Podjetnik logo
 

Privabite kupce na spletno stran

Avtor: Robert Rolih | Objava: 10.06.2000

Vsaka spletna stran je podobna trgovini na koncu slepe ulice. Obiskovalcev in kupcev v njej ne bo, dokler jih vanjo ne boste pritegnili.



Eno najpogostejših vprašanj, ki jih postavljajo podjetniki v zvezi z internetom je: “Kako naj pritegnem na svojo spletno stran obiskovalce?”

Kaj morate storiti najprej

Preden se sploh obremenjujete s tehnikami, ki vam bodo prinesle na tisoče obiskovalcev, si morate jasno odgovoriti na naslednja tri vprašanja:

1. Ali imamo v podjetju jasno določeno, kaj želimo od obiskovalcev, ki so prvič na naši strani?

Kaj hočete, da obiskovalec naredi, ko pride prvič na vašo spletno stran? Ali vam odgovor na to vprašanje takoj pride na misel? Če je odgovor ne, potem si čim prej določite cilje svoje spletne strani.

Torej: kaj hočete, da obiskovalec naredi, ko pride prvič na vašo stran? Kaj je cilj vaše strani? Ali je to:

naročilo izdelka prek obrazca na spletni strani,
telefonski klic in zahteva po več informacijah,
nakup izdelkov s kreditno kartico,
vpis svojega e-poštnega naslova v obrazec na strani,
naročilo na vašo e-poštno publikacijo,
postavitev strani pod priljubljene,
kaj drugega.

Šele ko imate določen cilj spletne strani, se lahko začnete ukvarjati s povečevanjem števila obiskovalcev.

2. Ali ima spletna stran mojega podjetja dovolj koristne vsebine?

Če želite s svojo spletno stranjo spodbuditi ponovne obiske obiskovalcev (mnoge spletne strani nimajo tega interesa), jim morate na njej ponuditi nekaj koristnega, kar se vedno spreminja in dopolnjuje. To so lahko novice, brezplačna programska oprema, povezave do zanimivih strani, članki, storitve

Le če bodo obiskovalci našli na vaši strani vedno nekaj novega in koristnega, lahko računate na ponovne obiske in večkratne nakupe.

3. Ali ima spletna stran mojega podjetja vzpostavljen sistem za zbiranje e-poštnih naslovov obiskovalcev?

Ljudje smo pozabljiva bitja. Najlepše to vidimo takrat, ko naši potencialni kupci “pozabijo” priti na našo spletno stran ali “pozabijo” kupiti naš izdelek. Vaša dolžnost je seveda, da ustvarite sistem, ki bo vaše potencialne kupce vedno opozarjal: “Hej, še smo tu!!! Lahko vam pomagamo in izboljšamo življenje z našimi izdelki!!!”

Eden od najcenejših in zelo učinkovitih načinov za to je zbiranje e-poštnih naslovov potencialnih kupcev in pošiljanje sporočil na te naslove. Temu bomo v prihodnje rekli marketing s pomočjo e-pošte.

Zakaj pa je zbiranje e-poštnih naslovov tako pomembno?

Nekaj razlogov:

V svoje obiskovalce in kupce ste vložili ogromno denarja. Spletno stran ste oglaševali, potencialne kupce ste večkrat poklicali po telefonu, dali ste jim popust za prvi nakup itd. Vsa ta denar je bil vržen stran, če svojih kupcev in potencialnih kupcev ne kontaktirate večkrat letno in jim ne ponujate dodatnih izdelkov in storitev.
Le malokdo bo vaše izdelke ali storitve kupil ob prvem obisku vaše strani. Ljudje radi kupujemo od podjetij, ki jih poznamo in jim zaupamo. Zato potrebujete odnos s potencialnim kupcem in ne le enkratno predstavitev izdelka.
Z neprestanim komuniciranjem s potencialnimi kupci imate možnost, da jih pretvorite v lojalne kupce, ki so seveda vredni bogastvo.
Ko se pogajate za sodelovanje z drugimi podjetji, je lahko seznam e-poštnih naslovov velika pogajalska prednost. Svojim naslovnikom lahko priporočate izdelke drugega podjetja, lahko se dogovorite za izmenjavo oglasov v sporočilih, ki jih pošiljate itd.

Seveda morate obiskovalcem spletne strani ponuditi nekaj vrednega v zameno za dovoljenje, da jim pošiljate sporočila po e-pošti. To so lahko predstavitve novih izdelkov ali storitev, obvestila o nagradnih igrah vašega podjetja, kratki nasveti itd.

Lahko pa začnete izdajati tudi e-poštno publikacijo. V njej lahko ponudite nasvet meseca (tedna, dneva), ponudite lahko zanimive povezave, do drugih spletnih strani, ki zanimajo vaše potencialne stranke, ponudite lahko obvestila o novih izdelkih v vaši panogi, članke, recenzije knjig, filmov itd.

Če povzamem: preden začnete uporabljati tehnike, ki jih bomo opisali v nadaljevanju, morate določiti cilje spletne strani, poskrbeti za vsebino spletne strani (če hočete spodbuditi ponovne obiske) in vzpostaviti sistem za zajemanje e-poštnih naslovov potencialnih kupcev. Šele nato lahko začnete razmišljati o tem, kako bi privabili na stran obiskovalce.


Brezplačne tehnike za povečanje števila obiskovalcev spletne strani

Prijavite stran v spletne iskalnike in imenike

Prva stvar, ki ste jo storili po postavitvi spletne strani na internet, je bil gotovo vpis v spletne iskalnike in imenike (med iskalniki in imeniki obstaja razlika, o kateri bomo pisali kdaj drugič. V tem članku bom uporabljal besedo “iskalniki” za oba pojma). Vpis vanje je seveda brezplačen, zato je najbolje, da je vaša stran vpisana v čim več iskalnikih.

Če ste svojo stran že vpisali v vse slovenske iskalnike in analizirate statistike spletne strani, ste gotovo ugotovili, da največ obiskovalcev, ki vas najdejo v iskalnikih, pride s strani Matkurja.com, Slowwwenia.com, Eon.si in Sis.si. Ti iskalniki so najbolj priljubljeni in vam bodo prinesli večino obiskovalcev.

Kako doseči, da bo spletna stran vašega podjetja uvrščena visoko na seznamu zadetkov? Ko v določen iskalnik vpišete besedo, ki vas zanima in kliknite na gumb “išči”, vam bo iskalnik ponudil seznam strani, ki jih je našel. Beseda, ki ste jo vpisali v iskalnik se imenuje ključna beseda, seznam, ki vam ga iskalnik izpiše, pa bomo imenovali seznam zadetkov.

Poglejmo primer: radi bi kupili nov tiskalnik, zato v iskalnik vpišete besedo »tiskalnik«. Vsak iskalnik vam bo v tem primeru ponudil drugačen seznam spletnih strani, ki ustrezajo tej ključni besedi. To je zato, ker ima vsak iskalnik poseben algoritem za iskanje strani in njihovo uvrščanje na seznam.

Če se postavite v vlogo podjetja, ki na svoji spletni strani prodaja tiskalnike, boste prav gotovo hoteli, da se vaša stran pojavi čim višje na seznamu zadetkov, ki jih pripravi iskalnik. Najboljše je, če se bi pojavila med prvimi desetimi ali dvajsetimi zadetki (ti so obiskovalcem najprej vidni). Da bi to dosegli, mora biti vaša stran posebej optimirana, da se uvrsti visoko pri določeni ključni besedi.

Kot sem že prej povedal, ima vsak iskalnik poseben algoritem iskanja razvrščanja strani, zato ni univerzalne rešitve za visoko uvrstitev na seznam zadetkov. Ena od najučinkovitejših metod je, da svoje najpomembnejše ključne besede uporabite na svoji strani večkrat.

Najpomembnejše ključne besede naj bodo vključene v vse tri kategorije in še nekajkrat v besedilu na spletni strani. Kaj so za vas najpomembnejše ključne besede, pa morate ugotoviti sami. Podjetju, ki prodaja tiskalnike, so na primer zelo pomembne besede: “tisk, tiskalnik, Hp, Epson”.

Po mojih izkušnjah se v Sloveniji ne splača izgubljati preveč časa z optimizacijo spletnih strani. Uporaba iskalnikov je namreč pri nas zelo majhna. Zato vam bodo veliko obiskovalcev prinesli le takrat, ko bo vaša stran vpisana v kategoriji “novosti” (nekaj dni po prijavi v imenik). Ta kategorija je pri vseh iskalnikih najbolj obiskana. Pri več iskalnikih lahko to izkoristite tako, da prijavite vanje vsako novost na svoji strani, kar vam bo prineslo več vpisov med novosti in s tem več obiskovalcev.

Še nekaj za podjetja, ki nastopajo tudi na tujih trgih. Največji svetovni iskalniki so nekaj povsem drugega kot slovenski. Število vpisanih strani in število uporabnikov je tu neprimerno večje, zato je tudi uporaba iskalnikov povsem drugačna. Vse, kar šteje pri tujih iskalnikih, je to, na katerem mestu se pojavi vaša stran na seznamu zadetkov, pri iskanju z določeno ključno besedo. Če je med prvimi dvajsetimi, je v redu, če se pojavi nižje, je enako, kot da se ne bi.

Torej: pri tujih iskalnikih šteje le visoka uvrstitev pri iskanju po določeni ključni besedi.

Ker je konkurenca na globalnem trgu izredna v vsaki panogi, je zelo težko stran optimirati tako, da se bo pojavila tam, kjer si sami želite. Tukaj vstopijo na trg podjetja, ki vam ponujajo pozicioniranje na iskalnikih (search engine positioning). Ta podjetja bodo pripravila več različnih vstopnih strani za vašo domačo stran, vsaka od njih pa bo prirejena za posamezen iskalnik (ena za Altavista.com, druga za Hotbot.com). S pomočjo njihovih storitev boste lahko prišli do visokega mesta na seznamu zadetkov pod ključnimi besedami, ki so za vas zanimive, in število obiskovalcev je lahko nato ogromno.

Vključite URL (www.podjetje.si) svoje spletne strani na vizitke, v glavo vseh pisem in v vse marketinško gradivo

Druga tehnika za povečanje števila obiskovalcev je zelo enostavna. URL svoje spletne strani vključite v vse svoje marketinško gradivo. Pri tem vam priporočam, da ne napišete zgolj pustega “www.podjetje.si”, ampak temu dodajte še razlog za obisk vaše strani. Primer: “Na www.NatisniMe.com boste spoznali, kako lahko prihranite od 32 do 61% pri tiskanju kakovostnih grafičnih podob z brizgalnim tiskalnikom.”

Če pa imate na svoji spletni strani kakšno brezplačno stvar ali storitev, omenite tudi to. To je močan razlog, da bo vaš potencialni kupec res odšel na spletno stran. Če razloga ne bi bilo navedenega, bi bil učinek omembe naslova spletne strani veliko manjši. Ljudje namreč ne obiskujejo spletnih strani zaradi tega, ker vidijo na primer na celostranskem oglasu z drobnim tiskom napisano www.podjetje.si. Potrebno je mnogo več od tega, zato morate vedno napisati tudi dober razlog za obisk.

Dodajte samodejni podpis v vsa e-poštna sporočila

Da bi začeli uporabljati to tehniko, si morate vzeti le dve minuti. Ker smo o njej že pisali v aprilski številki Podjetnika in vam dali natančna navodila, kako jo uporabiti, je tu ne bomo še enkrat opisovali.

Dogovorite se za izmenjavo povezav, priporočil ali oglasov z drugimi podjetji

V Sloveniji je veliko podjetij, ki imajo za ciljne skupine iste ljudi kot vi. S takšnimi podjetji se lahko dogovorite za najrazličnejša sodelovanja. Na internetu je to največkrat izmenjava oglasnega prostora na spletnih straneh. Ni pa ta način tudi najučinkovitejši. Veliko učinkovitejša je namreč izmenjava priporočil.

To pomeni, da vaše podjetje priporoča spletno stran (izdelke ali storitve) podjetja, s katerim ste se dogovorili za sodelovanje, in obratno. Medsebojna priporočila so veliko učinkovitejša od izmenjave oglasov, ker imajo takšne izjave večjo vrednost v očeh ljudi. Ljudje, ki vas poznajo (stalni obiskovalci vaše spletne strani), vam namreč zaupajo.

Zgled je izjava na spletni strani: “Če imate probleme x in y, vam priporočamo, da si ogledate spletno stran abc.si. Pri podjetju abc vam bodo zagotovo pomagali priti do rešitve, saj tudi sami uporabljamo njihove izdelke”. To je veliko učinkovitejše od oglasne pasice.

V Sloveniji je na voljo tudi nekaj sistemov za izmenjavo oglasov med spletnimi stranmi. Najbolj priljubljen med njimi je Izmenjava povezav na strani http://ip.ponudba.com. V takšnih sistemih velja pravilo: vaš oglas se bo enakovredno z drugimi pojavljal na straneh, ki sodelujejo v izmenjavi. Vi pa morate nekaj oglasnega prostora na svoji spletni strani nameniti oglasom drugih podjetij. Glavna pomanjkljivost teh sistemov je to, da se bodo na vaši spletni strani izmenjevali oglasi drugih podjetij, ki lahko pritegnejo pozornost marsikaterega vašega obiskovalca.

Uporabite brezplačno publiciteto

Če se na vaši strani dogaja nekaj zelo zanimivega, če odpirate novo spletno trgovino, če ste edini v Sloveniji, ki rešuje določen problem, potem lahko pridete do brezplačne publicitete. Publiciteta ima pred oglaševanjem veliko prednosti. Poleg tega, da zanjo ne plačate ničesar, je tudi veliko bolj verodostojna in opazna. Torej: preden začnete svojo spletno stran oglaševati, pomislite na publiciteto, ki vam je ni potrebno plačati.

Uporabite virusni marketing

Virus je lahko strašna stvar. V ugodnem okolju se množi eksponentno, ne da bi sami vedeli za to. Kmalu lahko preplavi vaše telo in vas spravi v posteljo za daljše obdobje. Kakšno zvezo pa ima to z marketingom? Ali ne bi bilo lepo, če bi se vaše marketinško sporočilo prenašalo in množilo kot virus? To bi vam vsekakor prišlo prav. Virusni marketing je tako strategija, ki spodbuja prejemnike vašega marketinškega sporočila, da ga posredujejo naprej. To lahko povzroči eksponentno širjenje vaših sporočil, ki lahko zajamejo v kratkem času tisoče ljudi - podobno kot virusi.

Najbolj znani primer virusnega marketinga je gotovo Hotmail.com s svojim značilnim stavkom “Get your private, free email at http://www.hotmail.com”. Njegovemu zgledu so sledili mnogi drugi ponudniki brezplačnih e-poštnih naslovov, tudi v Sloveniji.

Kako pa lahko še drugače izkoristite virusni marketing? Najbolj enostavna tehnika je, da svojim obiskovalcem ponudite nekaj brezplačnega, kar lahko sami pošljejo svoji prijateljem. Primer tega so vse brezplačne e-poštne publikacije, kjer vas izdajatelji v vsaki številki prosijo, da jo pošljete svojim prijateljem. Dobri primeri spodbujanja virusnega marketinga so še brezplačni programi, brezplačne slike, šale, ohranjevalniki zaslona, programi shareware itd.

Če boste tudi sami uporabili virusni marketing, se zavedajte, da rezultati ne bodo vidni že naslednji dan. Včasih traja tedne ali mesece, da se vaša brezplačna stvar dovolj razširi, da vam bo na koncu prinašala veliko novih obiskovalcev. Ti obiskovalci bodo na vaši spletni strani videli tudi izdelke in storitve, ki jih prodajate, in veliko se jih bo odločilo za nakup.

Najbolj priljubljeni domači iskalniki in imeniki, v katere lahko vpišete svojo spletno stran:

http://www.matkurja.com
http://www.slowwwenia.com
http://www.eon.si
http://www.sis.si/
http://www.slo-web.com
http://www.najdi.si
http://www.slovista.net
http://www.avenija.com/
http://www.kbwebde.com/portal/iskalnik.shtml
http://www.splet-si.com/home.htm
http://www.slowww.com/
http://www.povezave.com/
http://carantania.net/


Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *