Sam in uspešen

Avtor: Primož Kaučič | Objava: 15.04.2004

Vse več podjetnikov svoj posel opravlja doma


snemalec v studiu ...

V Evropi opravlja dejavnost na svojem domu 3,4 odstotka delovno aktivnega prebivalstva. V Ameriki je delež še višji in znaša 6,4 odstotka. In v prihodnosti bo tistih, ki bodo svojo podjetniško dejavnost opravljali doma, verjetno vedno več.  

Podjetniki dokazujejo, da lahko človek tudi doma ustvari resno podjetje in je lahko uspešen, četudi je v njem sam zaposlen. Pri tem pa delo doma še zdaleč ni omejeno samo na pisarniške dejavnosti.  

Podjetje v garaži za traktor

Nadaljevanje članka je vidno samo naročnikom.

Janko Lipičnik opravlja doma cel splet z glasbo povezanih dejavnosti. Ko se je leta 2000 preselil na zapuščeno kmetijo, je v prenovljeni stari hiši uredil stanovanje, v nekdanjem hlevu so nastale garaže in skladišče, v garaži za traktor pa ima poslovni prostor. Na 45 kvadratnih metrih ima pisarno, sanitarije ter glasbeni studio z ločenim režijskim in snemalnim delom. Skratka, resno podjetje na domačem dvorišču.  

Janko Lipičnik sodi med tiste srečne podjetnike, ki živijo od svojega konjička. O tem, s kakšno poslovno dejavnostjo naj se ukvarja kot podjetnik, se ni nikdar spraševal. Harmonika in glasba sta ga spremljala od najmlajših nog.  

»Glavna dejavnost podjetja LJM Lipičnik je glasbena delavnica ali glasbena šola, v kateri z zunanjimi sodelavci poučujemo električne klaviature, kitaro, klavir, klavirsko in diatonično harmoniko,« pojasnjuje Lipičnik. Šolo obiskuje 135 učencev, ki plačajo od 6800 do 7900 tolarjev šolnine na mesec. Zanimivo je, da v Novem mestu poleg državne glasbene šole delujejo kar tri zasebne. Lipičnik si z državno šolo, ki je večja, ne konkurira, saj deluje v drugi tržni niši. »Državna šola ima zelo strog strokovnoumetniški program. Učijo zelo podrobno, od glasbene teorije do obvladovanja instrumenta. Mi pa učenca osnovnih glasbenih pojmov naučimo toliko, da razume skladbo, ki mu je všeč, in da jo zna zaigrati.«

Nasvet
Janko Lipičnik je prepričan, da vsako podjetje izžareva osebnost ljudi, ki ga sestavljajo. Če si v njem sam zaposlen, potem je podjetje pač podobno tebi. To pa zna biti nevarno.
Podjetnik je po duši nemiren, pustolovski, rad išče nove poti in se pri tem včasih tudi opeče. Zato mora nujno imeti ob sebi nekoga, s katerim se lahko posvetuje o pomembnih odločitvah. Če nima sodelavcev, naj nasvet poišče pri strokovnjakih, drugih podjetnikih in zanesljivih prijateljih.
Glasbena šola mu prinese večino prihodka, ostalo ustvari s posredovanjem glasbenih koncertov, z igranjem v treh zasedbah, s skladanjem in s studijskimi storitvami. Studio trenutno prinese petino letnega prihodka podjetja, njegov pomen pa narašča. Njegove ciljne stranke so začetniki; izvajalci, ki jim podjetnik ponudi storitev na ključ, se pravi napiše skladbo, jo aranžira, odigra določene instrumente in posname.   

Če si sam, delaš vse 

Jasno je, da podjetnik, ki je v podjetju edini redno zaposlen, nima 8-urnega delavnika. Sicer pa, kateri podjetnik ga pa ima? »Sem direktor, učitelj v glasbeni šoli, snemalec in producent v studiu, glasbeni izvajalec in vzdrževalec studijskih aparatov. Delam od osmih zjutraj do sedmih zvečer,« opisuje svoje delovne obveznosti Lipičnik. Ker ob koncih tedna igra z ansambli, si proste dneve največkrat vzame med tednom.  

Zmotno je prepričanje, da je delo doma lagodnejše in manj resno kot siceršnja služba. »Ne glede na dejavnost mora podjetnik obvladovati vsa področja poslovanja, od odnosov s poslovnimi partnerji in z zunanjimi sodelavci do strateškega vodenja in tako naprej. Morda imam srečo, ker imam čut za podjetništvo in hkrati za glasbo. Če bi imel več čuta za podjetništvo, bi imel morda že deset zaposlenih, ampak mislim, da si tega sploh ne želim. Če bi se kot podjetnik bolj razvijal, bi trpela umetniška plat. Poznam nekaj glasbenikov, ki jih je pot zapeljala iz glasbenih voda v birokracijo. Tega si ne želim. Podjetje je zame cilj le toliko, da lahko preživim in da se lahko v svoji stroki izpopolnjujem.« 

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *