Prvi vtis pri spoznavanju ljudi

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 10.10.1999

Upoštevajte poglavitne dejavnike za odločilni prvi vtis, ki ga drugi dobijo o vas.



Spoznavanju z neznanimi ljudmi se podjetniki ne morejo oziroma sploh ne bi smeli izogniti. Kaj pa, če nam to ne gre dobro od rok? Kaj če zaradi tega izpuščamo priložnosti za navezovanje poslovnih stikov s pomembnimi ljudmi? Tom Hinton, direktor mednarodne svetovalske družbe Customer Relations Institute, pravi, da je pri spoznavanju ljudi ključnega pomena prvi vtis, ki ga drugi dobijo o vas. Navaja štiri dejavnike, ki odločilno vplivajo na prvi vtis.

Lokacija

Če se že vnaprej želite srečati z določeno osebo, premislite, kje se bo to zgodilo. Srečanje v poslovnem okolju vam bo zanesljivo dalo večjo verodostojnost kot na primer srečanje v gostilni. Hinton pravi, da so njegova najljubša mesta za spoznavanje s pomembnimi osebnostmi trgovinska zbornica, klub Rotary in prvi razred na letalih.

Kdo vas predstavi

Drug pomemben dejavnik, ki vpliva na vašo verodostojnost, je oseba, ki vas predstavi. Po Hintonovem mnenju je najbolje, da to stori nekdo, ki ima vsaj enak položaj, kot oseba, ki jo želite spoznati. Če ima »posrednik« določen ugled, potem bo to pozitivno vplivalo tudi na vaš ugled. Klub temu pa se nikar ne odpovejte pogovoru z neznano osebo samo zato, ker ni v bližini nikogar, ki bi pri tem posredoval. Prav nič ni narobe, če se predstavite sami.

Začetek pogovora

Potem, ko ste se z nekom spoznali, morate nekaj spregovoriti. Nasprotni strani lahko omenite, da sta se nekoč že srečala, seveda če je to res, ni pa se vam treba izogibati niti pogovora o knjigah, športu, nakupovanju in podobnem. Primeren način za začetek pogovora je tudi kompliment, ki ga naklonite nekomu, vendar bodite pri tem prepričani, da bo vsebina ustrezala stanju.

Moč vašega imena

Pri spoznavanju z drugimi ljudmi ne pozabite, da na vašo verodostojnost vpliva tudi to, ali si bodo drugizapomnili vaše ime. Možnosti, da jim to olajšate, je več: če vaše ime spominja na znano osebo, se lahko pošalite na ta račun; če je ime neobičajno, lahko pojasnite, od kod izvira; če ga druga oseba težko izgovori, pa ji pri tem pomagajte.

Povzeto po Entrepreneur, junij 1999

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *