Podjetnik logo
 

Roman po naročilu

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 10.09.2002



Gotovo vam je znano, da nekatera znana podjetja izdelujejo hlače iz džinsa po meri vsakega posameznega kupca. V trgovini vam preprosto vzamejo mere in čez nekaj dni pridete po nove hlače, ki vam pristajajo kot ulite. Po naročilu sestavljajo tudi računalnike, avtomobile in čedalje več drugih izdelkov. Celo knjige. Zakaj pa ne? Pisatelja Kathy Newbern in J.S. Fletcher iz Severne Karoline izdajata romane po naročilu vsakega posameznega kupca. To seveda ne pomeni, da za vsakega kupca napišeta drugo knjigo, ker bi bilo predrago, temveč v že napisano zgodbo vneseta spremembe, ki jih zahteva kupec.

Pri delu si pomagata z računalniškim programom, ki sproti prilagaja besedilo različnim zahtevam. Kupci zahteve sporočajo kar prek spletne strani njunega podjetja YourNovel.com. Izbirajo lahko imena junakov v knjigi (zanimivo, za samske junake najpogosteje izberejo ime igralca Georga Clooneya), kraj dogajanja (eksotični Karibi, velike potniške križarke …), bolj ali manj romantično različico zgodbe in celo znamko parfuma, ki ga uporabljajo glavni junaki. Po meri napisano knjigo prejmejo v nekaj dneh od oddaje naročila.

Podjetnika sta lani prodala 6000 takšnih individualnih romanov. Za ameriške razmere številka niti ni tako visoka, ker pa so take knjige občutno dražje od običajnih, je promet njunega podjetja znašal 300 tisoč dolarjev.

Prirejeno po Entrepreneur, julij 2002

KOMENTARJI

Če želite svoje mnenje o tem članku deliti z drugimi bralci vas vabimo, da svoje mnenje vpišete spodaj. Komentarjev ne cenzuriramo, samo v skrajnih primerih, ko gre za spodbujanje nestrpnosti, navajanje h kriminalnim dejanjem ipd. Za mnenja ne odgovarjamo.

 

 

Ime
Naslov *
Vsebina *

Prosimo seštejte dvanajst in osem * 
Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *