Samovarovanje v digitalni dobi

Avtor: Matic Zupančič | Objava: 06.12.2012

Digitalna doba od nas zahteva, da se kar naprej nekam prijavljamo. To zahtevajo banke, to zahtevajo ponudniki elektronske pošte pa trgovci v svojih B2B trgovinah in še in še.


Vedno bolj popularen program za hranjenje gesel je LastPass.

Praktično vsaka spletna stran, ki jo redno obiskujemo, od uporabnika pričakuje, da se bo registriral in mu v zameno ponudi kakšno vsebino več ali pa tudi ne.  

Gesla, ta večna nadloga … 

Uporabniki gesla večinoma dojemamo kot nekaj nadležnega, nebodigatreba. A čeprav marsikdo razmišlja, da nima česa skrivati in da ne operira s pomembnimi podatki, je smiselno na gesla pogledati tudi z drugimi očmi. 

Doma morda nimate shranjenega nič takega, kar bi bilo smiselno ukrasti, a vam najbrž na kraj pameti ne pride, da bi puščali vrata stanovanja odklenjena ali pa morda celo puščali ključ v vratih na zunanji strani. Niti si ne moremo predstavljati, kako bi se počutili, ko bi izvedeli, da se je neznanec sprehodil skozi vaše stanovanje. Vzel sicer ni ničesar, a spoznal je vsaj košček vašega življenja, vdrl v vašo zasebnost. Gesla so ključ v digitalno stanovanje vsakega posameznika.  

Čeprav res morda nimate kaj skrivati, pa lahko nekdo, ki zna povezati podatke iz več različnih virov (facebookov profil, elektronska pošta), pride do prav osupljivih podatkov o vas. Nujno je torej, da si ustvarite sistem kreiranja gesel, ki jih boste uporabljali na najrazličnejših koncih.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *