse ob pravem času. 

Stroški prevozov so še preveliki 

Zaradi obvladovanja stroškov je potrebno zagotoviti, da se tovornjaki čim bolj “obračajo”. V Euroteku že razmišljajo, da bodo zaposlili po dva voznika na eno tovorno vozilo, saj bi s tem še povečali učinkovitost. “Tovornjaki so narejeni tako, da se čim bolj vrtijo.” S kazalniki časa nakladanja in razkladanja ter številom prevoženih “praznih” kilometrov pa je mogoče tudi izmeriti učinkovitost. Tako je veliko odvisno tudi od naročnika oziroma prejemnika.  

Trenutno stroški prevoza v Sloveniji presegajo sedem odstotkov na enoto proizvoda, v tujini pa so ti odstotki med tri in štiri, kar pomeni še polovično rezervo pri zmanjševanju stroškov. Poleg tega je med našimi trgovci opaziti tudi nezaupanje pri prevzemu blaga, česar v tujini ni. Z dodatnim štetjem blaga ter neprožnim delovnim časom tako zvišujejo stroške.  

Spremljanje vozil s pomočjo satelitov 

Načrtujejo tudi nakup opreme za satelitski navigacijski sistem, ki bo omogočal ob vsakem trenutku spremljati in natančno določiti lokacijo in zasedenost zmogljivosti vozila. Iz centra na Biču bodo tako lahko spremljali svoja vozila po Evropi ter jih hitro in enostavno usmerjali po tovor glede na proste zmogljivosti. Tudi večjim strankam bodo omogočili, da bodo lahko s posebnim programom in šifro sami spremljali svoj tovor. S tem se jim bo precej povečala konkurenčnost, saj zagotavljajo, da bodo lahko strankam 100-odstotno zagotovili dostavo blaga ob pravem času na pravem mestu. Poleg tega letos načrtujejo tudi nakup 28 novih transportnih vozil ter novo zaposlitev za okoli 30 ljudi. 

V letošnjem letu načrtujejo tudi pridobitev certifikata ISO 9001 ter nakup 28 najsodobnejših vlačilcev, kar samo dodatno nakazuje na osveščenost in pravilno usmerjenost podjetja Eurotek.  


MOJA NAJVEČJA NAPAKA: 
“Morda to, da si vzamem premalo časa zase in za svojo družino.” 

MOJA FORMULA USPEHA:
 
“V tem poslu uživam in z lahkoto obvladujem položaj. Potrebno je iti s časom naprej, to je vse.”

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *