Podjetnik logo
 

So vaši poslovni prostori urejeni?

Avtor: Bojana Košnik | Objava: 10.08.2002

Prostor, v katerem delate in sprejemate stranke, je vaša podoba, zato poskrbite za njegovo ličnost in funkcionalnost.



Nekatere poslovne zgradbe in z njimi tudi poslovni prostori so prava svetišča modernega poslovanja, drugi prostori pa so videti hujše kot zapuščene gostilne. Kako postaviti mejnike in kaj je treba storiti, do bo prostor, v katerem delamo in sprejemamo stranke, poslovne partnerje, estetski in funkcionalen, hkrati pa bo tudi predstavljal dejavnost podjetja, saj je delovni prostor del podobe podjetja, ustanove?!

Brez odvečne krame

Ponavadi je največja težava premalo prostora, zato je še toliko pomembnejše, da poslovni prostor vzdržujemo in ga ne napolnimo z odvečnimi stvarmi, ki ne sodijo vanj. S tem mislim zlasti na prazne steklenice, ki ostanejo v pisarnah ob priložnostnih slavjih, prazne krožnike in pribor, zlasti če v podjetju nimamo ustreznega prostora za malico, rezervna oblačila ali obutev, ter neskončno število škatel s starimi spisi, za katere dobro vemo, da jih ne bomo nikoli več pogledali. Z vso to navlako ga še bolj pomanjšamo in tako je še manj primeren za poslovni prostor. Če pa že res potrebujemo škatlo z arhivskim gradivom, jo postavimo tako, da bo čim manj opazna.

Sezuti v službi?

Marsikateri poklic ali tudi naša leta pripeljejo do zatečenih nog in nemalokrat sem opazila, da ljudje kar sezujejo čevlje. To pa je domačnost, ob kateri tudi bonton ne more zamižati. Tajnica na primer zaradi otečenih nog ne more delati v čevljih, zato nosi copate, vendar je v takem primeru obvezna miza z zaprto prednjo stranico, saj taka domačnost lahko deluje že kar neokusno.

Hrana zahteva red

Ko pridemo v različne prostore v podjetjih in ustanovah, nas včasih zbode v nosnice vonj po hrani, ki se pripravlja. Kaj slabo sliko si ustvarjamo s tem, sebi in tudi podjetju.. Kar pomislite denimo na zoprne vonje, ki jih prinašata čebula in česen.

Če smo res primorani malico použiti v poslovnih prostorih, moramo prostor po zaužitju hrane obvezno prezračiti, vse ostanke hrane in embalažo pa je treba takoj pospraviti. Če nas stranka zaloti med jedjo, smo takoj dolžni hrano odstraniti, kar pa imamo še v ustih, pa kar se da hitro pogoltniti.

Če imamo v podjetju jasno označeno, kdaj imamo odmor in malico, pa nam bonton dopušča, da lahko stranko na to opozorimo in jo poprosimo, da pride pozneje, seveda to storimo prijazno in brez nesramnih komentarjev, češ, saj vidite, kaj piše. Če gre za nujno zadevo, se bomo odzvali takoj, zlasti če se je morala stranka vrniti zaradi naše napake.

Tudi ljudje v telefonskih centralah in pri podobnih poklicih imajo pravico do odmora, vendar stranke tega ne smejo občutiti, zatorej je treba vedno najti zamenjavo, ne pa da spolnimi usti odgovarjamo strankam.

Povsod, kjer imajo jedilnice ali prostore, ki so namenjeni prehrani, so rešeni takih zagat, in zato ni razloga, da taki prostori ne bi bili še bolj urejeni.

Skladnost s podobo podjetja

Dobra podjetja se trudijo dati poslovnim prostorom videz, ki ustreza identiteti podjetja, s čimer ustvarjajo premišljeno podobo v stikih z javnostjo. Niti drobno gospodarstvo ni izjema, saj urejena delavnica ali sprejemna pisarna delujeta na stranko pozitivno in veliko bolj vzbujata poslovno zaupanje.. Vtis, ki ga obiskovalec dobi ob prihodu v poslovni prostor, je zelo pomemben. Pisarniška oprema bi se morala z velikostjo, obliko, ohranjenostjo vedno skladati s prostorom in potrebami dela, ki jih prinašajo naloge posameznega podjetja ali ustanove.

Skrb za lepoto in dobro vzdušje

Poslovni prostori so veliko lepši, če vanj prinesemo tudi nekaj narave, zato kakšna lončnica nikoli ni odveč, vendar moramo za cvetje tudi skrbeti, torej jih kdaj pa kdaj tudi zalijemo. Vsekakor pa to niso priložnostni pepelniki za cigaretne ogorke ali za manjše pisarniške odpadke. Si upate pogledati prav v vsako ločnico?

V nekaterih prostorih velikokrat poslušajo radio. Če je naše delo povezano s strankami, je kaj takega popolnoma nedopustno, zatorej si to lahko privoščimo res izjemoma, in to tako, da s poslušanjem ne motimo sodelavcev ali kogarkoli drugega.

Prav je tudi, da poskrbimo za stene v svojih pisarnah. Tudi če so sveže pleskane in stalno skrbimo zanje, ni prav nič narobe, če jih osvežimo s kakšno sliko, fotografijo ali s čim, kar predstavlja naše podjetje in dejavnost.

Čeprav so računalniki prisotni povsod in brez njih praktično ne moremo več živeti, ni prav nič narobe, če so nekje v pisarni prisotne stare prijateljice knjige..

Tudi toaletni prostori so ogledalo

Nekako ne morem niti mimo toaletnih prostorov v podjetjih. Glede teh je nekaj balkanskega sindroma je še vedno ostalo tudi pri nas, zato velja nekaj besed nameniti tudi tej “bizarni” temi.

Ponekod se manj, drugod bolj zavedajo potrebe po vzdrževanju toaletnih prostorov, a temu res moramo namenjati vso pozornost. Nekateri slabo stanje opravičujejo s slabšimi finančnimi razmerami v podjetju, a to ne more biti opravičilo, saj voda in kakšna metla vedno kje čakata na pridne roke.

KOMENTARJI

Če želite svoje mnenje o tem članku deliti z drugimi bralci vas vabimo, da svoje mnenje vpišete spodaj. Komentarjev ne cenzuriramo, samo v skrajnih primerih, ko gre za spodbujanje nestrpnosti, navajanje h kriminalnim dejanjem ipd. Za mnenja ne odgovarjamo.

 

 

Ime
Naslov *
Vsebina *

Prosimo seštejte enajst in sedem * 
Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *