Prvič priznanja »e-podjetnik«

Avtor: | Objava: 22.06.2004



Priznanja smo podelili v štirih kategorijah:

1. Spletna trgovina

Andrej Remškar in izbor najboljše trgovine:
»Dobra trgovina je veliko več kot samo dobro spletno mesto. Bistven element kakovostne spletne strani je poslovni proces v ozadju, ki zagotavlja pravi nabor izdelkov, ustrezno cenovno politiko, hitro in prilagodljivo izpolnjevanje naročil ter učinkovito reševanje reklamacij. Dobra spletna trgovina mora biti tesno vključena v poslovni model podjetja, pri nekaterih predstavlja celo bistvo njihovega poslovnega modela. E-podjetniki, ki kandidirajo za nagrado, morajo zagotoviti tako odličen videz kot pravi poslovni proces v ozadju spletne trgovine.«

2. Spletna storitev

Sašo Jankovič in spletne storitve: »Prav v tej kategoriji najbolje odkrivamo, kako deluje svetovni splet in kakšne priložnosti ponuja.« 

3. Predstavitev podjetja oziroma podjetnika

Robert Rolih in kategorija »predstavitev podjetja oziroma podjetnika: »Žirija je pri izbiri nominirancev upoštevala naslednja merila: jasen cilj predstavitve, kakovostna vsebina, ki jasno komunicira z obiskovalci, dobra grafična podpora ter dobra tehnična izvedba.«  

4. Slovensko podjetje na globalnem trgu

Dr. Stanko Blatnik in nastop slovenskega podjetja na globalnem trgu: »Internet ima svoje zametke v petdesetih in šestdesetih letih prejšnjega stoletja. To je bil čas, ko so se ljudje ozirali proti vesolju in ko so v znanosti videli rešitev za vse človeške težave. Iz ene takšnih pobud se je rodilo omrežje, ki je povezovalo znanstvenike v Ameriki. Po večdesetletnem razvoju je internet botroval zanimivemu paradoksu – imamo veliko svetovno tržišče, na katerem igrajo majhni igralci. Če hočete nastopiti na svetovnem trgu, potrebujete samo osebni računalnik. Prej ste morali imeti predstavništva v tujini, denar za sejemske predstavitve, za potovanja in tako naprej. Danes je samo še od nas samih odvisno, ali bomo šli na svetovni trgŽirija se je ravnala po splošnih merilih, ki veljajo za internet kot medij, ter dodatno po merilu, ki smo ga označili za podjetniškega. Z njim vrednotimo in primerjamo finančni vložek in učinek. S tem smo namreč hoteli na enakopravnejše temelje postaviti tudi nastope manjših podjetij oziroma podjetnikov. Več o merilih je zapisano v posebnem okvirju. Načelno velja, da so nominacije že znak zelo dobrega nastopa, prejemnik priznanja pa pomeni neki »presežek«, sporočilo kolegom podjetnikom, kako »misliti« spletni nastop.  

Merila za izbor najboljših podjetniških spletnih nastopov 

Merila, po katerih se je ravnala žirija, lahko razdelimo na
- podjetniško merilo in
- merila, ki so specifična za medij.  

Podjetniško merilo pomeni, da žirija ocenjuje le nastope podjetij in podjetnikov in jih vrednoti kot člen v poslovni strategiji podjetja, ne vrednoti pa nastopov vlade, zavodov, drugih organizacij itd. To merilo pomeni tudi, da žirija upošteva razmerje med finančnim vložkom in učinkom.  

Med merili, ki so specifična za internet, pa lahko naštejemo: 

- tehnično izvedbo (hitrost nalaganja, prilagojenost različnim uporabnikom itd.),
- videz (grafična izvedba, jasna navigacija, konsistentnost oblikovanja, umirjenost nasproti kričavosti …),
- strukturo (logična hierarhija strani in podstrani, lahek dostop do želenih informacij, preglednost),
- vsebino (jezik, slog, način sporočanja, zaokroženost in popolnost vsebine, odsotnost balasta, izvirnost),
- interaktivnost (pomembno zlasti za kategorijo spletnih storitev),
- prijaznost do uporabnika.

NAPAKE SLOVENSKIH PODJETIJ

Dr. Blatnik, ki je tudi predavatelj v Silicijevi dolini, pohvalno ocenjuje spletne napore slovenskih podjetij. Očita pa jim tri pomanjkljivosti:

- ne sprejemajo dovolj hitro nekaterih, v tujini uveljavljenih standardov,
- ne znajo uporabljati metaoznak, da bi bile njihove spletne strani še prepoznavnejše v spletnih iskalnikih, in
- ne dajejo dovolj poudarka dostopnosti do svojih strani.
Analize namreč kažejo, da ima v razvitih državah 20 odstotkov ljudi slabovidnost, barvno slepoto in druge telesne omejitve pri uporabi interneta. V ZDA morajo nastopi upoštevati standarde, ki skrbijo za te uporabnike.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *