Podjetnik logo
 

S poslovnim partnerjem na kosilu

Avtor: Irena Novak | Objava: 10.01.1995

Srebanje, cmokanje in druge prepovedi



Potencialni poslovni partnerji vas ne ocenjujejo samo po vaših izdelkih in storitvah, ampak tudi po tem, kako se vedete pri mizi, kadar jeste. V Združenih državah Amerike poslovneži lahko najamejo svetovalce, ki so jih za ceno od 500 do 700 dolar-jev pripravljeni naučiti lepega vedenja pri tem obredu. Mi pa vam precej ceneje ponujamo seznam spodrsljajev, ki si jih pri mizi nikakor ne smete dovoliti:

Neujemanje vašega obroka z gostovim - naj prvi naroči gost, vi pa se ravnajte po njegovem okusu. Če on naroči samo solato, si vi ne smete privoščiti cele gostije.

Nesramno vedenje do natakarja - če ste snobovski ali zadirčni do natakarja, bo vaš poslovni partner sklepal, da boste taki tudi v odnosu do njega.

Sitnarjenje pri naročanju hrane - to ne pomeni, da ne smete natakarja vprašati za svet, kaj vam danes priporoča. Če pa boste 10 minut razpravljali o tem, kaj vse in česa ne vsebuje solata, bo partner sodil, da ste preveč tehničen tip, ki je obseden z detajli.

Ne naročajte hrane, ki jo je težko jesti - ko se med kosilom s poslovnim partnerjem pogovarjate, mora le-ta biti pozoren na vaše besede, ne na to, kako jeste. Tudi če so vam všeč jedi, ki jih je težko jesti, užitke raje prihranite za druge priložnosti.

Pitje alkohola - nikoli na svojo roko ne naročajte alkohol-nih pijač, ampak počakajte, kaj bo naročil vaš gost. Poslovni ljudje namreč ponavadi zelo dobro opazijo vaše pivske navade, če so drugačne od njihovih. Zlato pravilo pa pravi, da med poslovnim kosilom ni pametno naročiti več kot dve pijači.

Nekoga povabite na kosilo in potem ne ponudite, da bi ga tudi plačali.

Poleg tega pa je prepovedano tudi vse, kar kaže na vaše slabe navade: ne srebajte, ne jejte juhe s kruhom namesto z žlico, ne počistite krožnika do zadnje mrvice. Možne pa so tudi druge nerodne situacije, ko na primer vaš gost naroči školjke, ki jih vi ne znate spraviti iz lupin, ali kakšno svojo priljubljeno specialiteto, pri kateri lahko ugotovite samo to, da je tako začinjena, da je ne morete jesti. V takih primerih ni nič narobe,
če po pravici poveste, da zadevi niste kos.

Vir: Entrepreneur

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *