S franšizo pridobili pri nabavi

Avtor: Nives Pahor | Objava: 12.01.2007

Ugodnejša nabava in znanje franšizorja sta bila poglavitna razloga, ki sta direktorja podjetja AFP Aleksandra Poloviča pritegnila v franšizno razmerje z nemško verigo športnih trgovin.


Aleksander Polovič: »Franšiza je gonilo gospodarskega razvoja, ne glede na velikost trga, vendar slovenska podjetja morda to premalo izkoriščajo.«

Aleksander Polovič, izvršni direktor podjetja AFP iz Dobove, je leta 2006 podpisal master franšizno pogodbo z nemško franšizno verigo športnih trgovin Sport Fundgrube za Slovenijo in Hrvaško. Sport Fundgrube je eden izmed vodilnih ponudnikov športnih izdelkov na nemško govorečem področju, torej v Nemčiji in Avstriji. Na trgu je prisotno že deset let, zadnja tri leta pa intenzivno razvija franšizno mrežo. Prav podjetje AFP jih je spodbudilo, da so prestopili meje nemško govorečega področja. Trenutno imajo 43 prodajaln v Evropi, od tega največ prav v Nemčiji in Avstriji, tri pa v Sloveniji. Zdaj počasi vstopajo še v Španijo, Francijo in Švico. Podjetje AFP je bilo prvo podjetje zunaj nemško govorečega področja, ki je z njimi podpisalo franšizno pogodbo. Hkrati je AFP tudi njihov prvi master franšizij. Ker je ime Sport Fundgrube težko prevedljivo v slovenščino, so ga tudi na njihovo pobudo zaradi internacionalizacije preimenovali v Sport Discount.  

Zakaj že uspešno podjetje pristopi k franšizi?
 

Družinsko podjetje AFP, ki je na trgu prisotno že od leta 1993, je poznano predvsem kot ekskluzivni zastopnik blagovne znamke Adidas za Slovenijo in Hrvaško. Z vstopom Slovenije v Evropsko unijo leta 2004 je (tako kot v vseh državah, ki so se vključile v Evropsko unijo) Adidas prek svojega hčerinskega podjetja neposredno prevzel prodajo na trgu, kar je za AFP pomenilo izgubo zastopstva za Slovenijo.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *