Službeno vozilo v zasebni uporabi – ali se splača?

Avtor: Tatjana Dežman Markič | Objava: 07.05.2008

Uporaba službenih vozil za zasebne namene spada med bonitete, zato jo je treba natančno obračunavati. Če ugotovimo, da se nam takšna rešitev ne splača, pa so na voljo še druge možnosti: zaposlenemu lahko ponudimo lizing, najem vozila ali posojilo za odkup vozila.



Podjetja, ki pogosteje obračunavajo bonitete za uporabo službenih vozil v zasebne namene, morajo natančno ovrednotiti stroške in namen uporabe. Stroškovni vidik po novi zakonodaji ni zanemarljiv in ne dopušča več prožnosti pri izračunavanju bonitet. Doslednejša pa je pri nadzoru tega področja postala tudi davčna inšpekcija. Pa poglejmo, kakšne stroške ima zaradi uporabe službenega avtomobila v zasebne namene delavec in kakšne podjetje. 

Stroški za zaposlenega  
 
Uporaba službenega vozila za zasebne namene je za delavca boniteta ne glede na to, kako je delodajalec kupil vozilo (z gotovino, posojilom, lizingom ...). Vsaka ugodnost v obliki službenega avtomobila pomeni zvišanje osnove za obračun prispevkov in davkov, ki zmanjšujejo neto dohodek posameznika. Višje prispevke in davke tako prinaša tudi uporaba službenega avta.  

Iz tabele 1 lahko sklenemo, da je zaposleni dejansko kar obremenjen s stroški bonitete - uporabe službenega avtomobila v zasebne namene s tem, da se mu neto plača zmanjša. V opisanem primeru se je strošek za zaposlenega povečal za 315,62 evra mesečno oziroma za 3787,44 evra v prvem letu, kar za delodajalca pomeni višje stroške plače delavcu, delavcu pa nižja neto plača. Zato velja, da na podlagi izračunov in primerjave stroškov za podjetje in za zaposlenega v podjetju ugotovimo, ali se splača obračunavati boniteto ali pa bi se raje odločili za nekatere druge načine pridobitve vozila za delojemalca (o tem v nadaljevanju).

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *