Radikalni Prometej, Art&Hobby

Avtor: Smilja Štravs | Objava: 10.06.2003

Slovenski primer radikalnega marketinga: Prometej Art&Hobby. Od izvirne ideje, do filozofije zaposlovanja in revije Atelje. O izdelkih, ki jih prodajaš, moraš vedeti vse in še več.



Podjetje Prometej Art&Hobby je specializirano za trgovino s pripomočki za likovno ustvarjanje in kreativne hobije. V devetih letih, odkar sta Miša Rudolf in Sonja Šorn, solastnici podjetja, odprli svojo prvo trgovino v Ljubljani na 24 kvadratnih metrih površine, sta svojo dejavnost močno razširili. Trgovina v središču Ljubljane, kjer danes domuje Prometej, ima 280 kvadratnih metrov prodajne površine, ves poslovni prostor z delavnico pa meri 780 kvadratnih metrov. Dejavnost so razširili še na veleprodajo, tako da z materiali za ustvarjanje zalagajo 50 manjših trgovin po Sloveniji, predvsem pa svojo energijo vlagajo v organiziranje ustvarjalnih delavnic in izdajanje revije Atelje, na katero so še posebej ponosni.

Miša in Sonja ugotavljata, da je kultura ustvarjanja pri nas na zelo visokem nivoju, in sta veseli, da k tej oceni malo prispevata tudi sami. Pred Prometejem so bile večinoma aktualne samo ročne spretnosti, kot sta pletenje in šivanje, saj drugih materialov za ustvarjanje na slovenskem trgu ni bilo, kar je bilo tudi izhodišče, da je Prometej Art&Hobby sploh nastal. »V mladih letih sem veliko pletla, potem sem tudi prevajala navodila za pletenje za revijo Jana,« pravi Miša.


Merila partnerstva

Miša in Sonja se poznata še iz gimnazijskih let, in sta danes, kot ženski poslovni partnerici (za takšno druženje se odloča zelo malo žensk, v nasprotju z moškimi kolegi), prepričani, da se je potrebno v vsakem poslu vnaprej dogovoriti za merila, ki se jih morata potem partnerici oziroma partnerja strogo držati.

»Še preden sva začeli z dejavnostjo, sva se natančno dogovorili, kakšno naj bi bilo najino poslovanje. Pomembni so predvsem odkritost, poštenje, zaupanje in seveda delavnost,« pravi Miša, Sonja pa dodaja, da se pri delu dopolnjujeta in pri vsaki odločitvi poiščeta srednjo pot, nikoli ne prevlada mnenje ene od njiju: »Vedno se pogovarjava, nikoli se ne zgodi, da bi imela ena ali druga stoodstotno prav, temveč skupaj najdeva neko srednjo pot, ki se je v praksi doslej še vedno izkazala za najboljšo. Na stvari gledava enako, a iz različnih zornih kotov; ideja, ki se predela in premisli, se vedno obnese.«

Veselje do ustvarjanja

Posla sta se lotili zelo temeljito - preštudirali sta veliko knjig in priročnikov in obredli številne sorodne trgovine po tujini, preden sta odprli svojo. Prisegata, da moraš o izdelkih, ki jih prodajaš vedeti vse in še več. Enako pravilo velja tudi za vse, ki so zaposleni v Prometeju: »Zaposlenih imamo 19 ljudi, vsi se najprej izobražujejo na likovnih delavnicah - tako spoznajo materiale, ki jih prodajamo, in jih tudi znajo uporabljati. V tem poslu je zelo pomembno, da prodajalec zna svetovati stranki in ji pomaga rešiti praktičen problem pri ustvarjanju. Prvi pogoj za vsakega, ki pride k nam v službo, pa je, da ga zanima področje, s katerim se ukvarjamo - ni nujno, da je človek likovno posebej nadarjen, mora pa imeti veselje do ustvarjanja,« zatrjuje Rudolfova.

Še nekaj je zelo pomembno za uspeh, povesta sogovornici, namreč odnosi v kolektivu: »Funkcioniramo kot velika družina, drug drugemu se prilagajamo,si pomagamo, ugotavljava pa, da zato, ker delava v zelo mladem kolektivu, ostajava mladostni in vedri, kar je za naju še bolj spodbudno.« V kolektivu se veliko družijo tudi v prostem času, imajo piknike za zaposlene in njihove družinske člane. Enkrat na leto gre osem ljudi iz podjetja na sejem materialov za ljubiteljsko ustvarjanje v NĂĽrnberg, ki ga povežejo s strokovno ekskurzijo - obiskom tovarne katerega od dobaviteljev, in ogledom srednjeveškega mesta, kjer lahko vsak trenutek v letu kupite božične okraske, znamenite porcelanaste punčke in si ogledate muzej igrač.

Poslovno in socialno

Miša Rudolf, ki je pred Prometejem dvajset let delala kot socialna delavka, se svojemu sedanjemu delu posveča s posebno energijo. Pravi pa tudi, da sta s Sonjo v vsem tem času gotovo postali bolj samozavestni in neobčutljivi, sicer ne bi preživeli. Poslovno uspešne ženske rade prevzamejo nekatere moške lastnosti, in pri večini je to tudi videti. Miša in Sonja s tem nimata težav in se ne trudita, da bi bili že na prvi pogled hladni in neizprosni, prej nasprotno. »Zanimivo je, ko odkriješ nove razsežnosti svojega značaja, nikoli si ne bi mislili, da bova ustvarili tako obsežno dejavnost,« pravita.

»Izkušnje, ki sem jih dobila v prejšnjem poklicu mi danes zelo pomagajo, predvsem mislim, da se moraš prilagoditi vsakemu poslovnemu partnerju posebej, imeti smisel za položaj v katerem se znajdeš, odločilno pa je, da se zaneseš na svojo intuicijo,« pove Miša.

»Ustvarjanje je dejavnost, ki ljudem ni le v užitek, temveč tudi v oporo v življenju, ki ni vedno rožnato. Veseli smo, da lahko ljudem pomagamo na takšen način,« menita sogovornici. Morda gre ključ za Prometejev uspeh iskati ravno v prepletanju poslovne in socialne dejavnosti, veselja in na drugi strani sprostitvene tolažbe ob vseh stiskah sveta, ki ju ustvarjanje daje.


Revija Atelje: Kako si zagotoviti, da se stranke vedno znova in rade vračajo

»Pred dvema letoma smo začeli iz nemščine prevajati priročnike za ustvarjanje, največji zalogaj za nas pa je izdajanje revije Atelje - izšlo je že devet številk in odzivi so zelo dobri,« pravi Miša Rudolf.

Revija Atelje je zanimiv preboj na slovenskem trgu, pa ne toliko zato, ker je nastala iz trgovske dejavnosti, temveč predvsem zaradi izključno avtorskega pristopa, ki opredeljuje vse prispevke v njej. Atelje poskuša vsem ljubiteljskim ustvarjalcem nazorno pokazati možnosti za ustvarjanje tako z materiali, ki jih lahko kupimo v trgovini Prometej Art&Hobby, kot tudi z drugimi.

Atelje je najboljši primer storitve po nakupu, ki kupcu materiala pokaže, kako ga uporabiti v praksi. Ljubiteljski ustvarjalci tako niso prepuščeni samo svoji domiselnosti pri iskanju primerne literature, ki je, vsaj v slovenščini, na tem področju zagotovo primanjkuje, ali enkratnim ustvarjalnim delavnicam, temveč jim Atelje vsaka dva meseca postreže z novimi ustvarjalnimi predlogi. Takšen pristop k podjetniški dejavnosti je dober vsaj zaradi dveh razlogov: prvič, dobili smo kakovostno in zanimivo revijo, kakršne na našem trgu še ni bilo, in drugič, podjetje Prometej si z njo zagotavlja vedno nove kupce in ohranja stare.

Atelje je napisan povsem avtorsko - ker si je vsak izdelek, predstavljen v reviji, potrebno najprej zamisliti in ga potem tudi izdelati. Kupec materiala tako ve, da so določen material preizkusili že v delavnici Ateljeja in se ne boji morebitnih slabih izkušenj, ki bi ga odvrnile od nakupa - vprašanja, ki je pri ustvarjalcih pogosto. »Atelje je pripomoček ljudem, ki se želijo še česa naučiti, in slovar novih idej,« pravi Miša Rudolf. Revijo pomagajo financirati dobavitelji materialov iz tujine, ki so presenečeni, saj Atelje celo presega tuje standarde za izdajo tovrstnega tiska in se že približuje oblikovalskim revijam.

»Ne prepisujemo iz tujih revij ali iz literature, prilagodili smo se okusu naših strank, ker vemo, kaj ustvarjajo in kaj jih veseli. Želimo, da je revija narejena v Sloveniji, in da so v njej stvari, ki smo jih tudi dejansko sposobni narediti. Ljudje so revijo zelo lepo sprejeli. Nenehno se dogaja, da želijo imeti novi naročniki tudi vse stare številke. Revije ne vržejo proč, temveč jo shranijo,« potrjuje Miša Rudolf.

Vse, kar se dogaja v Prometeju, se povezuje tudi z Ateljejem. »Da čimbolj izkoristimo možnosti raznolikosti, gremo v širino,« pravi Rudolfova. Izdelke, ki so v reviji, predstavijo v izložbi trgovine. Sodelujejo tudi z likovniki iz osnovnih šol, in kadar se pri njih kaj posebnega dogaja, se dogovorijo za reportažo v reviji. Naklonjeni pa niso samo ljubiteljem, temveč tudi »pravim« umetnikom, ki imajo možnost, da se predstavijo v reviji. Tako so lani prevzeli organizacijo mednarodnega likovnega natečaja z delovnim naslovom »Svet v letu 2000«, ki je poskusil združiti likovna premišljevanja umetnikov iz vseh dežel sveta. Natečaja so se lahko udeležili tako profesionalni kot tudi amaterski umetniki.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *