Spletni trendi (z učinkom)

Avtor: Rok Hrastnik | Objava: 01.06.2011

Pri spletnem nastopu pozabite na umetniško izživljanje – najbolj vroč trend je osredotočenost na rast in dobičke.



Tokratna zahteva Podjetnikovega urednika za članek o zadnjih trendih na področju internetnega nastopa me je nekoliko vrgla iz tira. Kot prvenstveno neposredni tržnik nisem največji navdušenec nad »najbolj vročimi zadnjimi trendi« … veliko raje imam aktivnosti in usmeritve, ki prodajajo in za podjetje ustvarjajo dobiček.
 
Po uvodnem obupavanju nad ciljno tematiko pa sem doživel nekakšno razsvetljenje – dejansko je največji in najpomembnejši internetni trend, proti kateremu se nezadržno premika internetni poslovni svet, osredotočenost na rast in dobičke.
 
Tako sodobna spletna mesta niso več orodje za umetniško izživljanje zaradi lovljenja nagrad na različnih festivalih. Ravno nasprotno – sodobna podjetja od svojih spletnih mest zahtevajo merljive poslovne učinke, od neposredne prodaje prek pridobivanja prodajnih kontaktov do pospeševanja obiska na fizičnih lokacijah in gradnje znamke.
 
Pri merjenju spletnega oglaševanja se končno več ne pogovarjamo zgolj o dosegih, prikazih in klikih, temveč o dejanskih neposrednih in posrednih poslovnih učinkih, ki jih ustvarja spletno oglaševanje. Tudi v Sloveniji. Po drugi strani se je res velik del nespoštovanja ekonomike preselil na družbene medije, kjer za zdaj poslovna množica še kar kriči predvsem po čim večjem številu sledilcev ne glede na to, kdo so, in po slepih številkah, ki jim ne moremo pripisati neposredne ali posredne ekonomske vrednosti. A tudi tu se, vsaj v ZDA, stvari resno premikajo naprej, in na koncu tudi tu začenjajo šteti merljivi rezultati.
 
Prvi in ključni trend, ki se mu podrejajo vsi preostali, je torej jasen:
 
1. Brez prodaje ne bo piškotov
 
Edini sprejemljivi internetni cilj za podjetja danes je ustvarjanje merljive ekonomske vrednosti, neposredno (neposredna prodaja, pridobivanje stikov, pospeševanje obiska v fizičnih poslovalnicah) ali posredno (merljiva gradnja znamke, dolgoročno pospeševanje prodaje).
 
Nasvet: Dobro prevetrite svojo internetno strategijo in spletno mesto in poglejte, kateri so vaši konkretni in merljivi poslovni cilji. Jih imate določene? Veste natančno, kako jih meriti? Če ne, je zdaj zadnji čas, da o internetu začnete razmišljati kot o resnem prodajnem kanalu.

Nadaljevanje branja članka je dostopno samo naročnikom revije Obrtnik podjetnik! Naročite se na revijo.

Naročite se na brezplačni mesečni svetovalec "Od ideje do uspeha"
Vpišite vaš e-naslov: *