Raje franšizna veriga ali svoje poslovne enote?

Avtor: Nives Pahor | Objava: 10.07.2007

Če ste v dilemi, preučite prednosti in pomanjkljivosti obeh strategij ter druge dejavnike za pametno odločitev.



Ko pride podjetje do določene razvojne stopnje, se prej ali slej pojavi pred dilemo glede izbire strategije rasti. Odločitev o rasti z odpiranjem novih poslovnih enot se v razvitih gospodarskih okoljih v glavnem giblje med dvema možnostma: da razvijejo svojo mrežo poslovnih enot ali da razvijejo franšizno verigo. Kako se odločiti, katera strategija širitve je najprimernejša za vaše podjetje? Kaj je bolje, je odvisno od položaja in tega, kaj želite doseči, zato je najbolje, da pred sprejemom odločitve poznate najpomembnejše prednosti in pomanjkljivosti posamezne strategije, prav tako je dobro vedeti, katere dejavnike morate upoštevati za pametno odločitev. 

Čeprav se morda zdi pretirano, vendar je za vodenje franšizinga treba imeti tudi pravo osebnost. Določeni slogi vodenja so bolj primerni za franšizing kot drugi. Če niste ravno človek, ki ima rad odprto komunikacijo, ki je pripravljen sprejemati mnenja in nove zamisli, je morda bolje, da razmislite o razvoju svoje mreže. Franšizing zahteva veliko usklajevanj in prilagoditev tudi za franšizorja. 

Izbira strategije  

Franšizing kot strategija rasti je primeren tako za večja kot tudi manjša podjetja, kar dokazuje veliko uspešnih zgledov doma in v tujini, pravi Igor Pavlin, strokovnjak za franšizing.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *