Smiselnost poslovnega načrtovanja

Avtor: Blaž Kos | Objava: 06.04.2012

Poslovni načrt je temeljni dokument, ki naj bi ga pripravil podjetnik, preden skoči v vodo in se poda na podjetniško pot oziroma preden lansira nov produkt na trg.



Smiselnost poslovnega načrtovanja postane kristalno jasna, če pogledamo definicijo planiranja. Ta pravi, da je planiranje zavestno uravnavani delovni proces, ki je sestavljen iz zamišljanja rezultata in procesa dela. Človeški možgani imajo izjemno sposobnost, da si lahko zamislimo, kaj in kako želimo ustvariti, še preden zamišljeno dejansko začnemo ustvarjati in s tem porabljati finančne ter druge vire.
 
Skozi proces priprave poslovnega načrta torej sistematično, korak za korakom, iz perspektive vseh poslovnih funkcij temeljito razmislimo, kakšno podjetje želimo ustvariti. Smiselnost poslovnega načrtovanja tako vsebuje tri ključne komponente:
·   analiziranje poslovnega okolja, v katerem bo podjetje poslovalo,
·   sistematično ustvarjanje nečesa novega in inovativnega ter
·   postavitev konkretnih ciljev, tako časovnih kot tudi finančnih.
 
Dolžina in vsebina poslovnega načrta sta zelo odvisni od panoge, v kateri podjetje posluje, prav tako pa tudi od zrelosti podjetja in izkušenosti podjetnika. Za kakšno spletno aplikacijo IT lahko zadošča že 10 diapozitivov predstavitve, pri organizaciji podjetja v bolj tradicionalni panogi pa lahko govorimo o pravem elaboratu s podrobnimi finančnimi projekcijami. Ne glede na to mora vsak poslovni načrt odražati inovativnost podjetniške ekipe, ciljno usmerjenost ter sposobnost analiziranja poslovnega okolja.
 
Poglejmo si podrobno, katere so resnične dodane vrednosti poslovnega načrtovanja.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *