Skrbni pregled: polovica dela prevzema podjetja

Avtor: dr. Jaka Vadnjal | Objava: 06.06.2014

Razlogi, zakaj bi nekdo želel prodati svoje podjetje, so lahko zelo različni. Pri nakupu se je treba paziti skritih okostnjakov, saj ti lahko padejo iz omar šele v prihodnosti, po plačilu kupnine pa kupec postane lastnik podjetja z vsemi pravicami in tudi obveznostmi in poti nazaj ni več.


Nekatera podjetja v določenem obdobju ne rastejo in s tem ni nič narobe. Gre za (običajno) podzavestno odločitev podjetnika ali podjetnice (v nadaljevanju bom uporabljal moški spol), da bo posloval(a) v takem obsegu, da bodo prihodki zadostovali za soliden življenjski standard. Tako podjetje se včasih razširi, ko se podjetju priključijo družinski člani in je potrebno generirati več prihodkov in ustvariti več dobička, da bi zaposleni lahko dobili plačo. Drugi podjetniki oziroma podjetja so bolj ambiciozni in želijo, da podjetje raste. Ko govorimo o rasti, mislimo predvsem na rast prometa, dobička in posledično števila zaposlenih. Ker je makroekonomsko gledano prav povečevanje števila zaposlenih oziroma ustvarjanje novih zaposlitev tisto, kar v Sloveniji najbolj potrebujemo, je popolnoma logično, da potrebujemo rastoča podjetja, ki lahko zagotovijo nove zaposlitve velikemu številu brezposelnih, ki se bo najbrž v naslednjih mesecih še povečalo.

 

Nekaj o strategijah

 

Rast se po navadi zgodi spontano. Podjetje ima dober izdelek ali storitev, zaposleni dobro delajo in naročila dežujejo. Pomembna je urejenost poslovanja s posebnim poudarkom na ohranjanju finančnega zdravja podjetja, kar predvsem pomeni brez prevelikega in preveč tveganega zadolževanja, brez nepotrebnih stroškov in investicij, in gospodarna skrb, da so vse terjatve podjetja s strani drugih podjetij poplačane. Nič koliko je primerov, ko so podjetja bankrotirala zaradi velikih terjatev, ki so bile zavarovane predvsem z brezpogojnim zaupanjem do kupcev, s katerimi podjetniki hitro postanejo pravi kolegi, če ne že kar prijatelji. Vendar je tudi s prijatelji potrebno biti previden. Na tem mestu govorimo predvsem o podjetjih, ki so nekje v proizvodni verigi, torej dobavljajo drugim podjetjem, ki so tudi še daleč od končnega kupca. Zgodi se, da propade pomemben kupec vašega kupca, in potem padajo domine.

 


Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"