Prodaja gospodinjskih aparatov kot franšiza

Avtor: Nives Pahor | Objava: 14.05.2007

Po treh letih do svoje franšize? Zakaj pa ne − kažejo izkušnje podjetja GA, gospodinjski aparati, ki se jim ta model veliko bolje obnese od prvotno zamišljene prodaje prek spleta in katalogov.


Simon Zgonc: »Če se želite ukvarjati s franšizingom, morate imeti jasno določene smernice razvoja ter obveznosti vseh udeležencev. Plačila morajo biti jasno definirana, prav tako naloge in odgovornosti. Dobro je tudi, da franšiziji vložijo pomemben delež prihrankov, saj tako resneje pristopijo k poslu.«

Podjetje GA, gospodinjski aparati, d.d., iz Ljubljane je razmeroma mlado podjetje. Ustanovljeno je bilo avgusta leta 2001. Osnovna zamisel ustanoviteljev je bila, da bi prodajali gospodinjske aparate samo na svetovnem spletu in s prodajnimi katalogi. Kmalu se je izkazalo, da gospodinjski aparati niso blago, ki bi se brez težav prodajalo samo na spletu in s katalogi. Gospodinjske aparate namreč ljudje želijo videti in otipati, preden se odločijo za nakup. Tako so prišli do sklepa, da potrebujejo tudi fizična prodajna mesta, zato so konec leta 2004 začeli razvijati mrežo franšiznih trgovin.  

Franšizing v temeljih razvoja mreže trgovin
 

Pri podjetju GA so se že takoj, ko so sprejeli odločitev za odpiranje fizičnih prodajnih mest, odločili, da bodo šli v razvoj franšizne mreže. Če bi odpirali svoje trgovine, bi sicer lahko veliko več zaslužili, vendar bi imeli tudi veliko več dela z usklajevanjem zaposlenih, pojasnjuje odločitev Simon Zgonc, član uprave za trženje pri podjetju GA.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *